دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

خروج از عراق و افغانستان، ژست انتخاباتی ترامپ

  • کد خبر: ۴۲۴۳۳
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
خروج از عراق و افغانستان، ژست انتخاباتی ترامپ
به گزارش «رویترز»، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرده است که دولت ترامپ قصد دارد تعداد درخورتوجهی از نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج کند. وی همچنین گفته است که ترامپ، خبر کاهش نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را نیز در روز‌های آتی اعلام خواهد کرد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ به گزارش «رویترز»، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرده است که دولت ترامپ قصد دارد تعداد درخورتوجهی از نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج کند. وی همچنین گفته است که ترامپ، خبر کاهش نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را نیز در روز‌های آتی اعلام خواهد کرد.

به گزارش «نیویورک‌پست»، در حال حاضر حدود ۵۲۰۰ سرباز آمریکایی در خاک عراق حضور دارند که به ادعای آمریکا، به قصد مبارزه با نیرو‌های داعش به این کشور اعزام شده‌اند. ترامپ در تلاش است تا طی چند ماه آینده، تعداد این نیرو‌ها را به ۳۵۰۰ نفر کاهش دهد. در همین زمینه، «فاکس‌نیوز» نوشته است: مقامات عراق از تصمیم ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی آگاه بوده‌اند و با آن موافق هستند.
 
به گزارش «یو اِس‌نیوز»، دونالد ترامپ دو هفته پیش نیز در نشستی با حضور نخست‌وزیر عراق، مصطفی‌الکاظمی، به خبرنگاران گفته بود: «ما منتظر روزی هستیم که دیگر مجبور نباشیم در عراق بمانیم.» با این حال، در همان نشست، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه ایالات‌متحده، تأکید کرد که خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از عراق، تنها زمانی صورت می‌گیرد که «ما مأموریت خود را در آنجا انجام داده باشیم.» در همین راستا، یکی از ژنرال‌های ارشد آمریکایی در خاورمیانه، گفته بود: اگرچه ایالات‌متحده حضور نیرو‌های خود در عراق را کاهش خواهد داد، حضور پایدارش در آنجا را حفظ می‌کند.

ترامپ که تلاش می‌کند وعده انتخاباتی‌اش مبنی بر خاتمه دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» آمریکا در خاورمیانه را عملی کند، پیش‌تر نیز خبر از کاهش نیرو‌های نظامی در افغانستان و عراق داده بود، اما به نظر می‌رسد این تصمیم او، پس از جنجال‌های اخیر بر سر توهین او به سربازان کشته‌شده جنگ جهانی اول گرفته شده است. حالا ترامپ امیدوار است پیش از انتخابات، با برگرداندن تعدادی از سربازان آمریکایی به خانه، دوباره محبوبیت ازدست‌رفته خود را به‌دست آورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->