دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | لزوم انتقال تجربیات مشهد در حوزه خدمات شهری، فنی و مهندسی به شهر‌های پاکستان شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بوستان تندیس مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر
سرخط خبرها

عاشورا و تاسوعا به مشهد سفر نکنید

  • کد خبر: ۴۰۲۴۳
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
عاشورا و تاسوعا به مشهد سفر نکنید
معاون استاندار خراسان رضوی: محدودیتی در محرم برای حضور زائران در مشهد وجود ندارد، اما از مردم می‌خواهیم به این شهر سفر نکنند
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با اینکه آمار فوتی‌های کرونا نسبت به هفته‌های گذشته سیر نزولی به خود گرفته است، همچنان وضعیت برخی از استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی نگران کننده ارزیابی می‌شود. این نگرانی‌ها با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جدی تری هم می‌شود. زیرا ۶ ماه سروکله زدن با ویروس کرونا نشان داده است که اگر هم زمان با کاهش تعداد مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید نشود، بی تردید خطرات و عواقب بیشتری شهر و استان را تهدید خواهد کرد.
 
ازاین رو دیروز حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، درباره اعمال محدودیت ورود زائران به مشهد در روز‌های تعطیلی پیش رو اظهار کرد: محدودیتی در ایام محرم برای حضور زائران به شهر مقدس مشهد در نظر گرفته نشده است، اما از مردم می‌خواهیم آخر هفته به مشهد سفر نکنند.

این درخواست جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان درحالی مطرح می‌شود که با توجه به آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت و درمان کشور وضعیت خراسان رضوی در کنار استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان همچنان قرمز است.

سخن گوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز علاوه بر اعلام این خبر گفت: تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. سیماسادات لاری افزود: براساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۸۸۲ نفر از آن‌ها بستری شده اند. معاون وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران بهبود یافته، یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۸۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


احتمال خروج از وضعیت قرمز تا هفته آینده.

اما در کنار تمامی اخبار ناخوشایند، دیروز رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدردانی از شهروندان برای رعایت موازین بهداشتی گفت: ظرف هفته‌های اخیر به علت افزایش رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم، شاهد کاهش موارد بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونا در مشهد و استان بوده ایم.

حمیدرضا رحیمی افزود: براساس ارزیابی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در صورت تداوم استفاده عمومی از ماسک صورت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرف هفته‌های آینده احتمال خروج استان خراسان رضوی از وضعیت قرمز شیوع ویروس همه گیر کرونا وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد شهروندان مشهدی از ماسک صورت استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند گفت: درصورتی که میزان استفاده از ماسک صورت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان شهروندان مشهدی به ۷۵ درصد افزیش یابد و این روند استمرار داشته باشد می‌توان به خروج این کلان شهر سه و نیم میلیون نفری و حتی استان شش میلیون وچهارصدهزارنفری خراسان رضوی از وضعیت قرمز کنونی شیوع کرونا امیدوار بود.

بی شک ادامه روند خروج از وضعیت بحرانی ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد، در روز‌ها و هفته‌های آینده به عملکرد شهروندان در رعایت بیشتر نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی گره خورده است.


رونمایی پرچم گنبد حرم سیدالشهدا (ع) در بیمارستان‌های کرونایی

دیروز اتفاق جالب دیگری هم در حوزه بهداشت و درمان شهر افتاد و آن رونمایی از پرچم گنبد حرم سیدالشهدا (ع) در میان کادر درمانی ۴ بیمارستان ویژه کرونا در مشهد بود.
به گزارش ایرنا این اقدام با هماهنگی اداره کل عتبات عالیات استان خراسان رضوی و با همکاری کانون خادمان گم نام شهدا، به منظور قدردانی از خدمات مدافعان سلامت و کادر درمانی مشهد در مقابله با بیماری کرونا انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->