سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلیپ کمپ ترک اعتیاد شیراز به داد معتادان دیگر رسید!

  • کد خبر: ۵۷۵۱۵
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کلیپ کمپ ترک اعتیاد شیراز به داد معتادان دیگر رسید!
روز جمعه انتشار ویدئویی در فضای مجازی باعث تعجب بسیاری از مخاطبان شد. در این تصاویر شاهد انداختن معتادان در استخر یخ زده و کتک زدن آن‌ها با شلنگ در یک کمپ ترک اعتیاد بودیم که گفته می‌شد در شهر شیراز واقع شده است. کاربران فضای مجازی درباره این ویدئو واکنش‌های بسیاری داشتند.
ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز - روز جمعه انتشار ویدئویی در فضای مجازی باعث تعجب بسیاری از مخاطبان شد. در این تصاویر شاهد انداختن معتادان در استخر یخ زده و کتک زدن آن‌ها با شلنگ در یک کمپ ترک اعتیاد بودیم که گفته می‌شد در شهر شیراز واقع شده است. کاربران فضای مجازی درباره این ویدئو واکنش‌های بسیاری داشتند. بسیاری از آن‌ها بر این اعتقاد بودند که شیوه‌های این چنینی هیچ کمکی به روند بهبود افراد نمی‌کند.
 
تعداد بازدید : 3205
 
کاربری نوشت: «با معتادان باید با روان شناسی و آرام رفتار شود، نه اینکه با کتک کاری و خشم آن‌ها را از اعتیاد ترک داد.» برخی کاربران هم به این موضوع اشاره کردند که برخی از افراد با صرف هزینه‌های زیاد، یکی از اعضای خانواده شان را به این گونه کمپ‌ها سپرده اند تا شاهد ترک و بهبودی اش باشند. کاربری نوشت: «بیچاره خانواده این آدما که فکر می‌کنن بیمارشون رفته خوب بشه، نمی‌دونن که چه رفتار‌های عجیبی با اونا انجام می‌دن.»

برخی نیز به جمله معروف «معتاد بیمار است نه مجرم» اشاره کردند: «چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند متوجه بشوند که اعتیاد هم نوعی بیماری است و باید آرام آرام درمان شود؟» کاربر دیگری هم نوشت: «مگه نمی‌گن معتاد مریضه نه چیز دیگه؟ آخه با مریض این رفتار رو انجام می‌دن؟!»

بعد از این اتفاق ها، روز گذشته خبری مبنی بر بازداشت مسئولان این کمپ ترک اعتیاد در شیراز منتشر شد. مصطفی‌بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، به خبرگزاری فارس گفت: «روز جمعه کلیپی از یک مرکز ترک اعتیاد در فضای مجازی منتشر شد که رفتار نامناسب مسئولان کمپ با معتادان درحال ترک را نشان می‌داد. همچنین خبر فوت یکی از معتادان حاضر در یک کمپ خصوصی واقع در دوکوهک شهرستان شیراز به دلیل سهل انگاری این مرکز در مراقبت از مددجویان نیز گزارش شد که بدین ترتیب دستگاه قضایی استان فارس تحقیقات خود را برای بررسی این پرونده آغاز کرد.» او همچنین گفت: «تاکنون ۵مسئول کمپ بازداشت شده اند و کمپ مدنظر با دستور قضایی پلمب شده و هرگونه اظهارنظر نهایی منوط به اعلام نظر پزشکی قانونی درباره علت فوت فرد یادشده است.»

محمدصادق کشفی نژاد، مدیرکل بهزیستی فارس، هم با اشاره به این موضوع که فیلم مربوط به ۲۴ دی ماه بوده است، دراین باره گفت: «پس از کسب اطلاع از این موضوع، بلافاصله گروه رسیدگی با همکاری دادستان و نیروی انتظامی به مرکز اعزام شد و پس از انجام بررسی لازم، کمپ یادشده به طور کامل تخلیه شد و معتادان به مراکز دیگری اعزام شدند. دراین میان افراد خاطی دستگیر و کمپ نیز پلمب شد.»

پیش از این نیز بار‌ها خبر‌هایی از شکنجه معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد منتشر شده بود. در اسفند ۱۳۹۰ اخباری تلخ مبنی بر شکنجه و آزارجنسی معتادان در یک کمپ ترک اعتیاد در تهران منتشر شد. در سال ۱۳۹۵ رسانه‌ها از آزارواذیت زنان در کمپ ترک اعتیاد شفق نوشتند. در آن سال رسانه‌ها نوشتند که از ابتدای راه اندازی دوباره آن کمپ، ۵ مددجو در آنجا جان باخته بودند. در اسفند ۱۳۹۶ نیز گزارش‌های تلخ و وحشتناکی از یکی از مراکز ترک اعتیاد در مشهد منتشر شد. جایی که نه تنها معتادان را کتک می‌زدند، بلکه از شدت گرسنگی برخی آن‌ها بیان کرده بودند که «جارو» می‌خورده اند!

به احتمال قوی، کمپ شیراز آخرین نمونه از اذیت وآزار معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد نباشد. نکته در خور توجه، تغییر رویکرد ما به موضوع اعتیاد و باور این جمله تکراری است که: «معتاد بیمار است، نه مجرم.» شاید با نظارت‌های بیشتر و نصب دوربین‌های مداربسته و دقت بیشتر در انتخاب مدیران کمپ ها، بتوانیم شاهد کاهش هرچه بیشتر اتفاق‌های این چنینی باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->