اسکن دیجیتالی پیشرفته جزئیات جدیدی از غرق‌شدن کشتی تایتانیک آشکار کرد خط و نشان ترامپ برای TSMC: یا در آمریکا کارخانه بسازید یا مالیات ۱۰۰ درصدی بدهید آیفون ۱۷ پرو یک قابلیت ویژه خواهد داشت: ضبط هم‌زمان با دوربین جلو و عقب نتایج بررسی‌های تلسکوپ هابل: یک روز در اورانوس طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم درخواست ایلان ماسک از ترامپ برای لغو تعرفه‌های جدید ChatGPT روی تصاویری که رایگان تولید می‌کند برچسب می‌زند هجوم آمریکایی‌ها برای خرید آیفون از ترس گرانی بعد از اعمال تعرفه‌های جدید ترامپ تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۴ بر کوانتوم، فوتونیک و هوش مصنوعی خواهد بود احتمال قطعی گسترده خطوط مخابرات و اینترنت در تابستان امسال (۱۴۰۴) سازمان فضایی ایران کپسول زیستی حمل انسان به فضا را امسال آزمایش می‌کند زمان انتشار آپدیت One UI ۷ برای گوشی‌های سامسونگ + فهرست نتیجه پژوهشی جدید: مصرف ماریجوانا بر فعالیت مغز و حافظه تأثیر می‌گذارد کاهش مصرف اینترنت کشور در زمان پخش سریال «پایتخت»! + عکس معنای «گوگل» افشا شد| تاریخ سازی یک اشتباه تایپی گوشی هوشمند، سومین کالای عمده وارداتی در سال ۱۴۰۳ بوده است آیا طراحی آیفون ۱۷ پرو متفاوت از نسل قبل خواهد بود؟ هوش مصنوعی واتساپ و اینستاگرام معرفی شد | Llama ۴، قوی‌تر از مدل‌های گوگل و OpenAI درباره گوشی جدید اینفینیکس که در هوا عطر پخش می‌کند + مشخصات و قیمت همه‌چیز درباره Corleo، ربات چهارپای کاوازاکی که می‌توانید سوارش شوید + فیلم راهنمای افزایش سرعت اینترنت رایتل 4g نتایج تحقیقات جدید: افراد متأهل بیشتر از مجردان به زوال عقل مبتلا می‌شوند
سرخط خبرها

ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی

  • کد خبر: ۴۴۹۹۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی
جمیل نیک اندیش - کارشناس آموزش و کارآفرینی
آموزش مجازی در مجموع از ۲ حوزه کلی تشکیل شده است: اول نرم افزارها، ابزار‌ها و فناوری‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود. حوزه دوم هم محتوا‌های متفاوت در مقایسه با آموزش‌های سنتی. در بحث ابزار‌ها و زیرساخت مورد نیاز، تقریبا می‌توان گفت که کمبود زیادی دیده نمی‌شود و رشد خوبی داشته ایم.
 
سیستم‌های مدیریت یادگیری مجازی خوبی در کشورمان ایجاد شده است و از این نظر، فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا نداریم. اما بسیاری از معلم‌ها و مراکز آموزشی ما فرصت این را ندارند که با مهارت تولید محتوای درخور فضای مجازی آشنا و در این زمینه توانمند شوند. در واقع، نیاز داریم که تعریف دوباره‌ای از فعالیت‌های یادگیری و آموزشی داشته باشیم و تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که فناوری در حوزه آموزش برای ما ایجاد کرده است استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم آموزشی ما برای رفتن به این سمت، کنکور محور و حفظیات محور بودن آموزش‌های ماست. در کشور ما هنوز خط کش مهم میزان موفقیت افراد، مدرک تحصیلی آن هاست، مدرکی که بر پایه آموزش‌های سنتی منطبق با محتوا‌های چند دهه گذشته به افراد داده می‌شود و خانواده‌ها هم همین شرایط را قبول دارند.
 
در واقع، به نظر می‌رسد هم سیستم آموزشی و هم تفکر قالب بر جامعه در مقابل تغییر محتوا‌های آموزشی گارد منفی دارند. این در حالی است که در خیلی از کشور‌ها مخصوصا در شرایط کرونایی این روز‌های دنیا، محتوا‌های مختلفی مانند فعالیت‌های بهزیستی دانش آموزان در شرایط کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند. زمانی که چنین انعطافی در جنس محتوا‌های آموزشی وجود داشته باشد، می‌توانیم بیشتر از ظرفیت‌های فناورانه در تولید محتوا‌های آموزشی استفاده کنیم. تا زمانی که نظام آموزشی ما نتواند از نگاه سنتی به حوزه آموزش فاصله بگیرد، حتی با وجود استفاده از فناوری‌های روز دنیا هم قادر نخواهیم بود به طور کامل از ظرفیت‌های فناوری در توسعه آموزش بهره‌مند شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->