تبهکاری در خیابان با تیغ عریان چاقو

  • کد خبر: ۵۶۷۰۴
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
تبهکاری در خیابان با تیغ عریان چاقو
۹ سارق و زورگیر خشن در ۲ عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس در مشهد دستگیر شدند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

پرده اول: سنگ باش و به مردم اهمیت نده

برایشان فرقی نمی‌کرد که طعمه‌هایشان به چه سختی گوشی تلفن همراه خریده یا پول‌های نقد داخل کیفشان را چگونه به دست آورده‌اند. نقشه طبق آنچه که از قبل طرح‌ریزی شده بود باید انجام شد و فرقی نمی‌کرد شخصی که قرار است طعمه سرقت‌هایشان بشود، پیر باشد یا جوان، زن باشد یا مرد.

گزارش‌های کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی‌های این دارودسته سارقان خیابانی یکی پس از دیگری به پلیس اعلام می‌شد تا اینکه طبق دستور قضایی و حساسیت ماجرا تیمی از مأموران اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی وارد عمل شدند و بررسی‌های این پرونده را بر عهده گرفتند.
تحقیقات اولیه مجریان قانون حاکی از آن بود که همه این سرقت‌ها از سوی یک تیم چندنفره برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود ازهمین‌روی مأموران با کنار هم قرار دادن سرنخ‌ها رد یکی از متهمان این پرونده را گرفتند و او را تحت نظر قرار دادند.

تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس سرانجام نتیجه داد و طولی نکشید که مخفیگاه متهمان نیز شناسایی شد. حالا برگ برنده در اختیار مأموران مشهدی بود و زمینه دستگیری برای این افراد فراهم شده بود. ضابطان قضایی در پلیس آگاهی بی‌درنگ با دستور قضایی وارد عمل شدند و متهمان این پرونده که ۵ مرد و ۳ زن بودند را قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دستگیر کردند.

متهمان که خیال تسلیم شدن نداشتند دست به انکار واقعیت زدند و مدعی شدند سرقت‌ها کار آن‌ها نبوده است، اما از جایی که چند دوربین مداربسته لحظه کیف‌قاپی و زورگیری آن‌ها را شکار کرده بود، همین سند خیلی زود واقعیت ماجرا را برملا کرد.
متهمان که راهی جز بیان حقیقت پیش پایشان نمانده بود با مقصر دانستن یکدیگر به ۲۱ فقره کیف‌قاپی و زورگیری اعتراف کردند. سارقان به دام افتاده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قضایی راهی دادسرا شدند و سپس با قرار متناسب به زندان انتقال یافتند.


پرده دوم: تیغ بکش و حکمرانی کن

زورگیری با توسل به زور چاقو این روز‌ها حربه کثیف عده‌ای مجرم شده که برای رسیدن به مقاصد شوم خود پا روی گردن مردم می‌گذارند و با ایجاد رعب و وحشت خیابان‌ها را به نا‌امنی می‌کشانند. با اینکه بار‌ها شاهد دستگیری متهمان زیادی در این باره بوده‌ایم، اما همچنان شاهد جولان تعداد زیادی از سارقان خشن در خیابان‌ها هستیم. متهمانی که در برخی از مواقع متوسل به زور می‌شوند و طعمه بخت برگشته خود را هدف ضرب و جرح قرار می‌دهند.

چند شبی می‌شد که گزارش سرقت‌های خشن از جوانان در منطقه سرافرازان مشهد به پلیس اعلام شده بود و تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی درصدد شناسایی متهم این پرونده بودند. از آنجایی که زمانی مأموران گشتی پلیس به محل وقوع جرم می‌رسیدند که اثری از متهم نبود، روند تحقیقات برای به نتیجه رسیدن به کندی پیش می‌رفت تا اینکه کسب یک سرنخ از این سارق مجریان قانون را به یک قدمی متهم رساند.
کارآگاهان پلیس با چهره‌زنی این فرد و شناسایی مخفیگاهش، او را در یک عملیات ضربتی زمین‌گیر کردند. این سارق خشن که با توسل به زور و تهدید سلاح سرد طعمه‌های خود را تلکه می‌کرد در همان دقایق اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرم از سوی خودش شد.

مأموران این فرد را به مرکز فرماندهی منتقل کرده و تحقیقات خود را از او ادامه دادند. شناسایی متهم از سوی چند مال‌باخته و به دست آمدن چند قطعه فیلم سرقت از سوی این زورگیر خشن سرانجام به انکار‌های او پایان داد و این فرد را به حرف آورد.
متهم در ادامه بازجویی‌های پلیسی ضمن اقرار به ارتکاب جرم سریالی‌اش به ۷ فقره زورگیری از نوجوانان با سلاح سرد در منطقه سرافرازان مشهد اعتراف کرد.


پرده آخر: برخورد قاطع با مجرمان خطرناک

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پلیس با مجرمان خطرناک بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهد کرد، گفت: در ۲ پرونده مطرح شده در این گزارش آنچه مشهود است جدی نگرفتن اخطار‌های پلیس از سوی مجرمان به دام افتاده بود که باید بگویم نیرو‌های خدمتگزار مردم در پلیس آگاهی شبانه‌روز در تلاش هستند تا دست سارقان و متهمان خطرناک را از جامعه کوتاه کنند.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده بیان کرد: در این ۲ عملیات که در سطح مشهد به اجرا درآمد ۹ متهم دستگیر شدند که از مخفیگاه آن‌ها مقدار زیادی لوازم مسروقه کشف و ضبط شده است. این افراد تاکنون به ۲۸ فقره سرقت‌های خشن و تیزدستانه اعتراف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: تحقیقات ما از این افراد برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی مال‌خران اموال مسروقه که با این افراد همکاری داشته‌اند ادامه دارد. علاوه بر این از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت داشتن هرگونه شکایت درباره ۲ پرونده به دایره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی واقع در ابتدای بولوار پیروزی ۱/۲ مراجعه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->