پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

راه‌اندازی بازارچه فروش زعفران کشور در تربت‌حیدریه

  • کد خبر: ۴۷۱۶۶
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
  • ۴
راه‌اندازی بازارچه فروش زعفران کشور در تربت‌حیدریه
راه‌اندازی بزرگترین بازارچه فروش زعفران کشور در آستانه فصل برداشت این محصول در نزدیکی پایانه مسافربری این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن قندهاری با بیان این که زعفران به عنوان طلای سرخ از مهمترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی تربت‌حیدریه محسوب می‌شود افزود: بازار خرید و فروش گل زعفران با حدود هشت هزار مترمربع وسعت از ۲۰ مهرماه امسال به مدت ۵۵ روز آغاز به کار کرده است و به متقاضیان واجد شرایط در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه واگذار ‌شده است.

 

وی ادامه داد: در جلسه با معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری تربت‌حیدریه، ساماندهی این بازارچه در اولویت کار قرار گرفت و مصوب شد تا بین هر پنج غرفه علاوه بر احداث یک سرویس بهداشتی، نسبت به صدور کارت شناسایی، نصب سایبان جلوی غرفه‌ها، به روزرسانی دوربینهای نظارت تصویری و قرارداد با نیروی انتظامی نیز اقدام‌های لازم صورت گیرد.

 

رییس سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه با بیان این که بازار خرید و فروش گل زعفران هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب دایر است اظهار داشت: امسال با توجه به‌ شیوع بیماری کرونا، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، از تمامی غرفه داران و مراجعه کنندگان درخواست می‌شود نسبت به رعایت تمام پروتکل‌های به ویژه استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها اقدام کنند.

 

تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از ۷۰ تن محصول خشک زعفران، بزرگترین مرکز تولید زعفران در دنیا محسوب می‌شود. با راه‌اندازی بازارچه خرید و فروش گل زعفران حجم بسیار بالایی شامل چند هزار تن از محصول پیاز زعفران این شهرستان و دیگر شهرستان‌های مجاور و حتی استان خراسان جنوبی با گردش مالی بسیار زیاد در این بازار عرضه می‌شود.

 

در فصل برداشت زعفران، تمام زعفرانکاران شهرستان‌های مجاور، محصول خود را برای فروش به این شهرستان منتقل می‌کنند که در صورت ساماندهی بازار زعفران، ارز آوری مطلوبی نیز نصیب کشورمان می‌شود.

یکی از شاخص‌ترین محصولات این منطقه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، زعفران است که کشت آن در سطح بیش از ۲۲ هزار هکتار زمین با تولید سالانه ۷۰ تن صورت می‌گیرد.

 

میانگین عملکرد این محصول در تربت‌حیدریه ۴.۲ کیلوگرم در هر هکتار است و به لحاظ عملکرد در واحد سطح، این شهرستان رتبه نخست را در خراسان رضوی در اختیار دارد.

۷۹ درصد نیروی کار تربت‌حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتاری عرصه کشاورزی این شهرستان به تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی مشغول هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد بداقی نویسنده و کهنه سرباز ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
عرض ادب

زعفران نفت را حذف خواهد کرد

ایران باید بازار جهانی داشت باشیم

زعفران را جدی بگیریم
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
سلام ،درسته تربت حیدریه پایتخت زعفران دنیاست ولی چرا واقعا کسی تو این باز نظارت نداره چرا خود دولت وارد این بازار نمیشه تا کشاورز اینقدر ضرر نکنه ،همش شده دلال بازی .زحمت رو سالانه کشاورز مظلوم و زحمت کش میکشه سود و پول زیاد تو جیب این دلالان و تاجران بی عدالت است که هر روز قیمت رو رو میارن پایین ،تو عرض دو روز قیمت گل رو چرا اوردن پایین، نصف قیمت حتی اول هم نیست ،چرا یکی گل رو روزهای اول به قیمت بالا میفروشه و یکی الان به قیمت پایین آخه این چه عدالتیه تو این کشور چرا کسی به داد دل کشاورز نمیرسه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
شهر خودمه،ایول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
پرچم تربت بالایه ،
قطب زعفران دنیا . تربت سیتی ، از طرف بچه های ۴۵ متری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->