خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
سرخط خبرها

ظریف در دیدار با همتای سوری خود بر حمایت ایران از روند آستانه تأکید کرد

  • کد خبر: ۵۱۹۷۴
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
ظریف در دیدار با همتای سوری خود بر حمایت ایران از روند آستانه تأکید کرد
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری خود، با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه تأکید کرد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - در دیدار «محمد جواد ظریف» و «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

 

دو طرف با اشاره به روابط گسترده و راهبردی بر اراده خود برای گسترش و تحکیم مناسبات تاکید و پیرامون توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه اقتصادی تبادل نظر کردند.

 

ظریف در ابتدای این دیدار یاد و خاطره «ولید معلم» وزیر امور خارجه فقید سوریه را گرامی داشت و ضمن تبریک به فیصل مقداد، آمادگی خود برای همکاری با وزیر امور خارجه جدید سوریه را ابراز داشت.

 

وزیر امور خارجه  با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تاکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.

 

ظریف با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.

 

فیصل مقداد، وزیر امو خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت «بشار اسد» رئیس‌جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این دو شهید والامقام رحمت واسعه الهی مسالت کرد.

 

وزیر امور خارجه سوریه با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، به اقدامات ناهنجار آمریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است، اشاره  و آن را در چارچوب ترجیح منافع رژیم صهیونیستی بر منافع آمریکا در منطقه ارزیابی کرد.

 

فیصل مقداد عزم دولت سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد و همکاری‌های مشترک دو کشور در این خصوص را مهم خوانده و آن را گام اساسی جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه دانست.

 

وزیر امور خارجه سوریه بامداد امروز در سفری دو روزه وارد تهران شد. وی علاوه بر دیدار با ظریف، با رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر مقامات عالی‌رتبه ایران نیز دیدار خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->