کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

آغاز لیگ برتر والیبال نشسته بانوان کشور

  • کد خبر: ۵۴۱۳۳
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
آغاز لیگ برتر والیبال نشسته بانوان کشور
هجدهمین دوره لیگ والیبال‌نشسته بانوان کشور، فردا در اصفهان آغاز می‌شود، اما مسابقات نماینده مشهد از هفته آینده استارت می‌خورد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هجدهمین دوره لیگ برتر والیبال‌نشسته کشور از فردا آغاز می‌شود و قرار است تیم‌ها در ۲ گروه دسته‌بندی شوند و به میدان بروند. البته قرار بود این مسابقات یک ماه پیش برگزار شود که به تعویق افتاد. لیگ والیبال‌نشسته بانوان امسال با بازی‌های گروه «ب» شروع می‌شود. از فردا چهارشنبه تیم‌های فولاد‌مبارکه سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان و هیئت هرمزگان در اصفهان به میدان خواهند رفت. این مسابقات تا ۱۲‌دی ادامه دارد. از ۱۷‌دی نیز مسابقات گروه «الف» آغاز می‌شود که مشهدی‌ها نماینده دارند.

رفتن به اصفهان برای دوری از مشهد

اما این رقابت‌ها برای مشهدی‌ها نیز مهم است؛ زیرا بعد از سال‌ها دیگر بازیکن باتجربه خود یعنی معصومه زارعی را در کنار خود ندارند و او امسال برای ذوب‌آهن بازی می‌کند. کاپیتان تیم ملی والیبال‌نشسته بانوان پس از نامهربانی‌هایی که در یک سال گذشته در شهرش از برخی مسئولان دید، این تصمیم را گرفت. او در‌این‌باره به شهرآرا گفت: به هیئت جانبازان و معلولین رفتم و از دوستان خواهش کردم اجازه بدهید یک سال من نباشم. دلم گرفته است. به سرپرست هیئت استان گفتم می‌خواهم یک‌سال برای خودم باشم. با باشگاه ذوب‌آهن به توافق رسیدم و می‌‎خواهم کمی از مشهد دور باشم.

شروع بازی‌ها از فردا

در روز نخست بازی‌ها، ۱۰‌دی، سپاهان و تجهیزات آمل به میدان می‌روند. پنجشنبه ذوب‌آهن برابر تجهیزات آمل صف‌آرایی می‌کند و در روز آخر نیز رقابت شهرآورد اصفهانی‌ها یعنی سپاهان و ذوب‌آهن خواهد بود و بازی حساسی برای ملی‌پوش مشهدی به‌شمار می‌آید. سازمان لیگ والیبال‌نشسته اسامی داوران قضاوت‌کننده در دور مقدماتی گروه «ب» بانوان را مشخص کرد. بر‌همین‌اساس سمیه رجائیان، گلتکین پذیره و فریبا احدی به‌عنوان داور، بازی‌های این هفته را قضاوت می‌کنند. همچنین مریم روشن‌اخگر به‌عنوان سرپرست فنی و مهسا محمدزاده به‌عنوان ناظر فدراسیون حضور دارند.

میزبانی مشهدی‌ها در گروه «الف»

هفته بعد نوبت گروه «الف» خواهد بود و مشهدی‌ها طبق روال سال‌های گذشته یکی از میزبانان لیگ هستند. ۳ تیم گروه «الف» از ۱۷ تا ۱۹ دی در مشهد به میدان می‌روند و نماینده مشهد نیز با نام ابومسلم شهر بهشت راهی بازی‌ها می‌شود. هرچند تیم مشهد با سال‌های قبل تغییرات اساسی دارد و چند چهره مطرح تیم، امسال در جمع آن‌ها حضور ندارند. تیم با بازیکنان نوجوان و جوان بسته شده است. از بابت میدان‌دادن به استعداد‌های جوان، خبر خوشی است؛ اما به‌هر‌حال از چنین‌تیمی نمی‌توان انتظار سکونشینی داشت و باید برای دیدن نتیجه این اعتماد، چند سال صبر کرد.

مسیر سخت قهرمانی

لیگ امسال با حضور ۶ تیم در ۲ گروه سه‌تیمی برگزار می‌شود. تیم ذوب‌آهن در گروه «الف» با تیم‌های سپاهان اصفهان و آمل هم‌گروه است و در گروه دیگر هم تیم‌های ابومسلم شهربهشت مشهد، هرمزگان و لرستان حاضر هستند. مسابقات در ۳ مرحله رفت، برگشت و پلی‌آف و به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد. بعد از مرحله مقدماتی ۳ تیم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند که تیم اول گروه «الف» با تیم سوم گروه «ب» و تیم اول گروه «ب» با تیم سوم گروه «الف» رقابت خواهند کرد. ۲ تیم دوم گروه‌ها نیز با یکدیگر بازی خواهند داشت تا در‌نهایت ۲ تیم صعود کننده از هر گروه مشخص شوند که با یکدیگر ضربدر‌ی بازی می‌کنند تا تیم‌های صعود‌کننده به مرحله رده‌بندی و فینال شناخته شوند.

فدراسیون برای میزبانان شرایط برگزاری رقابت‌ها را اعلام کرده است. میزبان رقابت‌ها، باید سالن ورزشی را ضدعفونی کند و در اختیار فدراسیون قرار دهد. تمام تیم‌ها موظف هستند تست PCR بازیکنان و عوامل فنی را تا قبل از ۷۲ ساعت انجام داده و به سرپرست مسابقات تحویل دهند. همچنین می‌بایست در طول ۳ روز مسابقات، تیم‌ها در قرنطینه کامل قرار گیرند و قرارداد‌های بازیکنان و عوامل فنی و فهرست بازیکنان، شب قبل از رقابت‌ها باید به سرپرست فنی مسابقات تحویل داده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->