رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود
سرخط خبرها

خودداری ترامپ از پذیرش شکست

  • کد خبر: ۴۹۲۲۵
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
خودداری ترامپ از پذیرش شکست
جو بایدن در اولین خطابه ملی خود، به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، سوگند یاد کرد کشور را از شرایط بحرانی موجود، به سلامت عبور دهد. او همچنین خطاب به میلیون‌ها نفر از طرفداران ترامپ، که خواهان ریاست‌جمهوری او نبودند، گفت: «بیایید به یکدیگر فرصت دهیم.»
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ جو بایدن در اولین خطابه ملی خود، به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، سوگند یاد کرد کشور را از شرایط بحرانی موجود، به سلامت عبور دهد. او همچنین خطاب به میلیون‌ها نفر از طرفداران ترامپ، که خواهان ریاست‌جمهوری او نبودند، گفت: «بیایید به یکدیگر فرصت دهیم.»
 
بایدن، عصر روز شنبه، درحالی ملت آمریکا را به اتحاد دعوت می‌کرد که دونالد ترامپ، کماکان بر تقلب در انتخابات و پیروزی خود اصرار می‌ورزید. با اینکه بایدن از هم‌اکنون و پیش از انتقال رسمی ریاست‌جمهوری، درحال تشکیل دولت جدید است، اقدامات ترامپ نشان می‌دهد که او هیچ تمایلی به همکاری با بایدن در این فرایند ندارد.
 
بایدن در اولین روز پس از اعلام پیروزی، به‌دنبال انتشار موج دیگری از ویروس کرونا در کشور، اعلام کرده است که به‌زودی تصمیم‌هایی کلیدی در‌این‌باره اتخاذ خواهد کرد. مدت ده‌هفته‌ای میان روز برگزاری انتخابات و مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در بیستم ژانویه، حالا با تأخیرِ پیش‌آمده در اعلام نتایج نهایی انتخابات، کوتاه‌تر شده است. اولویت بایدن باید انتخاب رئیس‌دفتر خود در کاخ سفید باشد.
 
او پیش از انتخابات، اولین گزینه مورد‌نظر خود را، دکتر آنتونی فائوچی، متخصص برجسته بیماری‌های واگیر، اعلام کرده بود، اما مشاوران بایدن هنوز در‌این‌باره، جزئیاتی ارائه نکرده‌اند. بایدن روز شنبه گفته بود که امروز گروهی از دانشمندان و متخصصان را فرامی‌خواند تا با طراحی برنامه‌ای، مبارزه با ویروس را در زمان رسمی ریاست‌جمهوری اش آغاز کند. کاملا هریس، معاون اول منتخب بایدن، هم در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی، به نقش خود، به‌عنوان اولین معاون اول زن سیاه‌پوست تاریخ آمریکا اشاره کرد. این سناتور کالیفرنیایی، همچنین اولین فردی است که با نژادی متعلق به آسیای جنوبی، به بالاترین مقام دولتی آمریکا پس از رئیس‌جمهور رسیده است.
 
در سوی دیگر ماجرا، با وجود انتشار خبر پیروزی بایدن، ترامپ کماکان پافشاری می‌کند که رقابت به پایان نرسیده است. او مدام در‌حال مطرح‌کردن ادعا‌هایی بی‌پایه و اساس مبنی‌بر تقلب در انتخابات است و سوگند یاد کرده که اقدامات قانونی لازم را برای اثبات پیروزی خود انجام خواهد داد. افرادی در حلقه نزدیکان ترامپ، در پیگیری این ادعا‌ها او را همراهی و تشویق می‌کنند، اما بسیاری از متحدان و مقامات رسمی کاخ سفید از او خواسته‌اند که ادبیات خود را تغییر دهد و خود را برای انتقال دولت آماده کند. جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، نیز از او خواسته است که به شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری اذعان کند. به‌دنبال انتشار خبر پیروزی جو بایدن، شماری از رهبران جهان به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تبریک گفتند.
 
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پس از تبریک به بایدن و هریس، اعلام کرده که چشم‌انتظار همکاری با رئیس‌جمهور جدید آمریکاست. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز ضمن تبریک به بایدن، برای همکاری با آمریکا در برنامه‌هایی از‌جمله مسائل زیست‌محیطی و اقلیمی، ابراز امیدواری کرده است. نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هم در پیام تبریک توئیتری خود به بایدن، از ترامپ به‌خاطر دوستی‌اش با این کشور قدردانی کرد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز ضمن تبریک به بایدن و هریس، ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا در‌راستای تحقق آزادی، استقلال، عدالت و شرف مردم فلسطین گام بردارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->