فیلمی مستند از تلاش آتش نشانان برای نجات زیر آوار ماندگان حادثه انفجار دیروز در پورسینای مشهد ویدئو | نصب نهمین کاشی ماندگار مفاخر خراسان چرا آمار مبتلایان به کرونا در ایران صعودی شد؟ + فیلم پلمب ۳ تالار عروسی در بجنورد جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش جمعه ۹ آبان دلایل درد پاشنه پا چیست؟ ویروس شناس روس: ایجاد ایمنی جمعی برابر کروناویروس غیرممکن است زلزله ۴.۲ ریشتری در سالند خوزستان + جزئیات تعطیلی مدارس مشهد و شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی آمار کرونا در ایران ۸ آبان | ۳۹۹ فوتی و عبور قربانیان از مرز ۳۴ هزار نفر اخاذی جوان مشهدی با تهیه فیلم و عکس غیراخلاقی آخرین آمار کرونا در جهان تا ۸ آبان هشدار درباره سکته قلبی ناشی از ترس کرونا نقشه شوم برای طلاق توسط جراح زیبایی و معشوقه‌اش ماجرای به رگبار بستن پژو ۴۰۵ در جاده کلات - مشهد + تصاویر قاتلان زمان تولید و ارائه واکسن کرونا اعلام شد پول‌شویی با سرمایه دختران دم‌بخت تمدید تعطیلی مدارس سه شهرستان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا
خبر ویژه
۱۲ ترکیب غذایی که به بهبود فقر آهن و کم‌خونی کمک می‌کند
برای درمان فقر آهن، توجه به رژیم غذایی از اهمیتی بسزایی برخوردار است و با رعایت تدابیر غذایی می‌توان بر این عارضه غلبه کرد.
به گزارش شهرآرانیوز،  "فقر آهن" عارضه‌ای است که بسیاری از افراد به‌ویژه جامعه دختران و زنان با آن دست به گریبان هستند و کم‌خونی ناشی از آن خود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.

اما برای درمان فقر آهن، توجه به رژیم غذایی از اهمیتی بسزایی برخوردار است و با رعایت تدابیر غذایی می‌توان بر این عارضه غلبه کرد؛ در ادامه به ۱۲ ترکیب غذایی و خوراکی‌هایی اشاره شده است که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرص‌ها و مکمل‌های آهن و رفع فقر آهن باشد:

ــ خوراک پخته‌شده گردن گوسفند در شیر گاو هفته‌ای یک وعده

ــ  عدس‌پلو با کشمش فراوان هفته‌ای یک وعده

ــ روزانه ۷ عدد تمرهندی + ۲۱ عدد مویز + ۹ عدد آلوخورشتی میل شود

ــ رب انار میخوش (ملس) یک قاشق غذاخوری + سرکه سیب یک قاشق غذاخوری + شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری + یک استکان آب شاه‌توت کاملاً طبیعی مخلوط و میل شود

ــ آب‌پزشده گوشت بلدرچین یا سوپ جو با گوشت گنجشک هفته‌ای یک وعده

ــ خوراک زبان گوسفند + ۷ عدد زیتون سیاه میل شود

ــ آلبالو یا زغال‌اخته با گلپر فراوان در فصلش

ــ بورانی اسفناج + برگ چغندر میل شود

ــ خوراک آلواسفناج هفته‌ای یک وعده

ــ سبزی خوردنی مرکب از  کاسنی‌تر و تازه + تره + بولاغ‌اوتی‌تر و  تازه + جعفری + برگ چغندر + نعناع تازه میل شود

ــ فسنجان گردو + بادام درختی + پسته هفته‌ای یک وعده

ــ دمنوش میوه گل نسترن روزانه یک تا دو لیوان میل شود.
 
منبع:تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}