علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و نابودی باند سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد

  • کد خبر: ۵۳۷۹۷
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و نابودی باند سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد
عملیات بامدادی پلیس خراسان رضوی به دستگیری قاچاقچی مواد مخدر با 1000 کیلوگرم مواد مخدر و نابودی باند سرقت در مشهد انجامید
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ شب از نیمه گذشته بود و عقربه‌های ساعت نوید روز پنجشنبه را می‌دادند. همه چیز آرام به نظر می‌رسید و جاده هم خلوت بود. کم‌کم چراغ‌های عوارضی مشهد از دور پدیدار شد. مرد باید طبق نقشه عمل می‌کرد و پس از رد کردن عوارضی با صاحب بار تماس می‌گرفت و قبل از اینکه سپیده بزند محموله را به محل از پیش تعیین شده انتقال می‌داد. زندگی اش را پای این معامله قمارکرده بود.

در همین فکر و خیال بود که یک خودرو پلاک شخصی کنار تریلی‌اش قرار گرفت و مردی جوان در حالی که دستش را از شیشه خودرو بیرون آورده و یک تابلوی ایست داشت از او خواست تا تریلی را کنار جاده متوقف کند. شستش خبردار شد که احتمالا مأموران از انتقال محموله‌اش بو برده باشند، اما باید طبیعی جلوه می‌کرد تا به او مشکوک نشوند.
راننده تریلی اگر‌چه فکر می‌کرد که ممکن است توقف خودرواش با یک سؤال و جواب ساده و بررسی مدارکش حل و فصل شود، اما نمی‌دانست درست از زمان بارگیری محموله مرگ‌بارش تا اینکه به مشهد برسد زیر نظر مأموران پلیس قرار داشته است.

در همان دقایق ابتدایی روز پنجشنبه تریلی سوخت به همراه رانند‌ه‌اش به مقر فرماندهی پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان خراسان رضوی منتقل شد و مأموران اداره عملیات ویژه این مرکز پلیس بررسی‌های خود را برای کشف جاساز متهم آغاز کردند.
آنچه از ظواهر امر پیدا بود، مأموران با یک خودرو حمل سوخت روبه‌رو بودند، اما از جایی که پیش‌تر به نقشه متهم و همدستانش پی برده بودند با این احتمال که محموله مواد داخل تانکر و میان سوخت‌ها جاساز شده باشد بررسی‌های خود را آغاز کردند.

حساسیت پرونده بالا بود و هر نوع خطر احتمالی خودرو مورد نظر را تهدید می‌کرد. مأموران پس از تخلیه سوخت داخل تانکر و نیز رفع خطرات حریق و انفجار فضای درونی آن را مورد بازرسی قرار دادند. هوا کاملا روشن شده بود که صد‌ها بطری پلاستیکی حاوی مواد مخدر از دل تانکر سوخت بیرون کشیده شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی محموله کشف شده یک تن ماده مخدر از نوع شیره تریاک بوده است که متهم تصمیم داشته آن را پس از تخلیه تحویل فردی در شهر مشهد بدهد.
طبق اعلام سردار محمدکاظم تقوی محموله کشف شده قرار بود در مشهد توزیع شود که با این اقدام ضربتی پلیس از بروز این فاجعه جلوگیری شد.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: راننده این تریلی که از چندی پیش تحت تعقیب و زیر نظر نامحسوس مأموران ما در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بود پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر عوامل دست‌اندرکار این قاچاق افیونی ادامه دارد.


دستگیری دارو دسته «مهندس»

رئیس پلیس خراسان رضوی در ادامه به گشوده شدن یک پرونده سرقت سریالی کامپیوتر خودرو‌های سواری در مشهد نیز اشاره کرد و گفت: این عملیات روز پنجشنبه در پی یک اقدام گسترده میدانی و اشراف اطلاعاتی تیم‌های دایره تجسس کلانتری شفای مشهد به اجرا درآمد.

سردار تقوی افزود: همکاران ما در کلانتری شفا در تحقیقات خود به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد فردی در زمینه سرقت کامپیوتر خودرو‌های سواری و نیز فروش آن‌ها فعالیت مجرمانه دارد. ردزنی‌های میدانی مأموران و بررسی برخی مستندات تصویری در صحنه‌های ارتکاب جرم منجر به چهره‌زنی متهم این پرونده شد و طولی نکشید که مأموران پلیس این مرد جوان را در دقایق بامدادی پنجشنبه در خیابان شناسایی کردند. متهم با دیدن مأموران پا به فرار گذاشت و برای از بین بردن اسناد جرمش یک دستگاه کامپیوتر خودرو را که همراهش داشت به خیابان پرتاب کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: متهم پس از یک تعقیب و گریز کوتاه پلیسی به دام قانون افتاد و یک دستگاه کامپیوتر سرقتی در بازرسی بدنی از او کشف شد. این مرد جوان خیلی زود به جرمش اعتراف کرد و گفت که برای فردی ملقب به «مهندس» کار می‌کند. طبق ادعای این سارق حرفه‌ای، او کامپیوتر خودرو‌ها را سرقت می‌کرده و به مهندس می‌فروخته است. ضابطان قضایی با به دست آوردن همین سرنخ به سراغ مخفیگاه متهم اصلی پرونده در منطقه عبدالمطلب رفتند و در اقدامی غافل‌گیرانه این فرد را دستگیر کردند. عملیات دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهم ملقب به مهندس ادامه داشت که یکی از همدستان دیگرش به محل مراجعه کرد که در همین لحظه مأموران او را نیز دستگیر و خودرو پرایدش را توقیف کردند.
 
سردار تقوی ادامه داد: در این عملیات مأموران دایره تجسس کلانتری شفا ضمن دستگیری ۳ عضو این باند سرقت ۲ دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه موتور‌سیکلت را توقیف کردند. علاوه بر این در بازرسی از مخفیگاه و خودرو‌های متهمان تعداد ۱۰۳ دستگاه کامپیوتر خودرو، ۴ کپسول گاز، باتری، لوازم و آچارآلات مسروقه خودرو کشف و ضمیمه پرونده شد.
به گفته فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی متهم اصلی این پرونده از اتباع خارجی بوده است که تحقیقات پلیس برای کشف دیگر جرائم این فرد و اعضای گروهش ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->