پیشنهاد وزارت بهداشت درباره محدودکردن رفت‌وآمد در اماکن زیارتی قم امکان بررسی قدمت اثر انگشت از کرونا نترسـید، ولی جدی بگیرید خوراکی‌هایی برای کاهش کلسترول حدود ۵۰ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می‎کنند برگزاری اولین رویداد نانو فناوری سلامت، شیلات نوین و ارزش افزوده ماهواره امیرکبیر توسط ۹۱ دانشمند ایرانی ساخته می‌شود تولید۷۰ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تاثیر یوگا بر استقامت عضلانی در بیماران مبتلا به ام اس ضربه کرونا به صنعت گوشی‌های هوشمند 25 درصد پرفشاری خون در خراسان رضوی/بسیاری از بیماری خود اطلاع ندارند جایزه بهترین اختراعات سازمان جهانی مالکیت فکری، در دست جوان ایرانی ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا نیست ستاری: ورود ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال ۹۹ پسران قدبلند کمتر در خطر ابتلا به زوال عقل هستند تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی‌های سبز اختلال اینترنتی نداریم، حمله سایبری است سلول‌های کشنده طبیعی به درمان تومورهای مغزی می‌آیند ساخت پوشش آب‌گریز نانو توسط شرکت ایرانی کشف یک سیاره جوان در نزدیکی زمین
خبر ویژه

سهمیه‌بندی بنزین در سال جاری منتفی است

  • کد خبر: ۴۵۷۸
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل برای سال جاری را منتفی دانست و گفت: افزایش قیمت بنزین برای سال جاری در مجلس با مخالفت نمایندگان روبرو شد اما چنانچه دولت به دنبال افزایش قیمت سوخت است باید در قالب لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه کند.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ایرنا، «غلامرضا شرفی» امروز چهارشنبه ادامه داد: استفاده از کارت سوخت اگر چه در سال‌های قبل جا افتاده بود اما با وقفه ایجاد شده به دنبال تک نرخی‌شدن بنزین، ‌باید برای اقبال دوباره مردم زمانی را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شرایط در منطقه، تفاوت سرانه درآمدی و هزینه‌های مصرفی و قیمت کالا باعث ایجاد تفاوت قیمتی سوخت در ایران و کشورهای همسایه شده است،‌ افزود:‌ تنها نمی‌توانیم بر اساس شرایط کشور تصمیم بگیریم زیرا زمانی که ارزش پول در منطقه دچار مشکل می شود، ‌قیمت کالا در کشور به شدت ارزان شده و رفتارهای نابه‌هنجار اقتصادی در مبادلات مرزی را دامن می‌زند که کل کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته شرفی،‌ بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری کشور،‌ اطلاعات مصرف را به روز در اختیار مسئولین قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی را برای ایام پیک مصرف مانند نوروز و یا تعطیلات چند روزه فراهم می‌کند زیرا مسئولین برای برنامه‌ریزی باید اطلاعات به روزی از میزان مصرف در اختیار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی دوباره کارت سوخت در چند ماه اول مشکلاتی خواهد داشت،‌ گفت:‌ در این زمینه باید تصمیم سیستمی گرفته شده و با در نظر گرفتن تبعات و تاثیرگذاری آن تصمیم،‌ به دنبال بهترین بازخورد باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارت سوخت به تنهایی می‌تواند جلو برخی از ناهنجاری‌ها را بگیرد، ادامه داد:‌ با توجه به مسیر توسعه کشور، ‌در سال‌های آینده باید به دنبال ایجاد تغییراتی در نوع،‌ میزان و حتی قیمت سوخت باشیم.

الزام استفاده از کارت سوخت برای دریافت بنزین از 22 مرداد سال جاری آغاز شده و این در شرایطی است که با وجود 20 روز از اجرای طرح اما همچنان تعداد افرادی که از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری استفاده می‌کنند به 15 درصد هم نمی‌رسد.

به گفته وزیر نفت تا زمانی که ابزار قیمتی با کارت سوخت همراه نباشد،‌ مردم آن را جدی نمی‌گیرند. از همین روست که همچنان بیش از یک میلیون کارت سوخت در باجه‌های معطله پست خاک می‌خورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}