به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا
سرخط خبرها

نگاهی به حضور تیم امید شهرخودرو در لیگ برتر امیدهای کشور

  • کد خبر: ۵۳۲۰۰
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نگاهی به حضور تیم امید شهرخودرو در لیگ برتر امیدهای کشور
تیم فوتبال امید شهرخودرو مشهد خود را برای ماراتن لیگ برتر امید‌های فوتبال کشور آماده می‌کند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حالا نزدیک به ۲ ماه است که امید‌های شهرخودرو خود را مهیای لیگی می‌کنند که می‌تواند سکوی پرتابی برای حضورشان در لیگ برتر فوتبال بزرگ‌سالان و معرفی به سطح اول فوتبال کشور باشد. تیم فوتبال امید شهرخودرو مشهد که فصل گذشته توانست با اقتدار تحت هدایت و سرمربیگری سیروس سنگچولی به مقام قهرمانی لیگ دسته یک فوتبال امید‌های کشور برسد، حالا در آستانه آغاز لیگ برتر امیدها، به نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تیم‌های پایه باشگاه شهرخودرو در سال‌های اخیر یک‌بار توانسته‌اند در رده جوانان به مقام سومی لیگ برتر برسند و حالا امیدوارند تا در رده امید‌ها هم خوش بدرخشند.


لیگ برتر امید، فرصتی برای دیده‌شدن

لیگ برتر امید فصل پیش رو با حضور ۱۷ تیم در ۲ گروه ۹ و ۸ تیمی برگزار خواهد شد. مسابقاتی که برای بازیکنان جوانی که انگیزه‌های فراوان برای دیده‌شدن دارند، همیشه بستر مناسبی است تا با عملکرد خوبشان مورد توجه ایجنت‌های باشگاه‌های لیگ برتری و حتی بین‌المللی برای ترانسفر شدن قرار بگیرند. با وجود این، اوضاع ویژه کرونایی کار را برای تیم‌ها و بازیکنان سخت کرده است.


شهرخودرو در گروه مرگ

در گروه الف این رقابت‌ها تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر، نفت اهواز، تیپ تکاوران بندرعباس، سپاهان اصفهان، مس کرمان، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و ذوب‌آهن حضور دارند. اما تیم فوتبال شهرخودرو، نماینده مشهد، در گروه دوم این پیکار‌ها با فولاد خوزستان، نفت امیدیه، پارس‌جنوبی جم، کیان‌سام بابل، نساجی مازندران، تراکتور تبریز، نود ارومیه و آلومینیوم اراک هم‌گروه است. گروهی که به‌نظر سخت‌تر از گروه یک است و سیروس سنگچولی، سرمربی مشهدی‌ها هم به این موضوع اذعان دارد. سنگچولی در این‌باره گفت: «گروه ما نسبت به گروه دیگر خیلی سخت‌تر است. مدافع عنوان قهرمانی و چند تیم که در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند، در این گروه حاضرند و همین کار را برای ما سخت خواهد کرد.»


هدف‌گذاری امید‌ها برای حضور در جمع ۴ تیم

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، ۲ تیم از هرگروه به دور بعد رقابت‌ها راه پیدا خواهند کرد. سرمربی امید‌های شهرخودرو در این‌باره اظهار کرد: «قرار است از هرگروه ۲ تیم بالا بیاید، ولی برنامه دور بعدی مشخص نیست. اینکه قرار است در دور بعد، رقابت‌ها مجتمع برگزار شود یا نه، اعلام نشده است. حتی نمی‌دانیم که در مرحله بعد بازی‌ها تک‌حذفی است یا گروهی. با وجود این، هدف‌گذاری ما برای این رقابت‌ها حضور در جمع ۴ تیم برتر فوتبال امید‌های کشور است که امیدوارم محقق شود.»


پالایشی برای لیگ برتر

تیم فوتبال امید‌های شهرخودرو سال گذشته توانست با ۱۵ برد، ۲ تساوی و فقط یک باخت به مقام قهرمانی لیگ دسته یک فوتبال امید‌های کشور برسد. عملکرد درخشانی که حالا شاگردان سنگچولی را به نمایشی دل‌پذیر و همراه با نتیجه در لیگ برتر پیش رو امیدوار می‌کند. با این همه، کادرفنی امید‌های شهرخودرو برای لیگ پیش رو پالایشی اساسی در ساختار جذب بازیکن داشته است. سنگچولی با اشاره به این پالایش، گفت: «۲ ماه است که تمریناتمان را شروع کرده‌ایم و از ۳۰۰ نفر تست گرفتیم.»


امید‌های بومی به بزرگ‌سالان می‌رسند؟

به گفته سرمربی امید‌های شهرخودرو، هفتادهشتاد درصد بازیکنان تیم امسال بومی هستند. اتفاقی که می‌تواند فوتبال‌دوستان مشهدی را به آینده تیم بزرگ‌سالانشان که این روز‌ها خالی از چهره‌های بومی است، امیدوار کند. شهرخودرو سنگچولی امسال نفراتی، چون محمدجواد کیا، بابک سلامت، علیرضا اسدآبادی، دانیال محمودی، امیر جعفری، احسان مهربان و... را در اختیار دارد.
 
سنگچولی درباره کادر فنی هم گفت: «حمید مروی، امین نعمت‌پور، ایمان سرابی، مصطفی سلامی، آرمین معزی و سجاد سلیمی امسال به‌عنوان اعضای کادر فنی من را همراهی می‌کنند و مجید سلیمانی مدیر تیم است.» سرمربی امید‌های شهرخودرو به موضوع تزریق بازیکنان بومی تیم امید به بزرگ‌سالان هم واکنش جالبی نشان داد و گفت: «به‌نظرم بحث بازیکن بومی در فوتبال ایران خنده‌دار است. این قضیه مربوط به ۵۰ سال پیش است. با وجود این، من ۵ سال است در تیم‌های پایه شهرخودرو کار می‌کنم و بازیکنان زیادی را به تیم بزرگ‌سالان معرفی کردیم. نمی‌دانم چرا هیچ‌کس این‌ها را نمی‌بیند!» وی افزود: «حسین مهربان، محمد محمدزاده، امید منصوری، علی نعمتی و... بازیکنان بومی هستند که در تیم بزرگ‌سالان بازی کرده‌اند.»


اولین دیدار در ورزشگاه ثامن

تیم فوتبال امید‌های شهرخودرو در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر امید‌ها باید در مشهد به مصاف پارس‌جنوبی جم برود. شاگردان سنگچولی ۹ دی‌ماه در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد که به‌تازگی بازسازی شده و وضعیت مطلوبی دارد، مقابل تیمی به میدان می‌روند که در رده امید‌ها اوضاع خوبی دارد و همیشه جزو تیم‌های خوب فوتبال ایران بوده است. مشهدی‌ها در هفته دوم هم یک دیدار دشوار با فولاد خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی، در پیش دارند. دیدار‌هایی که به‌نظر می‌رسد قرعه شروعی دشوار را برای مشهدی‌ها به‌همراه داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->