آدم ربایی میلیاردی در تهران و رها کردن گروگان در مازندران دستگیری سرکرده باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در شرق کشور و عامل شهادت دو پلیس ۲ کشته و مصدوم در تصادف خودرو سواری با موتورسیکلت در شهرستان فیروزه (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد بنز ‌ده‌تن و یک دستگاه سواری ۲۰۶ حادثه آفرید (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعرض راننده شیطان‌صفت به دختر جوان فرار دختر نوجوان با مرد سابقه‌دار الزام به استفاده از سامانه تعیین اجاره بها در مشهد | ۱۷ مشاور املاک متخلف پلمب شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هگمتانه» ثبت جهانی شد (۶ مرداد ۱۴۰۳) فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید
سرخط خبرها

عاشقان غذای چرب بخوانند و عذاب وجدان بگیرند!

  • کد خبر: ۴۸۲۶۳
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
عاشقان غذای چرب بخوانند و عذاب وجدان بگیرند!
یک ساندویچ همبرگر که با پنیر گودا و ناچو حسابی چرب‎و‎چیلی شده، اغواکننده‏‌تر است یا یک بشقاب ماکارونی که از ته‎دیگ‎های سیب‏‌زمینی‎اش روغن می‏‌چکد؟
به گزارش شهرآرانیوز؛ یک ساندویچ همبرگر که با پنیر گودا و ناچو حسابی چرب‎و‎چیلی شده، اغواکننده‏‌تر است یا یک بشقاب ماکارونی که از ته‎دیگ‎های سیب‏‌زمینی‎اش روغن می‏‌چکد؟
 
خب احتمالا تصمیم سختی است. چون هر غذایی در چرب‎ترین حالت ممکنش محبوب‎تر و مدهوش‎کننده‎تر است. ۴ آبان‌ماه روز جهانی غذای چرب در دنیا بود. روزی که برای ترغیب مردم به خوردن غذا‌های چرب‌وچیلی بدون عذاب وجدان و استرس در نظر گرفته شده است. در این مطلب با شگفتی‎های دنیای چربی‎ها بیشتر آشنا می‎شویم.

یکی از چرب‎ترین خوراکی‏‌های دنیا نه کباب است، نه پنیر پیتزا، بلکه یک میوه است. آووکادو برخلاف میوه‎های دیگر که سرشار از کربوهیدرات هستند، مملو از چربی است. این میوه ۷۷ درصد چربی دارد.

شکلات تلخ غیر از طعم فوق‎العاده‎اش و خواصی که دارد، از چرب‎‏ترین خوراکی‎هاست. ۶۵ درصد از کالری این شکلات‎ها به‌سبب وجود چربی است.

یک تخم‎مرغ حاوی ۲۱۲میلی‎گرم کلسترول است که ۷۱درصد مقدار نیاز روزانه را تأمین می‎کند. علاوه بر این، ۶۲درصد کالری موجود در تخم‌مرغ کامل از چربی‌هاست. زرده تخم‎مرغ یکی از چرب‏‌ترین خوراکی‏‌هاست.

آجیل‏‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی سالم‏‌اند. در عین حال، مقدار بسیار زیادی چربی‏‌های مفید، فیبر و پروتئین‎های گیاهی دارند.
روغن نارگیل غنی‎ترین منبع چربی اشباع روی کره زمین به حساب می‎آید. این چربی با بقیه چربی‎هایی که می‎شناسیم، تفاوت دارد و بعد از ورود به بدن مستقیم به کبد می‎رود و به ترکیبات کتونی تبدیل می‎شود.

اسید‌های چرب در بدن مسئول حفظ سلامت پوست، رشد و تکامل بدن و ترشح هورمون‌های مهم و ضروری هستند.

ساختمان اصلی چربی‎ها از کربن و هیدروژن تشکیل شده است. اگر تمام پیوند‌های شیمیایی کربن با هیدروژن پر شده باشد، چربی ایجادشده، «چربی اشباع» نامیده می‎شود که همان چربی‎های جامد است. چربی‏‌های اشباع‎نشده چربی‏‌های مفیدی هستند که در عروق رسوب نمی‎کنند و در فعالیت‎های مغزی نقش مهمی دارند.

گوشت قرمز، سس‏‌ها، چیپس و پفک، شیرینی‏‌جات، روغن‎های جامد و کره و خامه پر از چربی اشباع هستند که مقدار زیادش برای بدن ضرر دارد. برای همین از رژیم‎های غذایی حذف می‎شوند.

۶۰ درصد از مغز ما انسان‏‌ها از چربی تشکیل شده‎است.

ویتامین‌های E، D، A و K در چربی حل می‌شوند و برای جذبشان در بدن به مصرف ۳۰ گرم چربی در هر روز نیاز داریم.
فشارخون بالا، دیابت و سیگار عواملی هستند که از تجمع چربی‎ها در بدن به نفع خودشان استفاده می‎کنند و مسیر عروق را با ساختن دیواره‎های چربی می‎بندند.

به گفته شورای ورزش آمریکا، درصد چربی بدن عادی (دارای تناسب اندام) در محدوده ۲۱تا۳۱ درصد برای زنان و ۱۴تا۲۵ درصد برای مردان قرار دارد.

چربی‎ها در سلول‎های بافت چربی ذخیره می‎شوند. زمان جمع شدن چربی، این سلول‌ها متورم هستند و پس از سوزاندن چربی، آن‏‌ها به‌صورت چروکیده درمی‎آیند. در افراد چاق تعداد زیادی از این سلول‎ها وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->