آیفون ۱۷ پرو مکس، قدرتمندترین گوشی اپل، رونمایی شد + مشخصات و قیمت اپل از آیفون ۱۷ پرو رونمایی کرد + مشخصات و قیمت مقایسه قیمت آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس اپل واچ سری ۱۱ معرفی شد + مشخصات و قیمت ایرپاد پرو ۳ اپل معرفی شد + مشخصات و قیمت آیفون ۱۷ اپل رونمایی شد + مشخصات و قیمت Nothing Ear 3 چه زمانی رونمایی می‌شود؟ سامسونگ تا ۲۰۳۰ نود درصد محصولاتش را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند OpenAI می‌خواهد با هوش مصنوعی، انیمیشن بلند بسازد سهم کاربران اینترنت سیار ایران از شبکه 4G و 5G چقدر است؟ بانک مرکزی پیش‌نویس ضوابط فعالیت صرافی‌های رمزارزی را منتشر کرد بودجه یک میلیون دلاری دولت برای حمایت از فناوری‌های جدید تصاویری از ماه‌گرفتگی و ماه‌سرخ در مشهد + فیلم (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) ردوبدل‌شدن ۷۰ درصد ترافیک کشور در بستر VPN و فیلترشکن‌ها ماه‌گرفتگی شهریور ۱۴۰۴ | تاریخ و زمان دقیق آغاز، اوج و پایان خسوف رصد ماه‌گرفتگی در بوستان کوهسنگی مشهد + جزئیات (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) کاربران تلفن همراه و اینترنت درگیر قطعی برق لورفتن تصاویر گلکسی S25 FE یک روز پیش از رونمایی رسمی قابلیت Picture-in-Picture به بخش نمایش ریل‌های اینستاگرام می‌آید گفتگو با ارشیا میرشمسی، برنده مدال طلای المپیاد نجوم ۲۰۲۵ | هیچ‌کجا مرکز عالم نیست اداره پست خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند
سرخط خبرها

ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی

  • کد خبر: ۴۴۹۹۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی
جمیل نیک اندیش - کارشناس آموزش و کارآفرینی
آموزش مجازی در مجموع از ۲ حوزه کلی تشکیل شده است: اول نرم افزارها، ابزار‌ها و فناوری‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود. حوزه دوم هم محتوا‌های متفاوت در مقایسه با آموزش‌های سنتی. در بحث ابزار‌ها و زیرساخت مورد نیاز، تقریبا می‌توان گفت که کمبود زیادی دیده نمی‌شود و رشد خوبی داشته ایم.
 
سیستم‌های مدیریت یادگیری مجازی خوبی در کشورمان ایجاد شده است و از این نظر، فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا نداریم. اما بسیاری از معلم‌ها و مراکز آموزشی ما فرصت این را ندارند که با مهارت تولید محتوای درخور فضای مجازی آشنا و در این زمینه توانمند شوند. در واقع، نیاز داریم که تعریف دوباره‌ای از فعالیت‌های یادگیری و آموزشی داشته باشیم و تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که فناوری در حوزه آموزش برای ما ایجاد کرده است استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم آموزشی ما برای رفتن به این سمت، کنکور محور و حفظیات محور بودن آموزش‌های ماست. در کشور ما هنوز خط کش مهم میزان موفقیت افراد، مدرک تحصیلی آن هاست، مدرکی که بر پایه آموزش‌های سنتی منطبق با محتوا‌های چند دهه گذشته به افراد داده می‌شود و خانواده‌ها هم همین شرایط را قبول دارند.
 
در واقع، به نظر می‌رسد هم سیستم آموزشی و هم تفکر قالب بر جامعه در مقابل تغییر محتوا‌های آموزشی گارد منفی دارند. این در حالی است که در خیلی از کشور‌ها مخصوصا در شرایط کرونایی این روز‌های دنیا، محتوا‌های مختلفی مانند فعالیت‌های بهزیستی دانش آموزان در شرایط کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند. زمانی که چنین انعطافی در جنس محتوا‌های آموزشی وجود داشته باشد، می‌توانیم بیشتر از ظرفیت‌های فناورانه در تولید محتوا‌های آموزشی استفاده کنیم. تا زمانی که نظام آموزشی ما نتواند از نگاه سنتی به حوزه آموزش فاصله بگیرد، حتی با وجود استفاده از فناوری‌های روز دنیا هم قادر نخواهیم بود به طور کامل از ظرفیت‌های فناوری در توسعه آموزش بهره‌مند شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->