آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

چرا بازگشت استراماچونی به سود استقلال است؟

  • کد خبر: ۴۰۹۹۲
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
چرا بازگشت استراماچونی به سود استقلال است؟
بازگشت استراماچونی به استقلال با توجه به مذاکراتی که اخیرا شکل گرفته از حد یک ساده و معمولی تجاوز کرده و به احتمال زیادی شاهد حضور این مربی در تمرینات استقلال خواهیم بود.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، رسانه‌های ایتالیایی از مذاکرات مدیران باشگاه استقلال با استراماچونی در رم پرده براشته اند وحتی مدعی شده اند که استراماچونی با مبلغ بسیار بالاتری در قیاس با گذشته راهی ایران خواهد شد و مربیگری استقلال را به عهده خواهد گرفت.

در این شرایط که برخی تلاش می‌کردند حضور مربیان خارجی را در ایران منع کنند، بازگشت استراماچونی جالب توجه است که حتی رسانه‌های ایتالیایی به آن نیز پرداخته اند. گفته می‌شود که استرا در حال جمع بندی نهایی است تا خود را برای سفر دوباره به ایران آماده کند. مسائلی همچون کرونا و کاهش ارزش ریال ایران تا حدی سرمربی سابق ایتالیایی استقلال را برای بازگشت دچار تردید کرده است، اما رسانه‌های محلی ایتالیا نیز این موضوعات را مانع بزرگی در راه بازگشت استراماچونی به استقلال نمی‌دانند واعتقاد دارند این مربی ایتالیایی به ایران بازخواهد گشت ودر لیگ بیستم هدایت استقلال را به عهده خواهد گرفت.

یکی از دلایلی که سبب شده حضور استراماچونی را در ایران محتمل‌تر از هر زمان دیگری بدانند وحتی از قطعیت بازگشت او حرف بزنند، محوبیت ویژه این مربی ایتالیایی در فوتبال ایران است. استراماچونی زمانی که در استقلال حضور داشت توانست با بستن تیمی درخور شان نام این باشگاه تا حد زیادی در میان دل استقلالی‌ها جا باز کند که همین موضوع اکنون باعث شده تا احمد سعادتمند و تیم کاری او برای بازگرداندن این مربی ایتالیایی آستین بالا بزنند ومقدمات بازگشتش را از ایتالیا به ایران فراهم کنند. درواقع باشگاه استقلال به دنبال ساختن تیمی رویایی برای لیگ بیستم است، اما مشخص نیست که اگر استراماچونی به ایران بازگردد ستاره‌ها نیز حفظ شوند یا خیر.

احتمالا سرمربی ایتالیایی درمذاکراتی که با مدیران باشگاه استقلال داشته به موضوعاتی همچون حفظ دیاباته و قایدی نیز اشاره کرده است، اما حتی اگر باشگاه استقلال نتواند مانع جدایی این دو بازیکن شود بدون شک از کنار حق ترانسفر این دو بازیکن مبالغ قابل توجهی گیر باشگاه استقلال خواهد آمد که با آن مبلغ می‌شود بازیکنان بزرگ بسیاری را به خدمت گرفت و یکی از رویایی‌ترین تیم‌های تاریخ را پدید آورد.

طبق برآوردی که شده استراماچونی نهایت تا دو ماه دیگر در ایران حضور خواهد داشت تا علاوه بر نظارت بر تمرینات استقلال، بر روند نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال نیز اشراف داشته باشد وبازیکنانی را با نفوذ خود به خدمت بگیرد. این طور که پیدا است مدیریت جدید باشگاه استقلال با استراماچونی برنامه‌های عریض و طویلی دارد ودر پی ساختن تیمی است که هوادارن دوباره از آن لذت ببرند. حال اینکه مدیران باشگاه استقلال تا چه اندازه موفق به شکل دادن چنین تیمی شوند درآینده مشخص خواهد شد، اما لااقل سوابقی که از مرد ایتالیایی در فوتبال ایران باقی مانده نشان می‌دهد که بازگشت به او می‌تواند استقلال را برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ بسیار امیدوار سازد.

خیلی‌ها از جمله احمد سعادتمند هیچ دورنمایی را با فرهاد مجیدی برای خود متصور نیستند که البته این نظریه هیچ گاه به صورت علنی اعلام نشده است تا شاید فضای استقلال بر هم نریزد.

منطق هم می‌گوید استرا برگردد

درحالی که استقلال باید غرامت سنگینی را به سرمربی سابق ایتالیایی بپردازد، بازگشت او می‌تواند تصمیم عاقلانه تری از سوی متولیان وتصمیم گیران باشگاه استقلال باشد. باشگاه استقلال تحت هرشرایطی باید مبلغ هنگفتی را به سرمربی ایتالیایی تقدیم کند که دراین شرایط بهتر است استراماچونی به ایران بازگردد و برای استقلال کار کند تا علاوه بر اینکه استقلالی‌ها از حضور این مربی نفع می‌برند، پولی به جهت پرداخت غرامت از جیب باشگاه استقلال خارج نشود و لااقل به جهت هزینه برای کسی باشد که در استقلال مشغول به کار و فعالیت است.

استقلال در حال تلاش دوباره برای جذب استراماچونی است؛ در دسامبر ۲۰۱۹ بود که مربی سابق اینتر پس از ۶ ماه استقلال را رها کرد و باعث تهییج احساسات هواداران استقلال شد که او را بسیار دوست داشتند. اما از آن روز در باشگاه ایرانی تغییرات بسیاری شکل گرفته است و تیم مدیریتی جدیدی روی کار آمده و اکنون آن‌ها دوباره به دنبال جذب آندره‌آ استراماچونی هستند. طی روز‌های گذشته مدیرعامل استقلال در رم بوده برای صحبت با استراماچونی تا وی را برای قرارداد جدید سالیانه با رقم بسیار بالا قانع کند.

استراماچونی چند روزی را فرصت خواسته تا فکر کند و با خانواده‌اش صحبت کند برای این‌که به تازگی برای سومین بار پدر شده است و در این سختی سفر در شرایط کرونا باید کمی بیشتر فکر کند؛ این مربی ایتالیایی گفته است که به ایران فقط برای کار در استقلال خواهم آمد، البته که در ایران قانون جدیدی وضع شده و پس از موضوع کرونا، ارزش ریال سقوط کرده و فدراسیون فوتبال این کشور محدودیت برای جذب مربی خارجی ایجاد کرده است. اما برای شخصی مثل استراماچونی نتواند مشکلی ایجاد کند، چون مورد ویژه‌ای است و با توجه به سابقه مربیگری شاید مشکل ویژه‌ای برای این چهره به وجود نیاید.

باید به این نکته نیز توجه داشت که بازگشت استراماچونی به استقلال از لحاظ مالی نیز به سود باشگاه استقلال است و باعث می‌شود این باشگاه زیان مالی نبیند و پولش را خرج کسی کند که برایش در حال کار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->