درصورت تداوم روند کنونی کرونا، مشهد نیز بحرانی خواهد شد

  • کد خبر: ۴۷۹۶۸
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
درصورت تداوم روند کنونی کرونا، مشهد نیز بحرانی خواهد شد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد: درصورتی‌که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند سیر بیماری کرونا، روند کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آمار فزاینده ابتلا به کرونا در هفت شهرستان خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، گناباد در وضعیت قرمز و شرایط بسیار خطرناک از نظر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته بودند به همین جهت نامه‌ای از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به وزیر بهداشت ارسال شد تا محدوددیت‌هایی را برای کنترل این بیماری اعمال کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بر اساس این نامه برای برخی از مشاغل گروه سه و چهار به مدت یک هفته محدودیت‌هایی در نظر گرفته شد که از چهارشنبه اعمال شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش زمان فعالیت حمل و نقل عمومی و درون شهری و برگزاری آزمون‌های حضوری از جمله فعالیت‌های گروه سه است که در هفت شهرستان این استان با ممنوعیت رو به رو شده است.

رحیمی در خصوص فعالیت‌های گروه چهار نیز گفت: برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها از جمله فعالیت‌های گروه چهار است که با ممنوعیت یک هفته‌ای رو به رو شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای برخی از مشاغل دیگر هم محدودیت در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در این نامه به فعالیت تالار‌های پذیرایی با ۲۵ درصد ظرفیت، مساجد با حداقل زمان به مدت نیم ساعت با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، باشگاه‌های ورزشی سالنی با ۲۵ درصد ظرفیت و حداقل زمان، اشاره شده است.

وی با بیان اینکه برای درگز هم به عنوان شهرستانی که نیاز به اعمال محدودیت داشت؛ نامه زده شد، گفت: اعمال محدودیت‌های این شهرستان که نیاز به مصوبه تهران داشت نیز از صبح امروز تصویب و اجرایی شد.

رحیمی در خصوص وضعیت کنونی مشهد هم گفت: هنوز به نقطه بحرانی نرسیدیم، اما با ادامه روند کنونی، مشهد هم به نقطه بحرانی خواهد رسید، اما در صورتی که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند سیر بیماری، روند کاهش پیدا می‌کند.

منبع: مشهد فوری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->