افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: قطع انشعاب به علت بدهی ممنوع است

  • کد خبر: ۴۶۴۷۸
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
فرماندار مشهد: قطع انشعاب به علت بدهی ممنوع است
سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد با هشدار به شرکت‌های خدمات‌رسان اعلام کرد که هیچ دستگاهی حق قطع کردن آب، برق و گاز را ندارد
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ معاون استاندار و فرماندار شــهرســتان مشـــهد درباره هرگونه اقدام شرکت‌های خدمات رسان برای قطع کردن انشعابات آب، برق و گاز مشترکان صنعتی، تجاری یا مسکونی به دلیل بدهی هشدار داد، اما درعین حال اعلام کرد اگر مشترکی بدهی دارد باید تذکرات لازم به او داده شود.

به گزارش شهرآرا، سیدمحمدرضا هاشمی در چهارمین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال ۹۹، ضمن گله از اعتبارات کم بودجه‌ای شهرستان مشهد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شاخصه توزیع اعتبارات، محرومیت، جمعیت و وسعت است و درحالی که شهرستان مشهد هر ۳ شاخصه را دارد اعتبارات متناسب با آن به شهرستان پرداخت نمی‌شود، ازاین رو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این انتظار را داریم تا به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.


رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌ها پذیرفتنی نیست

وی همچنین به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات اشاره کرد و افزود: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که در ادارات ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، بلکه این عدد باید به بالای ۹۰ درصد برسد و مدیران ادارات درباره این موضوع مسئول هستند.


تعطیل کردن، راهکار مقابله با کرونا نیست

همچنین رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تأکید بر اینکه باید در موضوع سفر‌های دهه آخر صفر به مشهد تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود، اظهار کرد: بازگشایی رواق‌ها در حرم مطهر رضوی به دلیل برودت هوا و در راستای آسایش زائران اقدام با برکتی بود، اما در این زمینه نیز با توجه به شرایط کرونایی باید کار با تدبیر انجام شود.

حجت الاسلام نصرا... پژمانفر با بیان اینکه هنوز با ویروس کرونا درگیر هستیم و مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ازاین رو باید برای آینده تدابیر ویژه‌ای داشته و به دنبال راه حل و ایجاد نظاماتی برای انجام وظایف سازمانی باشیم.
وی با بیان اینکه اقتصاد شهر مشهد مبتنی بر مسائل خدماتی و گردشگری است، ادامه داد: در شرایط فعلی، اقتصاد مشهد باید فعال شود و در این زمینه تعطیل کردن شهر راه حل نیست، بلکه باید با نظامی مشخص، اقداماتی دیگر انجام شود.


سال سخت پلیس

فرمانده انتظامی مشهد نیز که میهمان این نشست بود، با تشریح اتفاقات یک سال اخیر گفت: یک سال گذشته سالی نفس گیر و سخت برای پلیس بود و اتفاقاتی که طی این یک سال رخ داد سالی سخت را رقم زد.
سرهنگ عباس صارمی افزود: حوادث آبان ماه سال گذشته و موضوع بنزین، فراخوان ها، تجمعات، تعطیلی حرم، تشییع جنازه شهید سلیمانی، موضوع کرونا و در کنار آن آزادی زندانیان و حتی تشییع جنازه استاد شجریان از جمله این اتفاقات بود که پلیس برای تأمین امنیت مردم دچار زحمات بیشتری شد.
وی افزود:، اما مدیران و دستگاه‌ها در این شرایط باید بیشتر به مسائل مختلف توجه داشته باشند و اگر قرار است کاری انجام دهند، باید با تدبیر باشد تا مشکلی کوچک تبدیل به یک بحران نشود.


سخت گیری بیشتر برای جرائم خشن

وی با تأکید بر اینکه از ۲ ماه پیش پلیس با قدرت بیشتری در بخش جرائم خشن وارد شده است، تصریح کرد: طی ۲ ماه گذشته قرارگاه مقابله با جرائم خشن طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است و برخورد ما در این زمینه قاطع خواهد بود.
فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به ارائه آمار حوزه کاری خود پرداخت و گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۹ شاهد افزایش ۵ درصد جرم در این شهرستان بوده ایم که البته این رقم نسبت به آمار بسیاری از نقاط کشور، پایین‌تر است.

صارمی ادامه داد: طی این مدت، شاهد افزایش ۱۷ درصدی کشف جرم، افزایش ۱۲ درصدی دستگیری‌ها و افزایش ۱۵۳ درصدی کشفیات مواد مخدر بوده ایم.
وی افزود: همچنین درگیری‌ها و نزاع‌ها رشد ۳۲۴ درصدی داشته است. در ۶‌ماه گذشته تعداد ۲۹۵۵ معتاد متجاهر جمع آوری و ۱۰۰۴ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده اند. همچنین ۴۲۰ نفر از اراذل و اوباش، ۱۲ هزار سارق و ۹۷۰ نفر سارق به عنف دستگیر شده اند و در نهایت ۸۶۱ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز دستگیر و به کشور خود بازگردانده شده اند.


رعایت ۸۳ درصدی پروتکل‌ها توسط هیئات مذهبی

در ادامه این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد نیز با بیان اینکه در ایام عزادارای محرم و صفر بالغ بر ۸۳‌درصد از هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اظهار کرد: اکنون ما با جایگزین کردن فعالیت‌های مذهبی، مجوز ۱۰۰ مورد معبر حسینی را برای دهه سوم ماه صفر صادر کردیم و ۶۰ مورد مراسم ویژه در این مدت خواهیم داشت. حجت الاسلام علی کریم پور با اشاره به استفاده از ظرفیت موکب داران اربعین در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: همچنین به دلیل اینکه امسال قرار نیست زائر پیاده‌ای به مشهد بیاید، با هماهنگی آستان قدس طرح زیر سایه خورشید و اعزام پرچم به استان‌های هم جوار انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->