نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم

  • کد خبر: ۵۴۸۶۱
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم
اینجا هر روز پنج فیلم از بهترین‌های سال را معرفی می‌کنیم تا درنهایت فهرست ۵۰تایی برترین‌های ۲۰۲۰ - این سالِ فیلم‌گونه و آخرالزمانی- کامل شود.
شهرآرانیوز - در سالی که سینما‌های دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و هنوز هم کاملا سرپا نشده‌اند، اکران خیلی از فیلم‌های مهم به تعویق افتاد، خیلی از جشنواره‌ها تعطیل شدند و تولید بسیاری از فیلم‌ها به بن‌بست خورد؛ اما فیلم‌هایی هم بودند که اولین نمایششان یا در جشنواره‌های اینترنتی بود یا در شبکه‌های نمایش خانگی. امسال فرصتی بود که ما در ایران در مقایسه با سال‌های پیش، زودتر از موعد به تماشای فیلم‌های دنیا بنشینیم. در سالی که فیلم‌های ابرقهرمانی و بلاک‌باستر‌های پرخرج از ترس شکست مالی کنج استودیوهایشان خزیده بودند، فیلم‌هایی که سال‌های پیش کمتر دیده می‌شدند و فروش چندان برایشان اهمیت نداشت شانس دیده‌شدن پیدا کردند. ما اینجا هر روز پنج فیلم از بهترین‌های سال را معرفی می‌کنیم تا درنهایت فهرست ۵۰تایی برترین‌های سال ۲۰۲۰ - این سالِ فیلم‌گونه و آخرالزمانی- کامل شود.

توضیح:

ملاک انتخاب در این فهرست، فیلم‌هایی است که امسال به صورت مجازی در شبکه‌های استریم یا به صورت حضوری در سینماهای دنیا اکران شده‌اند. 

 

این فهرست، ترتیب مشخصی ندارد.

 

آموزش | Education

 

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم

 

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم پنجمین فیلم از مجموعه «تبر کوچک»، داستانی است که استیو مک کوئین براساس تجربه شخصی‌اش ساخته است. فیلم درباره یک پسر یازده‌ساله سیاه‌پوست در لندن است که علی‌رغم هوش واضحش - مانند بسیاری از دانشجویان اقلیت - به یک آموزشگاه خاص منتقل می‌شود. کارول میدگلی، منتقد تایمز، فیلم را ساده‌ترین و مؤثرترین فیلم مجموعه تبر کوچک دانسته است. پیتر دبروژ، منتقد ورایتی، درباره فیلم گفته است: «به خودتان لطف کنید: دیدن فیلم را از دست ندهید و با بچه‌هایتان آن را تماشا کنید. این فیلم برای جوانان بیشترین تأثیر را دارد.»
 
 

لانه | The Nest

 
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم شان درکین، بعد از موفقیت فیلم اولش، مارتا مارسی می‌مارلین، در «لانه» داستان یک کارآفرین و خانواده آمریکایی‌اش را روایت می‌کند که پس از نقل‌مکان به عمارتی در انگلیس، زندگی‌شان شکل پیچیده‌ای به خود می‌گیرد. منتقد آتلانتیک درباره فیلم گفته است: «امروزه بیشتر داستان‌گویان سینمایی برای بنیان‌های احساسی شخصیت‌هایشان وقت نمی‌گذارند. درکین این کار را می‌کند و وقتی شخصیت‌هایش ضربه‌های احساسی می‌خورند، فروپاشی‌شان تأثیرگذارتر است.» منتقد گاردین فیلم را درامی زیبا و تیره و تار از پریشانی زناشویی توصیف کرده است.
 
 

گرگ‌گردان‌ها | Wolfwalkers

 
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم این روز‌ها همه درباره انیمیشن تازه پیکسار، یعنی «روح»، حرف می‌زنند، اما انیمیشن دیگری هم در سال ۲۰۲۰ توجه‌ها را به خود جلب کرد. گرگ‌گردان‌ها درباره یک شکارچی جوان است که به همراه پدرش برای کمک‌کردن به مردم یک شهر به ایرلند سفر می‌کند. آن‌ها می‌خواهند مردم این شهر را از شر گرگ‌ها خلاص کنند، اما وقتی شکارچی جوان با دختری از قبیله‌ای مرموز دوست می‌شود که شایعه شده در شب تبدیل به گرگ می‌شود، همه‌چیز تغییر می‌کند. بیشتر منتقدان ساخته کمپانی کارتون سالون را باشکوه و چشم‌نواز معرفی کرده‌اند. منتقد تایمز درباره این انیمیشن گفته است: «فیلم با تأثیرات تصویری‌ای که از رمان‌های گرافیکی و نقاشی‌های جک باتلر ییتس گرفته است، به زیبایی ساخته شده است. فیلمنامه‌اش به اندازه کلاسیک‌های پیکسار پیچیده و از نظر احساسی راضی کننده است.»
 
 

اِما | Emma

 
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم اولین فیلم اتمن دی وایلد، براساس رمانی از جین آستین ساخته شده است. فیلم درباره زن جوانی در سال ۱۸۰۰ انگلستان است که کمی خودخواه است و در زندگی اطرافیانش دخالت می‌کند، اما در باطن زن خوبی است. آنیا تیلور-جوی در سالی که برای بازی در سریال «Queen's Gambit» بسیار تحسین شد، بازی خوبی هم در نقش «اِما» ارائه کرده است. منتقد هالیودریپورتر در توصیف فیلم گفته است: «النور کاتون و دی وایلد فیلم‌نامه‌شان را کاملا وفادارانه و بدون چالشی با اقتباس از جین آستین نوشته‌اند. آن‌ها داستان را به زیبایی تصویر می‌کنند و بازیگران هم ماهرانه تعادل شوخ طبعی و لحن عاشقانه داستان را منتقل می‌کنند.»
 
 

مأمور مول | The Mole Agent

 
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم
 

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش هشتم آخرین مستند مایت البردی ایده‌ای بامزه و جالب دارد. یک پیرمرد ۸۳ساله در نقش یک کارآگاه خصوصی وارد یک آسایشگاه سالمندان می‌شود تا درباره بی‌توجهی به سالمندان در این آسایشگاه تحقیق کند. منتقد ایندی‌وایر درباره فیلم گفته است: «در این‌گونه مستند‌ها هیجان و تنش خاصی وجود دارد و میت آلبردی بهترین نمونه‌اش را نشانمان داده است. این کارگردان شیلیایی مستندش را شبیه یک تریلر جاسوسی در آورده است. مأمور مول ممکن است خیلی شبیه یک مستند نباشد، اما به یک پایان شاعرانه و احساسی ختم می‌شود.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->