وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

آیا تولید «مست عشق» متوقف شده است؟

  • کد خبر: ۴۷۲۳۵
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
آیا تولید «مست عشق» متوقف شده است؟
روند تولید و به‌نمایش درآمدن فیلم «مست عشق» مشابه موضوع فیلم معماگونه و پیچیده شده است. اما از همان ابتدا که صحبت از ساخت فیلمی درباره رابطه شمس و مولانا به راه افتاد، حاشیه‌هایش شروع شد.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - بعدتر که مشخص شد فیلم محصول مشترکی خواهد بود از ایران و ترکیه این سؤال مطرح شد که کدام بازیگر قرار است ایفاگر نقش مولانا باشد و آیا ایرانی است یا اهل ترکیه؟ صحبت‌های فرهاد‌ توحیدی، دیگر فیلم‌نامه‌نویس این کار در کنار حسن فتحی، درباره اینکه «قرار بر این بود بازیگر نقش مولانا ترکیه‌ای باشد» این حاشیه‌ها را پررنگ‌تر کرد و این سؤال را به وجود آورد که آیا این اتفاق باعث نمی‌شود ورای بحث شعور شعری و درک عرفانی و جهان‌شمول مولانا، شاعری که اشعار پارسی‌اش شهره خاص و عام است، به‌نفع ترک‌ها مصادره شود؟ مسئولان فرهنگی ترکیه که ثابت کرده‌اند بدشان نمی‌آید آرامگاه مولانا در قونیه را هرازگاهی دستاویزی برای این نفع شخصی و بالابردن وزنه ادبی کشورشان کنند.
 
با این حال، وقتی از گریم شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا رونمایی و عکس‌هایشان جزو پربازدیدترین‌های فضای‌مجازی شد، خیال خیلی‌ها راحت شد که نه‌تن‌ها ۲ بازیگر اصلی این فیلم ایرانی هستند، بلکه حسینی و پیروزفر کسانی هستند که شاید نسبت به بازیگران دیگر با خیال آسوده‌تری بتوان این ۲ نقش را به آن‌ها سپرد. حالا بعد از گذشت تقریبا یک‌سالی که از شروع این پروژه می‌گذرد، خبری در رسانه‌های مجازی پیچیده است به‌نقل از سهراب پورناظری که در کنار همایون شجریان ساخت موسیقی و آواز این فیلم را برعهده دارد، مبنی بر اینکه: «این فیلم رها شده و به مراحل پایانی نرسیده است.» این فیلم که سال گذشته حتی سودای حضور در جشنواره فجر را هم در سر داشت و فرم حضور در جشنواره را هم پر کرد، نداشتن پروانه ساخت و ناتمام‌ماندن آن مانع از حضور و نمایشش در جشنواره فجر شد.


آیا تولید «مست عشق» که قرار بود روایت زندگی شمس و مولانا باشد، متوقف شده است؟
 

آیا «جیران» و «هم‌رفیق» پیش پای «مست عشق» سنگ انداخته‌اند؟

جدا از این صحبت‌ها، اوایل دی پارسال هم ادعا شد فیلم‌برداری مست عشق روبه‌پایان است، ولی خبر پایان فیلم‌برداری و انجام مراحل فنی فیلم رسانه‌ای نشد. علاوه بر این، در خردادماه امسال هم گزارشی منتشر شد درباره پایان‌نیافتن این فیلم و نیمه‌کاره‌بودن آن که البته با واکنش سریع مهران برومند، تهیه‌کننده آن، روبه‌رو شد که گفت: «فقط چند سکانس از این فیلم باقی مانده و تا پایان تابستان آماده نمایش می‌شود». به‌هرحال علت این تعلل هنوز مشخص نیست، اما در عین حال گمانه‌زنی‌هایی هم درباره آن وجود دارد که یکی از آن‌ها همین ویروس منحوسی است که کار جهان و جهانیان را به‌طرق مختلف مخدوش کرده است.
 
نکته‌ای که برومند پیش از این درباره آن گفته بود: «فیلم‌برداری چند سکانس کوتاه از مست عشق به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باقی مانده است که به‌محض رفع محدودیت‌های کرونا و بازشدن مرز‌ها به پایان خواهد رسید». او همچنین گفت: «زمان اکران فیلم به اوضاع نمایش فیلم در سینما‌های ایران و جهان بستگی دارد. به‌هرحال این فیلم محصول مشترک است و باید هم‌زمان در ایران و ترکیه روی پرده برود.» در این میان مشغول‌شدن حسن فتحی بر سر پروژه «جیران» برای شبکه نمایش خانگی هم نکته دیگری بود که مطرح شد و برومند آن را هم رد کرد. حضور شهاب حسینی در پروژه «هم‌رفیق» و انصراف‌های ناگهانی او که این اواخر کم‌سابقه نیست، مثل مدتی پیش که ناگهان از حضور در «بدون همه‌چیز» انصراف داد یا زمانی که بعد از دورخوانی فیلم‌نامه «متری شیش‌ونیم» قید حضور در آن را زد، کمی حرف‌وحدیث ایجاد کرده است.
 
 
آیا تولید «مست عشق» که قرار بود روایت زندگی شمس و مولانا باشد، متوقف شده است؟
 
 
 
آیا تولید «مست عشق» که قرار بود روایت زندگی شمس و مولانا باشد، متوقف شده است؟
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->