شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

تعیین سقف خرید با کارت بانکی و مشکلات جدید برای مهاجران

  • کد خبر: ۳۹۶۶۸
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
  • ۱
تعیین سقف خرید با کارت بانکی و مشکلات جدید برای مهاجران
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای جدید به بانک‌ها اعلام کرده است، سقف خرید از طریق کارت عابر بانکی برای مهاجرین در ازای هر بار کارت کشیدن ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اقدامی که منجر به بروز مشکلاتی تازه برای مهاجرین شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ تصور کنید در یک بنگاه مسکن برای اجاره یا رهن خانه جدید رفته‌اید، وقتی معامله شکل می‌گیرد و شما باید پول پرداخت کنید، کارت بانکی شما خطا بدهد و شما نتوانید مبلغ را پرداخت کنید.
 
مژگان یکی از مهاجرین افغانستانی در این باره می‌گوید: شب گذشته برای رهن ملک به مشاور املاک رفته بودم، اما نتوانستم کارت بکشم با کارت دیگری امتحان کردم باز هم نشد، مجبور شدم به بانک بروم و از بانک چک بگیرم و متوجه شدم بخشنامه جدید بانک مرکزی است که اجازه نمی‌دهد، مهاجرین با هر بار کارت کشیدن نمی‌توانند بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کارت بکشند. اگر در این وضعیت کرونا کسی نیمه شب بیمار داشته باشد و به بیمارستان برود با این محدودیت چه کاری می‌تواند انجام دهد.
 
زهرا یکی از کاربران توییتر نیز در حساب کاربری‌اش نوشته است: امروز برای اینکه حسابم مسدود شده بود رفتم بانک، کارمند بانک میگه حسابت مسدود نیست. میگم خوب چرا نمیتونم مبالغ بالای ۳ میلیون خرید بزنم؟ گفت: بانک مرکزی اجازه خرید بیش از ۲ میلیون رو به افغان‌ها نمیده! پولی که خودمون در آوردیم هم باید به جیره دریافت کنیم!
 
 
علی یک مغازه دار افغانستانی نیز در این باره می‌گوید: در این روز‌ها وقتی مشتریان مهاجر به مغازه می‌آیند نمی‌توانند بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کارت بکشند. خود من برای خرید اجناس به بازار رفته بودم و باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردم، اما مجبور شدم ۴ بار مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را کارت بکشم.
 
این اتفاقات در حالی می‌افتد که سقف خرید روزانه با کارت عابر بانک برای اتباع ایرانی ۵۰ میلیون تومان است.
 
مشکلات بانکی مهاجرین افغانستانی در ایران مربوط به امروز و دیروز نیست. این قشر همواره از مشکلاتی همچون مسدود شدن کارت عابر، باز نکردن حساب بانکی و یا عدم ارائه خدمات الکترونیکی بانکی رنج برده‌اند. شفقنا در ادامه نوشته است که تماس‌های خبرنگار ما با روابط عمومی بانک مرکزی در این باره بی نتیجه ماند به نظر می‌رسد قرار نیست مشکلات بانکی مهاجرین حل شود.
 
یکی از مهاجرین افغانستانی در واکنش به این خبر به شفقنا می‌گوید برای مبلغ ۲۵ میلیون تومان ۱۳ بار کارت کشیده است.
 
منبع: شفقنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
باسلام حسین هستم ساکن ایران تبعه افغانستان
مشکلات اتباع افغانستانی درایران هرروز به اشکال گوناگون اتفاق می افتد از مسئولین ایرانی خواهشمندم با اتباع افغانستانی جوری رفتار کنند که هم در شان اتباع مسلمان افغانستان وهم در شان دولت اسلامی ایران باشد .وازمسئولین دولتی کشور خودمان هم خواهش دارم به جای اینکه برسر صندلی قدرت اختلاف دارند به فکر حل مسائل ومشکلات مردم چه در داخل وچه خارج کشور باشند ودرصورتی که نمیتوانند کاری مفید برای مردم انجام دهند مسئولیت را بدست انسانهای لایق بسپارند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->