امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد
سرخط خبرها

درباره نامه احمدی نژاد به بایدن

  • کد خبر: ۵۷۲۴۸
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
  • ۱
درباره نامه احمدی نژاد به بایدن
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران یک نامه به جو بایدن فرستاده و در آن شرایط امروز جهان را برای رئیس جمهوری تازه آمریکا شرح داده است.
به گزارش شهرآرانیوز، ایمی کلاگ که در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بار‌ها به ایران سفر و در نشست‌های خبری او هم شرکت کرده بود، این بار از آمریکا پای صحبت‌های رئیس جمهوری پیشین ایران نشسته و با احمدی‌نژاد گفتگو کرده است؛ چهره‌ای که تحلیلگران فاکس‌نیوز معتقدند در نظرسنجی‌های اخیر بخت اول و گزینه برتر مردم ایران برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

هر چند بعید است این عضو پرحاشیه و جنجالی مجمع تشخیص مصلحت نظام فرصت حضور در انتخابات را بیابد و به احتمال زیاد شورای نگهبان شایستگی او را برای ورود دوباره به عرصه قدرت تایید نمی‌کند. با این حال، احمدی‌نژاد دست از تلاش برنمی‌دارد و نوشتن نامه به رئیس جمهوری تازه آمریکا بخشی از این برنامه است.
او درباره انتخابات سال آینده گفت: «من پیشگو نیستم و نمی‌توانم درباره آینده حرف بزنم؛ کاری که برخی انجام می‌دهند. با این حال، هر وقت پای اراده مردم به میان آمده، پیامد آن صلح، برادری، عدالت، آزادی و دوستی بوده است.»

رئیس جمهوری پیشین ایران با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهوری آمریکا چندان را در تعیین راهبرد‌های سیاسی ایالات متحده دست بالا را ندارد و این عرصه را دست‌های پشت پرده هدایت می‌کنند، درباره نامه خود به بایدن افزود: «من نامه را این هفته برای آقای بایدن فرستادم و در آن اوضاع امروز جهان را برایش شرح دادم. از او خواستم محکم بایستد و سیاست‌ها را به سوی صلح و عدالت تغییر دهد. برای ایشان دعا هم کردم.»

احمدی‌نژاد در توییتر بسیار فعال است و این روز‌ها بیشتر روی نامه نوشتن و روابط خانوادگی تمرکز می‌کند. او درباره اینکه دوست دارد دوران ریاست جمهوری‌اش چگونه یاد آورده شود گفت: «مثل هر انسان دیگر، من هم دوست دارم مردم مرا با خاطره‌های خوب به یاد بیاورند. بسان کسی که تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دوستی، صلح و عدالت را برقرار کند.» هر چند شاید گروهی از مردم ایران نظری جز این داشته باشند.

با اینکه احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری چندان به داشتن روابط خود با ایالات متحده میل نداشت، اما به نظر می‌رسد او به خاطر از دست دادن این فرصت پشیمان شده باشد: «معتقدم نه‌تن‌ها مردم ایران و آمریکا از این دشمنی آسیب می‌بینند، بلکه دیگر ملت‌ها هم آسیب دیده‌اند. چون نمی‌توانند از توان و ظرفیت دو ملت ایران و آمریکا بهره لازم را ببرند.»
 
 
 
منبع:همشهری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
2
1
اگه تو دنیا ده مرد مانند احمدی نژاد دلسوز ملت بودند و تو ایران 4 نفر دلسوز ملت ایران می بودند. نه دنیا اینطوری وحشیانه ملت‌ها را نمی کشتند و نه ایران اینطوری نابود می شد و اینهمه کشته و اقتصادش اینگونه ویران می شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->