رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روحانی: امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود

  • کد خبر: ۵۲۰۵۳
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
روحانی: امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود
رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه سوریه گفت: ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و تا پیروزی نهایی در این مسیر خواهد بود. امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود.

به گزارش شهرآرانیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با تسلیت درگذشت آقای ولید معلم اظهار داشت: روابط تهران و دمشق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران حیات حضرت امام راحل و آقای حافظ اسد بنیانگذاری شد و امروز با اراده و تصمیم مسئولین دو کشور همچنان این روابط با استحکام ادامه دارد.

 

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود را داشته همچنان ادامه خواهد داد و همواره و تا پیروزی نهایی در کنار سوریه خواهیم بود.

 

رئیس جمهور مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم را هدف مشترک دو ملت ایران و سوریه دانست و گفت: تردیدی نداریم که تا پایان راه و نابودی تروریست‌ها باید به مقاومت و ایستادگی خود ادامه داد.

 

روحانی با اشاره به اقدام ترامپ برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن صهیونیستی تصریح کرد: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان با اشغالگران صهیونیستی مقابله کرد.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی هم همواره در کنار دولت سوریه خواهد بود و در این راستا روند آستانه را در راستای حفظ منافع و تمامیت ارضی سوریه مفید می‌داند و با جدیت آنرا دنبال می‌کند.

امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود

روحانی اقدام دولت سوریه در روند اصلاح قانون اساسی را پسندیده و ارزشمند توصیف کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود تا مردم و همه جریان‌های سیاسی نظر و رای خود را اعلام کنند.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: هدف اصلی از تروریسم و تحریم، فشار بر ملت‌ها و دولت‌های قانونی و مستقل منطقه است، لذا کاملا شرایط مردم سوریه را در برابر تحریم‌ها درک می‌کنیم چرا که در سه سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تجربه کردیم.

 

رئیس جمهور با تاکید بر مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و اشغالگری، به شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: علت و عوامل شهادت این عزیزان کاملا روشن است  هدف دشمنان با شهادت شهید سلیمانی این بود که نه تنها از مقاومت ملت ایران، بلکه از مقاومت ملت‌های منطقه انتقام بگیرند و با شهادت شهید فخری‌زاده می‌خواهند از پیشرفت علم و تکنولوژی انتقام بگیرند و در این شرایط گرامیداشت یاد شهید سلیمانی ادامه راه این شهید بزرگوار با استحکام راه مقاومت ملت‌های منطقه در برابر جباران تاریخ و گرامیداشت شهید فخری‌زاده ادامه راه تحقیقات و علم و پژوهش است.

روابط تهران و دمشق از ارزشمندترین روابط سیاسی در جهان است

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار روابط تهران و دمشق را از ارزشمندترین و شرافتمندانه‌ترین روابط سیاسی در جهان دانست و اظهارداشت: معتقدیم سایر کشور‌ها باید یاد بگیرند که رابطه و دوستی حقیقی چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را با قوت ادامه داد.

 

وزیر خارجه سوریه با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی گفت: کسانی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند، نمی‌دانند که ریخته شدن خون این شهیدان ما را در رسیدن به پیروزی مصمم‌تر می‌کند و مردم سوریه هیچگاه فداکاری‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

 

فیصل مقداد، اقدام دولت آمریکا در زیر پا گذاشتن تعهدات و توافقات بین‌المللی را غیرعقلانی توصیف کرد و گفت: سوریه معتقد است اقدام دولت ایران در عقد توافق هسته‌ای با ۱+۵ بسیار سازنده و مفید بوده است و اقداماتی که در راستای الزام طرفین مذاکره به انجام تعهداتش انجام داده است بسیار بجا و سازنده است.

 

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم دوستان سوریه همچنان با قدرت در کنار ما باشند تا این صحنه را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->