میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ مشخص شد| عربستان، با سرعت در مسیر توسعه کارلوس ساینز از تیم فرمول یک فراری جدا شد گاریدو نگران مصدومیت اورنوف در المپیک چلسی برای خرید کیه‌زا وارد بازار شد برنامه روز چهارم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۴ ورزشکار در ۴ رشته تاریخسازی کشتی فرنگی در المپیک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نادال و جوکوویچ در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | برتری قاطع نواک جوکوویچ کاروان روسای ایران با ۵ مدال طلا در پاریس! کشتی ایران با سرمربیان بی‌مدال در المپیک پاریس چهارمین المپیک دبیر چه رنگی خواهدبود؟ فیلم | حمله شمشیرباز گرجستانی به خانم داور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حسن یزدانی یک طلا تا شکستن رکورد بهترین ورزشکار تاریخ ایران نتایج روز سوم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (۸ مرداد ۱۴۰۳) اصفهان، میزبان بازی ایران و قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی نتیجه بازی محمد بیرانوند در دور مقدماتی تیراندازی المپیک ۲۰۲۴ پاریس | جوان‌ترین ورزشکار ایران در رتبه ۲۱ بیرانوند ۱۹ میلیارد گرفت و فسخ کرد! | جزئیات پرداختی‌های پرسپولیس به بیرانوند + عکس تردید تراکتور در استفاده از بیرانوند برابر پرسپولیس پخش زنده بازی نادال و جوکوویچ در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (۸ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور اخباری در پرسپولیس منتفی شد پخش زنده بازی‌های روز سوم المپیک ۲۰۲۴ پاریس (دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران درگذشت
سرخط خبرها

روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | علاءالدین؛ از کاراته تا کوه

  • کد خبر: ۴۰۹۶۰
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | علاءالدین؛ از کاراته تا کوه
علا‌ءالدین حامدی جوانی منضبط و مهربان بود و به ورزش علاقه خاصی داشت. شاید همین انضباط او باعث شده بود به کاراته روی آورده و این رشته را فراگیرد.
علا‌ءالدین حامدی گاهی به کوه‌نوردی نیز نیم‌نگاهی داشت و در اوقات بیکاری همراه دوستانش پای بر قله می‌گذاشت و حال‌وهوایش را با استواری کوه پیوند می‌زد. علاءالدین اولین فرزند خانواده بود و دوازدهم دی‌ماه ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود. به‌دلیل تنگدستی خانواده، ۴ سال بیشتر تحصیل نکرد؛ سپس به‌مدت هشت‌ماه در حوزه‌علمیه هراتی به فراگیری علوم دینی پرداخت. مجددا تحصیل را رها کرد و در خیاطی مشغول به کار شد. زمان انجام خدمت سربازی فرارسید و به‌عنوان پاسدار وظیفه، خدمت را در گروه ضربت لشکر ویژه شهدا مستقر در مریوان آغاز کرد. مدتی طولانی در جبهه حضور داشت و سرانجام در تاریخ ۲۸ مهر ۶۵ در مریوان براثر اصابت گلوله مجروح شد و ۳ ساعت بعد به شهادت رسید. پیکر مطهر علاءالدین به زادگاهش منتقل و در روستای نامق به خاک سپرده شد. وی به مادرش می‌گفت: ما باید از مملکت و دین دفاع کنیم و به ابرقدرت‌ها اجازه دخالت ندهیم. ما باید سعی کنیم ایرانی آباد، آزاد و بدون‌سلطه بیگانگان داشته باشیم و تصمیم‌گیرنده سرنوشت خویش باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->