نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی: ۸۰ درصد سدهای خراسان رضوی خشک شده است ۵۲۱ فرزند بی سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح شیرخوارگاه‌های بدون فرزند در خراسان رضوی کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان رضوی + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: سال گذشته سیر صعودی طلاق در خراسان رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد
سرخط خبرها

بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز استان خراسان رضوی کتب درسی ندارند

  • کد خبر: ۴۰۶۷۶
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز استان خراسان رضوی کتب درسی ندارند
خراسان‌رضوی پس از سیستان‌و‌بلوچستان و خوزستان بدترین عملکرد را در بین استان‌های کشور در زمینه ثبت‌نام کتب درسی به خود اختصاص داده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ در روز‌های پایانی خردادماه فرمی با عنوان «همسنجی عملکرد استان‌ها در عدم سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان» برای سال تحصیلی جدید در رسانه‌ها منتشر شد. فرمی که براساس داده‌های آن، خراسان‌رضوی پس از سیستان‌و‌بلوچستان و خوزستان بدترین عملکرد را در بین استان‌های کشور در زمینه ثبت‌نام کتب درسی به خود اختصاص داده است. حالا با اتمام مهلت ثبت‌نام کتب درسی در پایان مردادماه و اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌درسی مبنی بر ثبت‌نام نکردن بیش از یک میلیون دانش‌آموز در کشور برای دریافت کتب درسی به سراغ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی می‌رویم تا وضعیت ثبت‌نام کتب درسی در استان و تمهیدات این اداره برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در این زمینه را جویا شویم.

علی ابری با بیان اینکه امسال برآورد آمار کل دانش‌آموزان استان حدود یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۳۴۶ نفر است، درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام کتب درسی در استان به شهرآرا گفت: از این تعداد تاکنون یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۹ نفر موفق به ثبت‌نام در سامانه کتاب‌رسان برای دریافت کتب درسی خود شده‌اند که براین‌اساس ۸۴.۹ درصد دانش‌آموزان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. درحالی‌که فرصت کمی تا شروع سال تحصیلی باقی مانده است، هنوز ۱۰۹ هزار ۲۵۷ دانش‌آموز برای دریافت کتاب سال تحصیلی جدید ثبت‌نام نکرده‌اند.
وی در تشریح دلایل ثبت‌نام نکردن بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز برای دریافت کتب درسی اظهار کرد: این موضوع یا به دلیل اهمال مدیر مدرسه یا کوتاهی رئیس منطقه، ناحیه و شهرستان رخ داده است که قضیه را جدی نگرفته‌اند و هنوز وارد سامانه نشده‌اند.

ابری افزود: متأسفانه خانواده‌ها پیش از باز شدن مدارس خیلی به این مسئله ورود پیدا نمی‌کنند و به‌نوعی ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموز خود را پشت‌گوش می‌اندازند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گفت: به طور کلی حدود ۱۴ میلیون جلد کتاب درسی سهم استان خراسان‌رضوی است که تاکنون حدود ۹۵ درصد آن از وزارتخانه دریافت شده است و به تدریج رؤسای ادارات این کتب را دسته‌بندی و از طریق مدرسه بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنند.
ابری تأکید کرد: به‌دلیل ضرورت دسترسی همگانی به کتاب درسی طبق مصوبه کارگروه ستادی برنامه‌ریزی و توزیع کتاب‌های درسی مقرر شد فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه کتاب‌رسان تا روز دوشنبه ۱۰ شهریور‌ماه تمدید شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->