درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث نخستین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در مشهد | سامان دهی ۱۱ هزار خودرو باری

  • کد خبر: ۴۴۱۸۲
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث نخستین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در مشهد | سامان دهی ۱۱ هزار خودرو باری
مشهد برای نخستین بار شهر مشهد مجهز به مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین خواهد شد. این طرح با بودجه پنج میلیاردتومانی در ابتدای بولوار عصمتیه در حال احداث است و در مرحله مناقصه قرار دارد.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ حمل ونقل درون شهری در حوزه بار و مدیریت بر آن موضوعی است که دست کمی از موضوع حمل ونقل بین شهری ندارد و به دلیل مسائلی که به تبع آن در شهر پیش خواهد آمد ابعاد کالبدی بیشتری را نیز به همراه دارد. از آنجا که شهرداری به عنوان متولی شهر بر عموم حوزه‌های درون شهری ناظر و مجری است، این حوزه نیز به این مجموعه سپرده شده و برای مدیریت آن سازمانی با عنوان سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا به تشریح بخشی از اقدامات و طرح‌های این سازمان پرداخت و گفت: ۲ حوزه تخصصی در سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه پیگیری می‌شود که شامل حوزه فنی و مهندسی و نظارت بر ناوگان حمل ونقل درون شهری و پروژه‌های جدید این مجموعه است.
علی باخرد با اشاره به یکی از طرح‌های در حال انجام این سازمان افزود: شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور اقدام به جایگزینی موتور‌های برقی به جای موتور‌های بنزینی کرده که در جلسه اخیر شورای شهر نیز به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در دسترس بودن و ارزان بودن انرژی برق، کاهش مصرف سوخت و امنیت بیشتر این موتور‌ها از مزایای اجرای این طرح است، ادامه داد: دورنمای این طرح نیز ورود ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی خواهد بود.

باخرد ادامه داد: بر این اساس در مرحله اول ۱۰ هزار دستگاه موتور برقی وارد شهر و طی ۴ سال تمام تعداد پیش بینی شده به مشهد تزریق خواهد شد. از نکات مهم این طرح، اختصاص تسهیلات بانکی به متقاضیان است که تا ۸۰ درصد قیمت موتور را شامل می‌شود.
 
این تسهیلات به صورت ۴ درصد و بازپرداخت ۴۸ تا ۶۰ ماهه خواهد بود. همچنین برای تسریع جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، علاوه بر پرداخت هزینه اسقاط به صاحب موتورسیکلت، مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض از سوی شهرداری به آن اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: صاحبان مشاغلی مانند پیک‌های موتوری که با موتورسیکلت اقدام به جابه جایی بار می‌کنند در اولویت این طرح هستند و در صورت مشارکت، تا پایان سال از پرداخت هزینه پروانه فعالیت و بهره برداری معاف می‌شوند.

صدور باربرگ برای خودرو‌های نیمه سنگین

باخرد در ادامه به یکی دیگر از طرح‌های این سازمان اشاره و بیان کرد: طرح صدور باربرگ برای خودرو‌های سنگین اجرا می‌شود، اما به زودی برای خودرو‌های نیمه سنگین نیز قابل اجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه براین اساس به ازای هر بار داخلی جابه جاشده، یک باربرگ صادر می‌شود، اظهار کرد: در واقع میزان سوخت مازادی که به خودرو‌ها تعلق می‌گیرد براساس میزان باری است که این خودرو‌ها جابه جا می‌کنند. همچنین تمامی این فرایند نیز با استفاده از یک سامانه پیگیری خواهد شد و نیازی به حضور افراد نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اضافه کرد: با توجه به تخلفاتی که در زمینه اضافه بار خودرو‌ها صورت می‌گیرد طرح برخورد با تخلفاتی نظیر اضافه توناژ و بیرون زدگی در حال اجراست که مشابه آن در هیچ جای کشور سابقه نداشته است.

وی گفت: خودرو‌ها برای حمل بار دارای استاندارد‌های معینی هستند و هرگونه میزان اضافه بار از طریق سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های بین شهری کنترل خواهد شد. با استفاده از این سیستم‌ها و هوش مصنوعی ابعاد خودرو‌ها آنالیز و ابعاد اضافه شامل بیرون زدگی و... تخلف محسوب می‌شود.

او همچنین افزود: حسگر‌هایی نیز در بعضی از سرعت گیر‌ها کار گذاشته خواهد شد که طی آن خودرو‌های سنگین شناسایی و اضافه بار آن‌ها شامل تخلف خواهد شد. این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و اقدام مشترکی است که مطالعات اولیه آن با دانشگاه علم و صنعت انجام شده است.

باخرد ادامه داد: طرح دیگری نیز با همکاری پلیس راهور در دست اقدام است که طی آن نظارت هوشمندی بر تردد ناوگان باری در محدوده‌های زمانی و مکانی صورت می‌گیرد. در این زمینه شهر مشهد به ۳ محدوده قرمز زرد و سبز تقسیم شده است. براین اساس ناوگان باری اجازه ورود به محدوده قرمز را ندارد و ورود به محدوده زرد نیز شرایط خاصی دارد. این نظارت در گذشته به وسیله بازرسان صورت می‌گرفته است که با اجرای این طرح هوشمند، جزئی و دقیق‌تر خواهد شد.

سامان دهی ۱۱ هزار خودرو باری

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ ناوگان خودرو باری سامان دهی شده است، به اقدامی اشاره کرد که طی آن خودرو‌های ترانزیت به شمال استان و خارج از کشور به کنارگذر شمالی و عبور از جاده ساخته شده در اطراف شهر هدایت می‌شوند؛ طرحی که باعث کاهش آلودگی و آسیب‌های ناشی از حضور این خودرو‌های سنگین در محدوده شهری خواهد شد.

به گفته باخرد حدود ۴۰ درصد تصادفات در جاده سنتو مربوط به همین خودرو‌های ترانزیت است. از سوی دیگر عبور این خودرو‌ها به داخل شهر نیز آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های مشهد می‌زند و به همین دلیل این طرح برای جلوگیری از این آسیب‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۰۰۰ خودرو به کنارگذر شمالی هدایت شده اند، اضافه کرد: همچنین در تمامی کشور برای این طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام و تأکید شده است خودور‌هایی که اقدام به ورود بی مورد به داخل شهر کنند، جریمه خواهند شد.
 
باخرد در ادامه از احداث ۲ پارکینگ برای جلوگیری از پارک خودرو‌های سنگین در حاشیه خیابان‌ها تا پایان سال نیز خبر داد و گفت: ۴ پارکینگ برای پارک این خودور‌ها فعال است و ۲ مورد دیگر تا پایان سال به آن اضافه می‌شود.
 
همچنین برای نخستین بار شهر مشهد مجهز به مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین خواهد شد. این طرح با بودجه پنج میلیاردتومانی در ابتدای بولوار عصمتیه در حال احداث است و در مرحله مناقصه قرار دارد.
 
وی همچنین درباره نحوه نظارت بر تخلفاتی که به بخشی از آن‌ها اشاره شد از وجود هیئت نظارتی خبر داد که احکام آن با اخذ مجوز‌های لازم از دستگاه قضا ضمانت اجرایی دارد و مشتمل بر نمایندگان استانداری، شهرداری و شرکت‌های حمل ونقل بار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->