زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

به بهانه سالروز تولد لاله اسکندری بازیگر خراسانی سینما | به‌قدر بضاعت...

  • کد خبر: ۵۳۲۳۵
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
به بهانه سالروز تولد لاله اسکندری بازیگر خراسانی سینما | به‌قدر بضاعت...
حتی اگر طرف‌دار پروپاقرص سینما یا بیننده پیگیر تلویزیون نباشید، احتمالا باز هم کم و بیش با نام و چهره لاله اسکندری آشنا هستید؛ بازیگر باسابقه خراسانی که معمولا در کنار خواهرش ستاره و به واسطه همراهی او در عرصه بازیگری، نزد عموم مردم به یاد آورده می‌شود.
محمد عنبرسوز | شهرآرانیوز - حتی اگر طرف‌دار پروپاقرص سینما یا بیننده پیگیر تلویزیون نباشید، احتمالا باز هم کم و بیش با نام و چهره لاله اسکندری آشنا هستید؛ بازیگر باسابقه خراسانی که معمولا در کنار خواهرش ستاره و به واسطه همراهی او در عرصه بازیگری، نزد عموم مردم به یاد آورده می‌شود. لاله اسکندری قریب به دو دهه در تلویزیون و سینما فعالیت کرده و همواره برای ایفای نقش‌هایی که مسئولیتشان را بر عهده می‌گیرد، تلاش می‌کند.

لاله اسکندری که در زمینه گرافیک و عکاسی هم فعال و در برگزاری چندین نمایشگاه مشارکت داشته است، در دوران حدودا بیست ساله فعالیت خود در مقام بازیگر، هم‌زمان در سینما و تلویزیون مشغول ایفای نقش‌های مختلف بوده و حضور در این دو عرصه را به موازات یکدیگر ادامه داده است.

اسکندری که در میانه‌های پنجمین دهه از زندگی خود به‌سر می‌برد، حضورش در سینما را با فیلم «متولد ماه مهر» ساخته احمدرضا درویش آغاز کرد و در این فیلم با دیگر بازیگر زن خراسانی، یعنی میترا حجار، هم‌بازی شد؛ فیلمی که حجار برای ایفای نقش در آن توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شود. لاله اسکندری، کمی پس از ایفای نقش در این فیلم موفق، بازی در «این زن حرف نمی‌زند» احمد امینی را در اوایل دهه هشتاد تجربه کرد و در این فیلم با شهاب حسینی هم‌بازی شد. در اواسط دهه هشتاد بود که حضور در «شیرین»، فیلم خاص مرحوم عباس کیارستمی، به یکی از تجربه‌های متفاوت کارنامه اسکندری تبدیل شد؛ فیلمی که نظرات و واکنش‌های متناقضی را به دنبال داشت.
با این حال، به نظر می‌رسد که در یک دهه اخیر، کارنامه بازیگری لاله اسکندری در سینما دچار افت محسوسی شد و هیچ‌کدام از فیلم‌های بعدی او آثار شاخص و درجه یکی محسوب نمی‌شدند. در میان آن‌ها فقط «هزارپا» بود که با اقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و البته منتقدان شدیدا با این فیلم مخالف بودند. لاله اسکندری در «هزارپا» شمایل کاریکاتورگونه یک زن منافق را ارائه می‌کرد که نکته طنز خاصی هم نداشت. حضور اسکندری در «تیغ و ترمه» هم می‌توانست تجربه خوبی در کنار کیومرث پوراحمد باشد، اما این فیلم هم چندان خوب از آب درنیامد.

در تلویزیون اما، لاله اسکندری معمولا جایگاه مؤثرتری، در مقایسه با سینما، داشته و حضور در مجموعه‌های تلویزیونی مهمی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او حضور در تلویزیون را با بازی در نقش لیلا در مجموعه «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز کرد و سپس، با نقش ملیحه، در «رقص پرواز» به کارگردانی احمد مرادپور حضور یافت؛ سریال آبرومندی با موضوع دفاع مقدس که از نقش‌آفرینی مهدی هاشمی و شهاب حسینی بهره می‌برد.

با این حال، احتمالا مهم‌ترین نقش‌آفرینی تلویزیونی لاله اسکندری سریال ماندگار «در چشم باد» اثر مسعود جعفری جوزانی و نقش فخرالسادات بوده که همواره مورد تحسین مردم و منتقدان قرار گرفته است. پس از این مجموعه، اسکندری باز هم حضور در تلویزیون را ادامه داد و در سال‌های اخیر با بازی در سریال‌هایی همچون «شیوع»، «محکومین»، «تعطیلات رویایی» و «خانواده دکتر ماهان» در حد توان خود برای ارتقای کیفی محصولات تلویزیونی و جلب رضایت مخاطبان تلاش کرده است.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->