قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی، رو دست خوردند

  • کد خبر: ۵۳۷۹۸
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی، رو دست خوردند
فرمانده مرزبانی استان جزئیات چند پرونده قاچاق سوخت و موادمخدر را تشریح کرد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ در روز‌های گذشته مرزبانان خراسان رضوی ساعات پرالتهابی را تجربه کردند، آن‌ها توانستند با رودست زدن به قاچاقچیان موادمخدر و سوخت، دست این سودجویان را از دامن جامعه کوتاه کنند، موضوعی که فرمانده مرزبانی خراسان رضوی به آن اشاره و جزئیاتی از این عملیات‌ها را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار ما، براساس آنچه سردار مجید شجاع اعلام کرده است، مرزبانان هنگ مرزی شهرستان تایباد در چند عملیات توانستند ۳ هزار و ۱۹۰ لیتر سوخت قاچاق جاساز در خودرو‌های باری ترانزیتی را هنگام عبور از مرز کشف کنند.
 
مأموران در این عملیات‌ها که ۷۲ ساعت به طول انجامید، چند قاچاقچی را نیز دستگیر کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اختلاف قیمت بنزین و گازوئیل در ایران باکشور‌های همسایه بیان کرد: قاچاق سوخت از ایران به کشور‌های همسایه یکی از پرتکرارترین جرائمی است که در مرز‌های استان رخ می‌دهد.


ناکامی تاجران مرگ

شجاع یکی از رسالت‌های اصلی مرزبانی را جلوگیری از ورود موادمخدر به کشور دانست و گفت: اگر در پرونده‌های قاچاق سوخت تنها ضرر اقتصادی به کشور تحمیل می‌شود در پرونده‌های موادمخدری تک تک افراد جامعه باید برای آن هزینه بدهند، به ویژه نهاد خانواده که اگر یکی از اعضایش معتاد شود، هزینه‌های سنگینی را باید بپردازد.

در همین راستا این مقام مسئول جزئیاتی از مبارزه جان‌برکفان مرزبانی با قاچاقچیان موادمخدر در نقطه صفر مرزی را تشریح و بیان کرد: در پی اشراف اطلاعاتی و عملیاتی، مرزبانان استان موفق به کشف ۶۸۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر شدند.

به گفته شجاع، ۶۲۵ کیلوگرم از موادکشف شده پیش‌ساز موادمخدر بود که از یک دستگاه تریلی ترانزیتی کشف شد، راننده این خودرو نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. وی ادامه داد: مرزبانان در عملیاتی دیگر ۳۳ کیلوگرم تریاک، ۲۱ کیلو و ۷۰۰ گرم کریستال، ۳ کیلوگرم شیشه و یک کیلوگرم حشیش را در نقطه صفر مرزی و در مقابله با قاچاقچیان کشف کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->