رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

سرنوشت این روزهای گروه «ب»

  • کد خبر: ۵۵۳۱
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
سرنوشت این روزهای گروه «ب»
حجت الاسلام محمد علی ابطحی فعال سیاسی

از وقتی آقای ترامپ رئیس‌جمهور شد، افراطیون جهان را جمع کرد که در کنارش طراحی توسعه جنگ و خون‌ریزی و خشونت را برنامه‌ریزی نمایند. درنتیجه این راهبرد، عربستان سعودی به سرکردگی بن‌سلمان و امارات عربی متحده به رهبری بن‌زاید و اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو و در داخل کاخ سفید بولتون به‌عنوان مجموعه هم‌پیمان صدور خشونت با محوریت آقای ترامپ شکل گرفتند. این مجموعه در سیاست خارجی در ماجرای یمن فعال شد که یمن را از آنِ سعودی و حیاط خلوت آن کند. در ونزوئلا در پی اتفاقات جزئی و برخلاف عرف دنیا به‌سرعت رئیس مجلس آن کشور را به‌عنوان رئیس آنجا به رسمیت شناختند و رئیس‌جمهور را خلع‌شده پنداشتند و تصور سقوط یک‌هفته‌ای مادورو را داشتند. از همه مهم‌تر پرونده ایران بود که برای این‌ها مسئله اصلی شده بود. بولتون چندین بار در مراسم رسمی مجاهدین خلق شرکت کرده بود و در آخرین آن‌ها رسما گفته بود رژیم ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سال انقلابش را در تهران بگیرد و آن‌ها تا چهلمین سال انقلاب، تهران را فتح می‌کنند. بن‌سلمان و بن‌زاید در طمع حمایت‌های آمریکایی و با پشتوانه بولتون و بنیامین نتانیاهو بدترین مواضع این سال‌ها را علیه ایران گرفتند و سعودی با بهانه‌ای که تندروهای داخلی به آن‌ها دادند، قطع رابطه کرد و هر جا زمینه دشمنی بود، کم نگذاشت. بنیامین نتانیاهو هم که دشمن سنتی ایران بود و فعال‌ترین دورانش را در این سال‌ها علیه ایران داشت.
همه این دشمنی‌های سازمان‌یافته منجر به خروج آمریکا از برجام شد و در مرحله بعد تحریم حداکثری ایران؛ از رهبر تا وزیر خارجه و سپاه پاسداران و همه شریان‌های اقتصادی را تحریم کردند؛ اما معلوم بود که این‌ها راه به زانو درآوردن ایران نبود. آقای ظریف، وزیر پرتلاش و نیک‌اندیش ما در یک رفتار هوشمندانه نام این مجموعه را گروه «ب» گذاشت و این ۴عنصری را که نامشان با «ب» شروع می‌شد، به دنیا به‌عنوان افراطیون سیاست‌گذاری که کاخ سفید را نابود می‌کنند، معرفی کرد. البته در بعضی موارد آقای پمپئو هم با تسامحِ اینکه در عربی «پ» وجود ندارد، جزو تیم «ب» می‌شود جا بگیرد. در همه جای دنیا نام تیم «ب» مشهور شد و تلاش گروه «ب» نتیجه‌های وحشتناکی داد:
در یمن نه‌تنها جنگ تمام نشد، بلکه موشک‌های دقیق، نفت عربستان را به نصف رساند.
مادورو در ونزوئلا بعد از ماه‌ها همچنان رئیس‌جمهور باقی‌مانده است.
کره‌شمالی هیچ تعهدی به آمریکایی‌ها نداد.
ایران، اصلی‌ترین پرونده روی میز، نه‌تنها استقامت کرده، بلکه پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است و حتی درباره عربستان هم متهم به این شده که توانسته با موشک‌هایش مراکز نفتی عربستان را هدف قرار دهد.
همه این‌ها باعث شد که مدیران راهبردی گروه «ب» به بن‌بست برسند.
بولتون رسما از کاخ سفید اخراج شد.
بن‌زاید عملا خودش را به کنار گود می‌کشاند تا اگر بشود از این گردونه خارج شود.
بنیامین نتانیاهو با همه کمک‌های بی‌نظیر ترامپ نتوانست رأی کافی بیاورد.
بن‌سلمان تنها در این میان مانده که از یک‌سو آمریکا قصد دوشیدن دوباره‌اش را دارد و گروگان آمریکایی‌ها شده و از سوی دیگر روی این را ندارد که برگردد و روابطش را با ایران و همسایه‌هایش خوب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->