بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات
سرخط خبرها

حذف پراید عملی یا ناممکن؟

  • کد خبر: ۴۹۸۰
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
حذف پراید عملی یا ناممکن؟
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری پراید از سال آینده متوقف می‌شود

جزایری| براساس اعلام سردار هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودرو پراید براساس توافق صورت‌گرفته با شرکت سایپا و وزارت صمت از سال ۹۹ شماره‌گذاری نمی‌شود. این مسئول با تأکید بر اینکه این خودرو آسیب‌های زیادی در تصادفات ایجاد می‌کند گفته است: ما به سایپا گفتیم به تعهداتی که در سال ۹۸ برای تحویل خودرو پراید دار‌د عمل کند، اما از سال ۹۹ این خودرو را شماره‌گذاری نخواهیم کرد.

هرچند مسئولان راهنمایی و رانندگی و همچنین وزارت صمت تأکید دارند به منظور حفظ ایمنی رانندگان و مسافران باید در تولید برخی از خودرو‌ها تجدید نظر شود، آمار تولید خودرو در ۵ ماه اول امسال نشان می‌دهد تحقق این وعده با چالش‌هایی مواجه است. صنعت خودروسازی سهمی ۲۱ درصدی در ایجاد ارزش افزوده و همچنین سهم ۴ درصدی در تولید ناخالص داخلی طی سال‌های اخیر داشته است. از آنجا که صنعت خودروسازی همواره یکی از پیش‌ران‌های اقتصادی در نرخ رشد بوده است، دولت‌های مختلف سعی کرده‌اند با اتخاد حمایت‌های مالی و غیرمالی، بستر‌های رشد تولید خودرو را فراهم کنند.

در این راستا دولت یازدهم بعد از کاهش شدید تولید خودرو در سال ۹۱، تزریق مالی به خودروسازان را در دستور کار قرار داد. این مسئله سبب شد تولید خودرو از ۷۲۹ هزار دستگاه در سال ۹۲ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه در سال ۹۶ برسد. در کنار این مسئله، دولت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، پرداخت تسهیلات خرید در سال ۹۴ را نیز در دستور کار قرار داد. با این حال، شروع تحریم‌ها سبب شد تولید خودرو در سال ۹۷ به ۷۹۸ هزار دستگاه کاهش یابد. وزارت صمت اواخر اسفند سال گذشته اعلام کرد برای سال ۹۸ حفظ تیراژ تولید در سال ۹۷ را به عنوان کف و افزایش ۲۰درصدی را به عنوان سقف هدف‌گذاری کرده است.

آمار‌های ۵ ماه نخست امسال نشان می‌دهد خودروسازان بیش از ۵ درصد از اهداف تعیین‌شده عقب هستند. همچنین آمار تولیدات شرکت سایپا بیانگر این مسئله است که پراید سهمی ۵۰ درصدی از کل تولیدات این شرکت را دارد. این مسئله از آنجا اهمیت دارد که با رفتن شرکت‌های خارجی از ایران و همچنین کاهش تولیدات شرکت ایران‌خودرو، فشار برای عرضه خودرو‌هایی که امکان داخلی‌سازی آن‌ها بیشتر وجود دارد افزایش یافته است. نگاهی به وضعیت صنعت خودروسازی کشور و تأکید مسئولان مبنی بر افزایش تولید با وجود قطع ارتباط با شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد اگر حذف شماره‌گذاری پراید از سال آینده غیرممکن نباشد، به طور حتم، با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد بود.

گزارش خطا
برچسب ها: پراید خودرو
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->