علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بهار ۱۴۰۰ اهالی شهرک شیرین و شهرکهای مجاور ضلع شرقی بزرگ راه شهید چراغچی، در مجاورت بولوار مصلا، طعم شیرین توسعه شهری را با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مصلا که عملیات عمرانی آن ۱۶ بهمن سال گذشته آغاز شده بود، خواهند چشید.
درهمین زمینه معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح مصلا گفت: ساخت این تقاطع علاوه بر مسائل ترافیکی و فنی، درخواست دیرینه اهالی منطقه بود و با توجه به سیاست مدیریت شهری مبنی بر توسعه متوازن شهر، ساخت این تقاطع در راستای توسعه شهری و رفع بخشی از ترافیک شهری در دهه فجر سال گذشته آغاز شد.
خلیل ا... کاظمی با بیان اینکه اعتبارات اولیه ساخت این تقاطع ۶۳ میلیارد تومان برآورد شده بود، افزود: با توجه به در نظر گرفتن تورمهای اخیر، شاهد افزایش هزینه در این پروژه نیز خواهیم بود.
مسیر جدید از بولوار مصلا
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: پروژه مصلا از چندجنبه حائز اهمیت است؛ نخست اینکه با ساخت این تقاطع مسیر ورودی زائران بارگاه رضوی از سمت نیشابور تنها به خیابان امام رضا (ع) منتهی نمیشود و مسیری دیگر از بولوار مصلا برای حرکت به سمت این بارگاه منور ایجاد خواهد شد.
وی تأکید کرد: همچنین با بهره برداری از این پروژه به درخواست اهالی منطقه پاسخ داده خواهد شد و مسیر توسعه شهری در ضلع شرقی بزرگ راه شهید چراغچی، واقع در منطقه ۶ نیز ایجاد خواهد شد تا اهالی ضلع شرقی این بزرگ راه دسترسی راحت تری به ضلع غربی داشته باشند.
ساخت مسیر جدید از بولوار حر تا مصلا
کاظمی با بیان اینکه این پروژه دارای ۳ سطح است که ۲ سطح زیرگذر و میدان آن در عملیات ساخت فعلی و سطح سوم که پل اتصال ۲ سمت بولوار مصلاست در مرحلهای دیگر ساخته خواهد شد، تصریح کرد: یکی از معضلات شهرک شهید رجایی و شهید باهنر تک معبر بولوار حر است که این موضوع سبب سخت شدن تردد میشود؛ ازاین رو قرار است در آینده مسیری از بولوار حر به سمت بولوار مصلا ایجاد شود که با ساخت این مسیر و ساخت پل اتصال به بولوار مصلا، مسیر دومی هم برای اهالی این ۲ شهرک و مسافرانی که از سمت سرخس وارد مشهد میشوند ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه افزود: همچنین از این محور جدید، دسترسی به بهشت رضا ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه هم رونق خوبی ایجاد خواهد کرد. معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با تأکید بر اینکه مدت زمان برنامه ریزی شده برای این پروژه ۱۴ ماه تعیین شده بود، ادامه داد: درهمین راستا و با توجه به مشکلات تأمین اعتبار از یک سو و شیوع بیماری کرونا از سوی دیگر، باید گفت کار نه تنها از برنامه عقب نیست بلکه با جدیت پیش رفته است و پروژه اکنون از پیشرفت شایان توجهی برخوردار است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: زیرگذر اصلی به طول ۱.۳ کیلومتر و میدان همسطح به بولوار مصلا نیز شامل ۲۸۰ هزار مترمکعب خاک ریزی و خاک برداری است.
مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلا نیز چندی پیش با اشاره به روزشمار۴۲۰ روزه برای تکمیل این پروژه گفته بود که عملیات مستمر و بی وقفه پیمانکاران در این منطقه موجب شده است، تا بهار ۱۴۰۰، این پروژه شهری آماده بهره برداری شود. احسان یمینی اتصال ۲منطقه شهری، کاهش بار ترافیک و تسهیل دسترسی شهروندان را از نتایج اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلا دانسته و گفته بود که معارض و عوامل مزاحم زیادی در مسیر این پروژه وجود داشت که از سرعت اجرای پروژه میکاست و در این مدت با همکاری سازمانها و ارگانهای مختلف، همه مشکلات حل وفصل شده است.