۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ توزیع واکسن آنفلوانزا اعلام شد

  • کد خبر: ۴۱۶۲۳
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
تاریخ توزیع واکسن آنفلوانزا اعلام شد
مدیر‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوانزا با برندهای معتبر اروپایی از اواخر شهریور‌ماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوانزا با برندهای معتبر اروپایی از اواخر شهریور ماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

حیدر محمدی افزود: واکسن آنفلوانزا بیش از هر سال و حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز از برندهای معروف از جمله هلندی و فرانسوی خریداری شده و از اواخر تابستان در داروخانه‌ها توزیع می شود.

وی ادامه داد: برای توزیع این واکسن‌ها به مردم فعلا قرار بر این است که با کد ملی باشد و به هر کد ملی یک واکسن فروخته شود، نیازی به نام‌نویسی نیست و مردم با مراجعه به داروخانه و ارائه کارت ملی و پس از ثبت کد ملی آن‌ها در سیستم، می‌توانند واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند البته به شرط اینکه این تصمیم تغییری نکند.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که فقط گروه‌های پرخطر یعنی افرادی که به علت شغل خود بیشتر با بیماران سروکار دارند، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سالمندان واکسن آنفلوانزا بزنند و بقیه مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند البته حدود ۲/۵ میلیون دوز از واکسن آنفلوانزای وارداتی برای توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، نیز پیش از این اعلام کرده بود: با‌توجه‌به اینکه امسال بیشتر مردم به‌علت همه‌گیری کرونا ماسک می‌زنند و دست‌های خود را مرتب می‌شویند و حتی با الکل ضدعفونی می‌کنند، پیش‌بینی این است که شیوع آنفلوانزا کمتر از سال‌های گذشته باشد. با این حال امسال ۴ تا ۵ برابر سال‌های گذشته واکسن آنفلوانزا وارد می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->