واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

معرفی انیمیشن «عاشوراییان» | پس از واقعه

  • کد خبر: ۴۱۲۸۰
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
معرفی انیمیشن «عاشوراییان» | پس از واقعه
داستان انیمیشن «عاشوراییان» براساس واقعه کربلا ساخته شده است و نقش حضرت مسلم را در آن روز‌ها بسیار کامل نشان می‌دهد. در این روز‌های سیاه پوش و سوگوار، خوب است که یادی کنیم از تک تک یاران امام حسین (ع) در نبرد کربلا و به نقش آنان در زنده نگهداشتن راه حقیقت بیندیشیم.
 عاطفه جوینی | شهرآرانیوز - یکی از کار‌هایی که همه‌ی ما انسان‌ها انجام می‌دهیم قول دادن یا وعده دادن است. به دیگران قول می‌دهیم که کاری را تا زمانی مشخّص انجام دهیم. این موضوع شاید کاملاً واضح باشد، امّا مشکل اینجاست که زیادند افرادی که قول و وعده‌ای می‌دهند و به آن عمل نمی‌کنند. امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند: «بهترین راستی و صداقت، وفای به عهد است» و «انسان‌های نیک کردار به خوش قولی شناخته می‌شوند». آدم‌های بدقول معمولاً ناخواسته و به اجبار به دروغ گویی هم تن می‌دهند، البتّه اگر پیش از آنکه بدقول شوند دروغ گو نبوده باشند. خوب است این روز‌ها با دقّت در رفتار و گفتار آدم‌ها این صفت مهم را بهتر بشناسیم و سعی کنیم خودمان جزو این دسته از آدم‌ها نباشیم. حضرت مسلم بن عقیل از یاران مظلوم امام حسین (ع) محسوب می‌شود، یاری که شاید با شنیدن نامش اشک در چشمان بسیاری نقش ببندد. مسلم بن عقیل پسرعموی امام حسین (ع) و سفیر ایشان در کوفه هنگام قیام عاشورا برای بررسی اوضاع و بیعت گرفتن از مردم بود. زمانی که ۱۲۰۰۰ نامه با بیش از ۲۲۰۰۰ امضا از طرف کوفیان به دست امام حسین (ع) رسید، آن حضرت تصمیم گرفت به نامه‌های ایشان پاسخ دهد. به همین دلیل، مسلم بن عقیل را به عنوان سفیر و نماینده‌ی خود نزد آنان فرستاد. مردم کوفه بعد از دعوت‌ها و نامه فرستادن‌های بسیار برای امام حسین (ع)، با ناجوانمردی زیاد، زیر قول خود زدند و بیعت شکستند. این یکی از کار‌هایی است که در تاریخ اسلام هیچ گاه فراموش نخواهد شد و به عنوان اتّفاقی شرم آور به وقایع تلخ کربلا و نبرد عاشورا دامن زد. داستان پویانمایی «عاشوراییان» بر اساس این اتّفاق تاریخی ساخته شده است و نقش حضرت مسلم را در آن روز‌ها بسیار کامل نشان می‌دهد. در این روز‌های سیاه پوش و سوگوار، خوب است که یادی کنیم از تک تک یاران امام حسین (ع) در نبرد کربلا و به نقش آنان در زنده نگهداشتن راه حقیقت بیندیشیم.
 
 
معرفی انیمیشن «عاشوراییان» | پس از واقعه
 
عاشوراییان

تاریخ انتشار: ۱۳۸۶

مدت زمان: ۷۶ دقیقه

کشور سازنده: ایران

کارگردان: ناهید صمدی امین

شرکت تولیدکننده: صبا
 
 
 
 

گفتگو با  علیرضا نظری خرم، نویسنده کتاب «داستان بریده بریده»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->