آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

رفت و آمد شبانه در شهرهای قرمز ممنوع!

  • کد خبر: ۴۹۹۸۷
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
رفت و آمد شبانه در شهرهای قرمز ممنوع!
از اول آذرماه، آمد‌وشد درون‌شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهر‌های قرمز ممنوع است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ اوج گیری بی سابقه کرونا در کشور وضعیت درگیری با این بیماری را به قدری وخیم کرده است که طبق اعلام علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونای کشور قرار است ۱۵۰ شهر کشور که به طور عمده بخش زیادی از آن را مراکز استان‌ها تشکیل می‌دهد دو هفته تعطیل اعلام شود.
 
بر این اساس، تعطیلی‌های یاد شده شامل تعطیلی همه مشاغل غیرضروری به جز گروه شغلی شماره یک است که مایحتاج ضروری مردم را به فروش می‌رسانند. بر همین اساس در شهر‌های دارای وضعیت قرمز تردد درون شهری نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع خواهد بود و علاوه بر آن، ادارات نیز باید با حداقل نیرو‌های لازم به فعالیت خود ادامه بدهند و حداکثر با یک سوم ظرفیت پرسنل خود، کار را به پیش ببرند.

در مورد محدودیت‌های تردد بین شهری نیز طبق ایین اعلام اگر فردی از شهر نارنجی وارد هر شهری شد ۵۰۰ هزار تومان و از شهر قرمز ۱ میلیون تومان جریمه می‌شود.

محدودیت‌های یاد شده در حالی اعمال می‌شود که موارد اخیر تنها چند روز بعد از اعلام محدودیت‌های یک ماهه دولت از ۲۰ آبان ماه قرار است اجرایی شود تا شاید با اجرای این محدودیت‌ها شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور کم شود؛ روندی که در آستانه رسیدن به رکورد غم انگیز ۵۰۰ قربانی در روز است.
بیانیه اخیررئیس جمهور و اعمال این محدودیت بی سابقه نشان از منحصر به فرد بودن شرایط کنونی کشور در حوزه درگیری با کرونا در ۹ ماه هم زیستی اخیر دارد. طرح جامع اعمال محدودیت‌ها برای کنترل کرونا با سطح بندی شهر‌ها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از ابتدای ماه آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود.


مشهد در فهرست شهر‌های دارای ممنوعیت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با تأیید وضعیت قرمز شهر مشهد گفت: با تداوم این شرایط همه محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برای شهرستان‌های سطح ۳، یا قرمز، که بیشترین میزان محدودیت هاست از ابتدای آذر در مشهد اجرا خواهد شد. مهدی‌قلیان افزود: این  محدودیت‌ها شامل تعطیلی دوهفته‌ای مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ و کاهش کارکنان ادارات خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین محدودیت‌های بعدی برای تردد وسایل نقلیه است که در این راستا خودرو‌های بومی با پلاک مشهد حق خروج از شهرستان را ندارند و در مقابل، خودرو‌های با پلاک غیربومی دیگرشهرستان‌ها حق ورود به مشهد را نخواهند داشت.


۳۹ درصد از واحد‌های صنفی در گروه شغلی یک قرار دارند

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد نیز گفت که ۳۹ درصد از مجموع حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی شهرستان در گروه شغلی یک قرار دارند و بدون محدودیت زمانی مجاز به فعالیت در طول ساعات شبانه روز هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مشهد، سیدمحمدرضا هاشمی همکاری کسبه و اصناف در اعمال محدودیت‌های یک ماهه ستاد ملی کرونا، ویژه مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ را مناسب ارزیابی کرد و افزود: گروه شغلی ۲ در مشهد ۴۰ درصد از اصناف و واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ نیز به ترتیب ۱۴ و ۷ درصد از اصناف مشهد را تشکیل می‌دهند که فعالیت آن‌ها در این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.


ممنوعیت فروش بلیت قطار به کرونایی‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور نیز درباره دستورالعمل اخیر ستاد ملی کرونا برای منع فروش بلیت به مبتلایان کووید ۱۹ گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به وزارت راه ابلاغ کرده است که سامانه‌های فروش بلیت قطار به سامانه‌های وزارت بهداشت متصل شود تا آن‌هایی که تست کرونایشان مثبت است، شناسایی شوند و بلیت قطار برای آن‌ها صادر نشود.
سعید رسولی این را هم گفت که قرار نیست ما از متقاضیان خرید بلیت قطار تست کرونا بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->