چین تا چندروز دیگر فضاپیمایش را در سمت پنهان ماه فرود می‌آورد اضافه‌شدن قابلیت ارسال استوری به عینک هوشمند Ray-Ban متا مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است
سرخط خبرها

نگاهی به شماره جدید ماهنامه PC Magazine | رایانه‌های کوانتومی آماده ورود به بازار می‌شوند؟

  • کد خبر: ۴۹۳۰۸
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
نگاهی به شماره جدید ماهنامه PC Magazine | رایانه‌های کوانتومی آماده ورود به بازار می‌شوند؟
ماهنامه PC Magazine شماره جدید خود را به آینده فناوری رایانه‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش زندگی و کسب و کار این روز‌های جامعه بشری اختصاص داده است.
نجفی | شهرآرانیوز - کارول منگس در یادداشت ورودی با اشاره به گذشت دهه‌ها از کاربرد رایانه‌ها در زندگی شخص افراد می‌نویسد به تدریج باید از نسل فعلی و گذشته رایانه‌هایی که استفاده می‌کردیم با عنوان نسل کلاسیک یاد کنیم. نسل جدید فناوری‌های محاسباتی به کار گرفته شده در رایانه‌های نوین که از آن‌ها به عنوان کامپیوتر‌های کوانتومی یاد می‌شود برای ورود به بازار و عرضه عمومی آماده می‌شوند، اما توضیح آنچه در این فناوری مورد استفاده قرار گرفته است حتی برای اهالی دنیای دیجیتال نیز دشوار است.
 
تفاوت میان رایانه‌های کوانتومی و کلاسیک هنوز برای پژوهشگران نیز روشن نیست، زیرا هنوز به پایان فناوری مورد استفاده در آن دست نیافته اند. اما فقط برای آنکه سرنخی در انبوه اطلاعات این فناوری داشته باشید، بدانید که برخلاف رایانه‌های کلاسیک که بسته‌های داده‌ها (بیت ها) به صورت دودویی (باینری) پردازش می‌شوند، داده‌ها در رایانه‌های کوانتومی که Qbits نامیده می‌شوند، مرکب اند و هم زمان می‌توانند حالات مختلف باینری را در بر بگیرند. البته هزینه تولید این رایانه‌ها که در حال حاضر آزمایشگاهی محسوب می‌شوند بسیار زیاد است. در ایالات متحده به تنهایی بودجه‌ای یک میلیارد دلاری برای تحقیق و توسعه و در بریتانیا تاکنون ۱۳ میلیون دلار برای کمک به پروژه تولید کامپیوتر کوانتومی تخصیص داده شده است. معرفی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X۱۳ با امتیاز عالی از سوی نشریه PC Magazine همراه شده است. محصول سیزده اینچی جدید لنوو با پردازشگر شش هسته‌ای AMD عرضه شده است که از لحاظ طراحی و ساخت بسیار جلب توجه کرده است. اگر چه نمایشگر ۴K برای آن در نظر گرفته نشده، باتری قوی ساعات بیشتری برای سرویس دهی به شما قرار داده شده است.
 
 
برای دانلود این شماره کلیک کنید:
 
 

 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->