طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟
سرخط خبرها

پیش بینی فرهاد دژپسند از آینده بازار سرمایه

  • کد خبر: ۵۲۹۱۵
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
پیش بینی فرهاد دژپسند از آینده بازار سرمایه
وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم مگر به غیر از ضرورت، افراد برای سهام عدالت سهامداری کنند و اساسا از منافع کوتاه مدت و بلندمدت آن بهره‌مند شوند، گفت: با انتشار گزارشات شرکت‌ها و مشخص شدن میزان سودآوری قابل توجه بسیاری از این شرکت‌ها، انتظار داریم شاهد رونق هرچه بیشتر بازار باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگویی درباره بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه در طی یک سال اخیر توانست خود را به آحاد جامعه به خوبی معرفی کند

وی با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند راه نجات اقتصاد ما باشد، گفت: مسیر اصلی توسعه تأمین مالی در کشور، شکل دادن به بازار سرمایه است.

دژپسند بیان کرد: کسانی که تحت تأثیر هیجانات و عدم اشراف درست به بازار سرمایه با نامه نگاری، نطق و مصاحبه، دل مردم را خالی کردند و بازار را با نااطمینانی مواجه کردند تا حدی در افت شدید شاخص مسئول هستند و بخشی از این کاهش ناشی از حرکات غیرمنطقی آنها بود.

وی افزود: باید چاره‌اندیشی کنیم تا به تامین مالی و سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه رونق دهیم، زیرا این بازار نشان داد قابلیت بالایی دارد.

وزیر اقتصاد به سهامداران عدالت توصیه کرد: پورتفوی سهام عدالت شامل مجموعه سهام شرکت‌های بسیار معتبر و گلچین شده کشور است و قطعاً سهامداری این سبد سهام در آینده می‌تواند منافع بیشتری را برای سهامدارن ایجاد کند. در مجموع من پیشنهاد می‌کنم، مگر به غیر از ضرورت، افراد سهامداری کنند و اساسا از منافع کوتاه مدت (سود سالیانه) و بلندمدت (افزایش عرضه سهام) آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با اینحال با مصوبات خوبی که در شورای عالی بورس داشتیم توانستیم ظرفیت مناسبی را برای سمت تقاضای سهام عدالت ایجاد کنیم تا افرادی که اضطرار به فروش سهام عدالت دارند بتوانند در کوتاه ترین زمان، نسبت به فروش سهام خود اقدام نمایند

دژپسند با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، بازار سرمایه تضمین نمی‌شود، گفت: البته باید میان حمایت و تضمین تفاوت قائل شویم. بازار سرمایه حمایت می‌شود اما تضمین نه. اما حمایت دولت به چه معنا است؟ قاعده گذاری های اثربخش و ریل گذاری مناسب در بازار سرمایه به همراه تقویت نظام حقوقی، فنی و تکنولوژیک و توسعه ابزارهای متنوع در این بازار نمونه هایی از حمایت دولت است.

وی افزود: تسهیل ورود و خروج، افزایش قابلیت نقدشوندگی، افزایش امکان عرضه سهام و تقاضا متناسب با شرایط بازار و از همه مهم تر کاهش غل و زنجیرها از دست و پای فعالان بازار سرمایه از جمله حمایت های دیگر دولت است. حتی روند عرضه‌های اولیه منطقی خود به گونه ای حمایت از بازار به حساب می آید.

وزیر اقتصاد درباره آینده بازار سرمایه اظهار کرد: با انتشار گزارشات شرکت‌ها و مشخص شدن میزان سودآوری قابل توجه بسیاری از این شرکت‌ها، انتظار داریم شاهد رونق هرچه بیشتر بازار باشیم. این امر درکنار زیرساخت‌های حقوقی لازم و ابزارهایی که در دو سال اخیر برای توسعه بازار طراحی شده و به اجرا در آمده است نوید بخش، بازاری بسیار جذاب است. ما هم تلاش خواهیم کرد برای پایداری بازار اقدامات لازم را از جمله افزایش شفافیت، ممانعت از مداخله و جلوگیری از دستکاری در بازار، در راستای حمایت از سهامداران بالاخص سهامداران خرد که مهمانان ما در این بازار هستند، به انجام برسانیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->