نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح یه شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

بسته خودآموز آموزش وپرورش چیست؟

  • کد خبر: ۳۹۴۰۱
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
بسته خودآموز آموزش وپرورش چیست؟
وزیر آموزش و پرورش گفت: این را درک می‌کنیم که برای همه خانواده‌ها امکان دسترسی به ابزار هوشمند نیست و ما موظفیم برای آن‌ها هم آموزش داشته باشیم؛ بر همین اساس بسته خودآموز برای آن‌ها درنظر می‌گیریم و به مدیران مدارس اعلام کردیم که برای تک تک دانش آموزان خدمات آموزشی در نظر گرفته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه حق آموزش همچنین سلامت و ایمنی برای افراد جامعه وجود دارد، اظهار کرد: تمام تلاش ما  این است که نه کسی از آموزش محروم شود و نه اینکه کسی سلامتش خدشه دار شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تعداد دانش آموزان و مدرسه از ظرفیت موجود بیشتر بود دانش آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، و در روز‌هایی که حضور ندارند از طریق آموزش تلویزیونی و شبکه شاد تعلیم داده می‌شوند.

او بیان کرد: شیوه‌نامه‌ای را وزارت بهداشت تهیه کرده است که امروز به آموزش و پرورش ابلاغ شد؛ در این شیوه‌نامه موضوع رعایت فاصله مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره ابتدایی، متوسط دانش آموزان در کل کشور بالاتر از دوره متوسطه است و ۳۵ درصد مدارس ما در مناطقی هستندکه زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارد، اما در شهر‌های بزرگ مانند تهران به مشکل بر می‌خوریم با این وجود با رعایت شیوه‌نامه‌ها در سه نوبت دانش آموزان تعلیم داده می‌شوند و سعی داریم تا حد ممکن آن‌ها را از حضور محروم نکنیم.

قصد نداریم سلامت فرزندانمان را به خطر بیندازیم 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قصد نداریم سلامت فرزندانمان را به خطر بیندازیم و زمانی که می‌گوییم دانش آموزان امکان حضور دارند اگر خود من هم فرزند داشتم آن را به مدرسه می‌فرستادم.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اکنون هیچ شرایطی از وضعیت آینده نداریم و متناسب با شرایط فعلی تصمیم گیری و تمهیدات لازم را خواهیم داشت؛ اختیاراتی را به هر مدرسه تفویض کردیم که متناسب با شرایطی که وجود دارد، تصمیم گیری کند.

او با بیان اینکه حدودا ۳/۵ میلیون دانش آموز از میان ۱۴/۵ میلیون دانش آموز ما عضو شاد نیستند، گفت: این را درک می‌کنیم که برای همه خانواده‌ها امکان دسترسی به ابزار هوشمند نباشد و ما موظفیم برای آن‌ها هم آموزش داشته باشیم؛ بر همین اساس بسته خودآموز برای آن‌ها درنظر می‌گیریم و به مدیران مدارس اعلام کردیم که برای تک تک دانش آموزان خدمات آموزشی در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات فنی و تلاش برای رفع آن اظهار کرد: سال گذشته ناگزیر بودیم ظرف حدود یک ماه کار را توسعه دهیم، اما امسال ظرفیت‌ها را توسعه دادیم، امکان تکلیف دادن، کلاس زنده، اختصاص صفحه ویژه به معلم و مواردی از این قبیل در این شبکه در نظر گرفته شده است.

برای همه دروس محتوای مجازی تولید شد

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه برخی معلمان معتقدند که تولید محتوای مجازی وقتگیر است، گفت: برای همه دروس محتوای مجازی تولید شد و همه افراد امکان استفاده از آن را دارند، امتیازی که این روش دارد این است که محتوای فعلی در دورترین مناطق آموزشی کشور هم در دسترس است. البته بخشی از موارد نظیر پهنای باند خارج از دسترس آموزش و پرورش است.

او افزود: تمام مدارس ما طبق قانون ب نامه تا اول شهریور به سامانه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تلاش داریم شرایط را هموار‌تر کنیم البته همچنان پیش بینی می‌کنیم برخی دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند نداشته باشند؛ جامعه آگاه است که با شرایط غیرمنتظره مواجهیم و هر خدمتی سعی می‌شود به گونه‌ای باشد که حداکثر بهره مندی را داشته باشد.

او گفت: با اینکه در شبکه شاد محیطی ایمن فراهم کردیم خانواده‌ها از دسترسی به اینترنت دانش آموزان خود نگران بودند، بنابراین سعی داریم سیم کارت دانش آموزی از اپراتور‌ها درخواست کنیم و طرح موضوع شد؛ همچنین درباره هزینه اینترنت  بحث‌ و بررسی‌های لازم انجام شد. 

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح موضوع رتبه بندی معلمان گفت: معلمان در این طرح بر اساس صلاحیت‌های حرفه‌ای در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند و طبق آنچه در قانون بودجه آمده است، رتبه بندی اجرا شد.

او ادامه داد: برای اجرای رتبه بندی برخی نمایندگان مجلس از  قبل گفتند که نیاز به لایحه دولت است، اما قبل از آن چنین موضوعی مطرح نبود و بر همین اساس دولت هم معلمان را در پنج رتبه تقسیم کرد، البته به مجلس گفتیم که اگر چنین چیزی را نمی‌پذیرد، کمیسیون تطبیق آن را برگرداند که کمیسیون نظر دولت را پذیرفت.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ممکن است افراد بگویند فاصله رتبه‌ها و امتیازات پر رنگ‌تر شود که این موضوع به بودجه بیشتری نیاز دارد و اگر ایراد‌هایی به طرح وارد است و نمایندگان اعتقاد داشته باشند و آن را به آموزش و پرورش تکلیف کنند، پیگیری می‌کنیم.

او افزود: با اجرای رتبه بندی، حقوق معلمان در مقایسه با بخش‌های دولتی افزایش پیدا کرده است و برای معلمان حقوق افزایشی داشتیم که هیچ سازمانی این شرایط را نداشت و تمام معلمان برحسب صلاحیت عمومی و حرفه‌ای رتبه بندی شدند.

چه زمانی سند تحول بنیادین کامل اجرا می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه زمانی سند تحول بنیادین به طور کامل اجرا می‌شود، گفت: این سند در صدد تحولات اساسی و چشمگیر در آموزش و پرورش است و قصد دارد از حافظه محوری به تربیت محوری سوق پیدا کند و دانش‌آموزان را در ۶ ساحت تربیتی سوق دهد.

او ادامه داد: برای این کار نیاز‌مند این هستیم که برنامه درسی را متناسب با این اهداف تنظیم کنیم و راهنمای تولید برنامه درسی تا پایان سال تدوین و تصویب می‌شود و محتوای آموزشی به بسته یادگیری تغییر پیدا خواهد کرد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: ۲۵ محور از سند تحول استخراج کردیم که ویژگی‌های قابل توجه، شوق انگیز، نتیجه بخش دارد؛ و ۲۵ بسته را تدوین و در دستور کار قرار دادیم و تلاش کردیم که نماد‌ها و جلوه‌هایی را در سند داشته باشیم؛ اگر می‌خواهیم به یک جامعه بگوییم از سند استفاده کنید باید نمونه‌های واقعی و عینی آن را بگوییم.

او درباره جذب نیروی انسانی جدید بیان کرد: امسال یکی از درخشان‌ترین سال‌ها در جذب نیروی آموزش و پرورش است به این ترتیب که ۲۰ هزار نیرو از طریق دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر هم از طریق تبدیل وضعیت جذب می‌شوند که گروه آخر همان آموزش دهندگانی هستند که قبل از سال ۹۱ با ما همکاری داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->