پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند ایران، رتبه ششم صادرات به تاجیکستان را دارد خودرو‌های داخلی در مشهد چند؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش یافت + جزئیات قیمت قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | سیب زمینی کمی گران شد + جدول برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان و معماری داخلی در مشهد از سه‌شنبه (۲ مرداد ۱۴۰۳) پژمان فر: ام‌المسائل کشور از بانک‌ها شروع می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

رئیس اتحادیه املاک: مردم خرید و فروش نکنند

  • کد خبر: ۵۰۲۵۹
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
رئیس اتحادیه املاک: مردم خرید و فروش نکنند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: سایت‌های پذیرش آگهی فروش، با قیمت‌گذاری‌های خویش فرما و کارشناسی نشده بر متلاطم شدن بازار مسکن نقش داشتد. با ورود مراجع قانونی دیگر قیمتی بر روی سایت‌ها منظور نمی‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۱۵ تا ۱۸ درصدی قیمت مسکن در این هفته گفت: قیمت مسکن همچنان نزولی خواهد بود تا به ثبات برسد.

وی گفت: ۵۰ درصد قیمت کنونی مسکن کاذب است و در حالی که روند کاهشی آن ادامه دارد، اما ما به مردم نه توصیه به خرید می‌کنیم و نه به فروش واحد مسکونی تا تب این بازار بخوابد.

قلی خسروی در ادامه گفت: یکی از ریشه‌های بالا رفتن و بالا ماندن قیمت خانه سایت‌های پذیرش آگهی فروش بودند که فروشندگان مسکن با قیمت‌گذاری‌های خویش فرما و کارشناسی نشده بر متلاطم شدن بازار مسکن نقش داشتد و هرچند با ورود مراجع قانونی دیگر قیمتی بر روی سایت‌ها منظور نمی‌شود، اما تاثیر آن همچنان پابرجاست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد، اگر اتحادیه تبدیل به کانون شود می‌توان با زیرساخت‌ها و قانون گذاری‌های جدید شرایطی را فراهم کرد تا بازار مسکن دیگر دچار التهاب نشود.

وی افزود: الان که اتحادیه بر دفاتر املاک نظارت دارد در صورت تخلف مشاوران نهایت دو هفته دفترشان پلمپ می‌شود، اما اگر کانون شکل بگیرد با قانون سخت‌گیرانه حتی تخلفی برای اولین بار هم شکل بگیرد می‌تواند منجر به ابطال پروانه فعالیت مشاور متخلف شود.

خسروی گفت: ما مشتاق به تشکیل کانون هستیم و آمده‌ایم که از وزارت بازرگانی به زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی منتقل شویم و این نیازمند ورود مجلس برای تصویب است و می‌توان با این کار بازار مسکن که بسیاری از مشاغل وابسته با آن است را به ثبات برسانیم و ثبات این بازار باعث کاهش قیمت‌ها در دیگر بازار‌ها شود.
 
منبع: تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->