اعضای بدن «محمد بزرگی» چترباز معروف کشور اهدا شد + فیلم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ از هفته آینده آغاز می‌شود + جزئیات دلایل رد شدن درخواست بازنشستگی سخت و زیان آور تامین اجتماعی کودک ‌آزار دیده با تسبیح به خانه امن منتقل می‌شوند جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش چهارشنبه ۸ بهمن افزایش کرونا در رده‌های سنی ۱۸ تا ۲۵ سال | محدودیت‌های جدید در راه است + فیلم ۱۴ فقره زورگیری و گوشی قاپی در کارنامه سیاه جوان ۱۹ ساله اعلام زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران اعلام نتایج نهایی پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی بهمن ۹۹ علائم و نشانه‌های فشار خون بالا هشدار سخنگوی وزارت بهداشت: جایگاه‌های سوخت از اماکن پرخطر ابتلا به کروناست واکنش‌ها به ویدئوی «به راستی مار‌ها از جان عسگر چه می‌خواهند؟» + تصاویر آمار کرونا در ایران ۷ بهمن | فوت ۷۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته جزئیات خدمات درمانی رایگان دندانپزشکی تامین اجتماعی
خبر ویژه

۳ منبع غذایی مهم برای تامین ویتامینD

  • کد خبر: ۵۰۷۵۵
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
۳ منبع غذایی مهم برای تامین ویتامینD
برخی از مواد غذایی جزو منابع خوب تامین ویتامینD محسوب می‌شوند و می توانید در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشمندان با بررسی بیشتر اثر ویتامینD روی علایم کوید۱۹، تاکید کردند این ویتامین می‌تواند از خطر ابتلای افراد به بیماری ویروس کرونا یا شدت آن بکاهد.

 

ماهی‌ها

ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی منابعی عالی از ویتامینD هستند. در هر ۱۰۰ گرم ماهی سالمون، ۳۸۶IU ویتامینD وجود دارد.

محتوای دقیق ویتامینD غذاهای دریایی بسته به نوع ماهی‌ها متفاوت است. از انواع غذاهای دریایی که حاوی ویتامینD فراوانی هستند می‌توان به ماهی‌های تن، خال‌مخالی، ساردین، ماهی کولی و همچنین صدف خوراکی و میگو اشاره کرد.

 

۳ منبع غذایی مهم برای تامین ویتامینD

 

 مصرف قارچ بیشتر

قارچ‌ها تنها منبع کاملا گیاهی ویتامینD هستند. قارچ‌ها هم مانند انسان ویتامینD خود را از نور ماوراء‌بنفش خورشید می‌گیرند. با این تفاوت که ویتامین تولیدشده در بدن انسان از نوع D۳ است و ما به اختصار آن را D می‌نامیم اما ویتامین تولیدشده در قارچ از نوع ویتامین D۲ است که البته اگر به‌اندازهD۳ قوی و موثر نباشد، آن باز هم برای بدن مفید است.

 

۳ منبع غذایی مهم برای تامین ویتامینD

 

مصرف زرده تخم‌مرغ

زرده‌های تخم‌مرغ، منبع دیگری از ویتامینD هستند که می‌توان بدون دردسر آن را به رژیم غذایی افزود. البته زرده‌ها هم مانند هر منبع غذایی طبیعی دیگر، مقدار متفاوتی ویتامینD دارند. تخم‌مرغ‌های جوجه‌هایی که در محیطی بسته بزرگ می‌شوند و به فضای بیرون دسترسی ندارند، ۲ تا ۵ درصد مقدار مورد نیاز روزانه ویتامینD است. اما تخم‌مرغ جوجه‌های دیگر که در فضای باز بزرگ می‌شوند، ۴ برابر یا بیشتر از این مقدار است.

 

۳ منبع غذایی مهم برای تامین ویتامینD

 

گزارش کامل این مطلب را در اینجا بخوانید

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}