بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روایت رهبر اپوزیسیون بلاروس از دیدار با «ماکرون»

  • کد خبر: ۴۵۱۳۵
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
روایت رهبر اپوزیسیون بلاروس از دیدار با «ماکرون»
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در دومین روز بازدید از کشور‌های حوزه دریای بالتیک، با سیتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس، در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، ملاقات کرد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در دومین روز بازدید از کشور‌های حوزه دریای بالتیک، با سیتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس، در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، ملاقات کرد.

تیخانوفسکایا، به‎‌دنبال دیدار روز سه‌شنبه خود با رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که ماکرون متعهد شده با مقامات بلاروس مذاکره و آزادی زندانیان سیاسی این کشور را تضمین کند. وی پس از نشست خود با مکرون به گزارشگران گفت: «مکرون قول داده است در میانه بحران سیاسی کشورمان، برای انجام مذاکرات، هر کاری از دستش برمی‌آید انجام دهد.»

ماکرون در اولین روز از حضور خود در ویلنیوس، شهری که تیخانوفسکایا به آن گریخته است و در تبعید به سر می‌برد، خطاب به مقامات بلاروس اعلام کرده بود که از بازدداشت‌های غیرقانونی خود دست بردارند، معترضانی که با بی‌رحمی در زندان‌های بلاروس به‌سرمی‌برند را آزاد کنند و به نتایج انتخابات احترام بگذارند. او روز یکشنبه، به‌دنبال اعتراضات ده‌ها هزار نفری مردم بلاروس، که به‌مدت ۷ هفته متوالی ادامه پیدا کرده است، از الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، خواسته بود که جایگاه ریاست‌جمهوری را ترک کند.

ماکرون پس از این دیدار، با سربازان فرانسوی‌ای که به‌عنوان نیرو‌های ناتو در لیتوانی خدمت می‌کنند، ملاقات خواهد کرد. رئیس‌جمهور فرانسه، قصد دارد به کشور‌های حوزه دریای بالتیک این اطمینان را بدهد که سیاست «گفت‌و‌گوی استراتژیک» او که از سال گذشته با روسیه آغاز شده، و انتقادات او از ناتو، به‌معنای کمرنگ‌شدن تعهداتش درمورد حفظ امنیت کشور‌های اروپای شرقی نیست.

کشور‌های حوزه دریای بالتیک، پس از دوران جنگ سرد، ماکرون را به خاطر مواضعش درقبال روسیه مورد انتقاد قرار داده‌اند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که پس از دخالت‌های روسیه در اوکراین در سال ۲۰۱۴، اتفاق شایان‌توجهی برای بهبود روابط با روسیه نیفتاده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->