انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سفیر سوئیس رفته زعفرون بچینه!

  • کد خبر: ۴۸۴۹۹
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
سفیر سوئیس رفته زعفرون بچینه!
درباره عکسی که نشان می‌دهد مارکوس لایتنر سفیر سوئیس به کشتزار زعفران در مشهد آمده است
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز؛ سفیر سوئیس در ایران اگر تا همین چند وقت پیش فقط یک چهره سیاسی بود و برای سیاسیون شناخته‌شده بود، حالا دیگر جزو رجال خارجی سیاسی است که برای مردم هم به یک چهره شناخته‌شده تبدیل شده و دست‌کم نامش بار‌ها به گوشمان رسیده است. مارکوس‌لایتنر از مهرماه ۱۳۹۶ به‌عنوان سفیر سوئیس در تهران مشغول به فعالیت شد و پیش از این، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ هم به‌عنوان سفیر سوئیس در مصر فعالیت کرده است. حالا، لایتنر و سفارت سوئیس در تهران در این مدت که عنوان حافظ منافع آمریکا در کشورمان را هم داشته‌اند، بخش زیادی از پیام‌رسانی‌های بین دیپلمات‌های کشورمان و طرف‌های آمریکایی را عهده‌دار بوده‌اند. اما این رفت‌وآمدها، پیام‌بردن‌ها و پیام‌آوردن‌ها در یک بازه زمانی به‌قدری دیده شد که در فضای‌مجازی هم حسابی روی مارکوس لایتنر زوم شد و درباره او حرف‌وحدیث‌ها و شوخی‌ها و مزاح‌های مختلفی به راه افتاد.
 
آن‌قدر که بعد از فروکش‌کردن این جو و وقتی که مدتی خبری از او نبود، کاربری در توئیتر نوشته بود: «دقت کردید یه مدت سفیر سوئیس رو احضار نکردن؟ بابا یه خبری ازش به ما بدین. حالش خوبه؟» و کاربر دیگری هم در همین فضا زبان به کنایه باز کرده بود و نوشت: «بعید می‌دونم این سفیر سوئیس یک لحظه هم اون کت‌وشلوار شیکش رو از تنش دربیاره، چون خودش می‌دونه هر لحظه ممکنه احضار بشه.» حالا دوباره صحبت از مارکوس لایتنر است. این‌مرتبه، اما نه پای توئیت‌های عجیب‌وغریب ترامپ در میان است و نه احضاری و نه سازوکاری به‌غایت سیاسی. لایتنر این‌مرتبه سروکله‌اش در خراسان خودمان پیدا شده است، آن هم در مزارع زعفران.


سفیر نروژ در خراسان جنوبی

زهرا کشوری، خبرنگار حوزه گردشگری، به‌انضمام چند عکس از لایتنر در صفحه توئیترش نوشته است: «چیدن زعفران توسط سفیر سوئیس، مشهد.» به‌ظاهر سودای زعفران خراسان و عطر خوشش به مشام او هم رسیده که او را وادار کرده است تا به این مزارع خوش‌رنگ‌ولعاب سری بزند، با همان کت‌وشلوارش هم‌ردیف کارگران مزارع بنشیند، دستانش گل‌های بنفش زعفران را از دل خاک بیرون بیاورد و با همان ماسک روی صورتش به دوربین نگاه کند و لبخند بزند.
 
گل‌هایی که بعید است وقتی آن‌ها یا گونی‌های پاک‌شده سرخ‌رنگش را به‌دست گرفته است، در ذهنش نگذشته باشد که: «عجب عطری!» به‌ویژه که بعید است چنین تجربه ملموسی را پیش از این از سر گذرانده باشد. البته، پیش از این، یعنی زمانی که جولیو هاز در قامت سفیر سوئیس در کشورمان به‌فعالیت مشغول بود، او هم سفری به مشهد داشت و عکس‌هایش در بازدید از حرم امام‌رضا (ع) و موزه مرکزی حرم، حسابی در فضای‌مجازی پربازدید شد.
 
نکته جالب‌تر، اما این است که زعفران پیش از این هم پای سفرای دیگر کشور‌ها را به خراسان و سرزمین خوش‌آب‌وگل این خطه کشانده است. سال ۹۴، همین حول‌وحوش آبان و آذرماه که زمان برداشت گل‌های زعفران است، اودیسه نورهیم که در آن زمان سفیر نروژ در ایران بود، به استان خراسان‌جنوبی سفر کرد تا از نزدیک این طلای سرخ‌رنگی را که می‌گویند، ببیند. او به روستای آرک از توابع خوسف قدم گذاشت. آن زمان از کرونا و این ویروس منحوس خبری نبود، در نتیجه ماسکی هم در کار نبود و خنده‌های سرخوشانه‌ای را که به‌احتمال نتیجه عطر جادویی این گیاه جادویی بود، خیلی راحت می‌شد روی چهره به وجد آمده خانم سفیر به چشم دید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->