انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

جمیله سادات کراماتی، شاعر مشهدی، بر اثر سرطان درگذشت

  • کد خبر: ۴۶۹۴۹
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
  • ۱
جمیله سادات کراماتی، شاعر مشهدی، بر اثر سرطان درگذشت
محمدکاظم کاظمی با اعلام این خبر نوشته است: «او از شاعرانی بود که در دهه طلایی ۷۰، در سنین دانش‌آموزی به جریان‌های شعری مشهد پیوست و از بهترین‌های نسل خویش بود. نام او از آن زمان تا کنون با نام راضیه رجایی، مرضیه موفق و زهرا محدثی گره خورده است.»

به گزارش شهرآرانیوز - محمدکاظم کاظمی در ادامه نوشته است:

چند سال از جلسات شعر مشهد فاصله گرفته بود و البته با مطبوعات، از جمله روزنامه شهرآرا همکاری داشت. ولی از حوالی اواسط دهه ۹۰ دوباره شاهد فعالیت او بودیم با گام‌های جدیدی که در شعر نیز برداشته بود.

 

از حوالی سال ۱۳۹۸ در گروه شعر حوزه هنری مشهد مسئولیت یافت و از آن هنگام پیگیری همه امور جلسات نقد کتاب ما با او بود و چقدر هم خوب و با نظم و جدیت کار می‌کرد. در همین زمان از اعضای ثابت جلسه شعر «امین» نیز بود، در کنار یار دیرین خویش راضیه رجایی.

 

در چند ماه اخیر خبرهای بدی از کسالت او می‌شنیدیم. در آخرین جلسه نقد کتاب ما، درست همزمان با جلسه در اتاق عمل بود. بیماری خوفناک سرطان، او را ذره ذره در خود فرو برد.

 

باورناپذیر است، ولی حقیقتی است تلخ، خبر درگذشت جمیله کراماتی. روحش شاد»

 

مجموعه شعر «ماه را دوست دارم که شبهایت را...» اثر به‌جامانده از جمیله سادات کراماتی است. 

 

بخشی از آخرین شعر جمیله سادات کراماتی

 

این‌بار هم از کاروان عشق جا ماندم

این‌بار هم چون کشتی بی‌ناخدا ماندم

 

این‌بار هم این‌بار هم این‌بار هم مولا

بردی مرا از خویش و من در خود رها ماندم

 

...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس نیازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
خدا رحمتشون کنه...
از اقوام بودند.
جز خوبی چیزی ندیدیم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->