پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا قیمت تخم مرغ کاهش پیدا می کند؟

  • کد خبر: ۴۳۳۶۷
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
آیا قیمت تخم مرغ کاهش پیدا می کند؟
در‌پی تفاوت ۵۲‌درصدی نرخ مصوب با بازار، توزیع هدفمند تخم مرغ آغاز شد
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ خراسان رضوی، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تخم مرغ و تامین‌کننده این محصول برای سایر استان‌هاست، اما ضعف سیاست‌های حمایتی دستگاه‌های متولی باعث شده است اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار مشهد به ۱۷ تا ۱۷۵۰۰ تومان برسد و ساعت‌به‌ساعت قیمت این محصول غذایی تغییر کند؛ این در‌حالی است که تخم‌مرغ، ارزان‌ترین خوراک و یکی از اصلی‌ترین تامین‌کننده‌های پروتئین در سبد غذایی اقشار ضعیف جامعه است.

تامین‌نشدن خوراک و دان طیور باعث شده است هزینه تمام‌شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ برای تولیدکنندگان بیش از ۱۵۵۰۰ تومان باشد؛ این در‌حالی است که بر‌اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار باید هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ۹۵۰۰‌تومان باشد و به‌دست مصرف‌کننده نهایی با نرخ ۱۱۵۰۰ تومان برسد. اما در شرایطی که هزینه تولید بسیار بیشتر از نرخ مصوب است، مرغدار، راهی به‌جز زیر‌پا‌گذاشتن نرخ مصوب یا کشتار گله خود و تغییر شغل ندارد. با این‌حال مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی مرغداری مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی از توزیع تخم‌مرغ با نرخ مصوب در مشهد خبر داده است.


تخم مرغ با نرخ ۱۱۵۰۰‌تومان در فروشگاه‌های شهرداری

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی مرغداری مرغ تخم‌گذار در گفتگو با شهرآرا اعلام کرد: از روز چهارشنبه ۲۶‌شهریور، توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در فروشگاه‌های مورد‌اعتماد اداره بازرگانی صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی شروع شده است. فروشگاه‌های شهرداری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب از دیروز تخم‌مرغ را به نرخ ۹۵۰۰‌تومان از مرغداران تحویل می‌گیرند و باید به نرخ ۱۱۵۰۰ تومان به مردم بفروشند.

سید‌حسین موسوی‌نژاد با انتقاد از وقت‌کشی ستاد تنظیم بازار کشور برای تعیین نرخ جدید تخم مرغ گفت: علی‌رغم اینکه همه مستندات درباره افزایش هزینه‌های تولید تخم‌مرغ را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده‌ایم، این ستاد درباره اعلام نرخ جدید اقدام نکرده است.

وی افزود: باید بازنگری زودتر انجام شود، وگرنه بعد از این، شاهد کشتار مرغان تخم‌گذار خواهیم بود؛ به‌ویژه در خراسان رضوی که ظرفیت تولیدی بیشتری دارد. اینکه دستگاه‌های دولتی، تولیدکنندگان را مجبور کنند محصول خود را با نرخی که به ضررشان است، بفروشند، صحیح نیست. این کار فشار مضاعفی روی دوش تولید‌کننده است و در بلند‌مدت تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.


قیمت عادلانه نشود، مرغ‌های تخم‌گذار کشتار می‌شوند

موسوی‌نژاد ادامه داد: اگر قیمت تخم مرغ عادلانه نشود، در کوتاه‌مدت دچار کمبود تولید خواهیم شد. در آن صورت، دیگر نرخ تخم‌مرغ به‌صورت دستوری کنترل نخواهد شد. سیستم تنظیم بازار کشور، اکنون مشغول وقت‌کشی است. مسئولان باید دقت کنند بخشی از فاصله نرخ مصوب تنظیم بازار با نرخ کنونی در فروشگاه به‌دلیل کمبود تولید است.
 
اگر اصلاح نرخ به‌صورت عادلانه انجام نشود، کاهش تولید شدیدتر خواهد شد و مرغداران تغییر شغل می‌دهند. وی درباره شیوه توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب نیز گفت: سعی کردیم سازوکاری با کمترین بروکراسی برای این کار پیش‌بینی کنیم. قرار بر این است که فروشگاه‌های مورد‌وثوق سازمان صمت، نامه درخواستشان را به اتحادیه مرغداران ارسال کنند و ما نیز آن‌ها را به‌منظور خرید تخم‌مرغ به مرغدار معرفی خواهیم کرد. در‌عین‌حال رونوشتی از آن نامه و اطلاعات فروش برای سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان ارسال خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->