سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زورگیری با پوشش مأموران قانون در مشهد

  • کد خبر: ۵۷۷۵۵
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
زورگیری با پوشش مأموران قانون در مشهد
گزارش پشت گزارش و سرقت پشت سرقت! پرونده‌هایی که یکی پس از دیگری در اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی گشوده می‌شدند. شاکیان مدعی بودند که افرادی در لباس مأمور در برابرشان ظاهر شده و به بهانه‌های مختلفی به اسم قانون آن‌ها را تلکه کرده اند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ گزارش پشت گزارش و سرقت پشت سرقت! پرونده‌هایی که یکی پس از دیگری در اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی گشوده می‌شدند. شاکیان مدعی بودند که افرادی در لباس مأمور در برابرشان ظاهر شده و به بهانه‌های مختلفی به اسم قانون آن‌ها را تلکه کرده اند.

این پرونده با توجه به نوع وقوع جرم از حساسیت بالایی برخوردار بود برای همین کارگروه ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری متهمانش در اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی تشکیل شد و تیمی از کاراگاهان پلیس مسئولیت یافتند تا این ماجرا را به سرانجام برسانند.

مأموران ابتدا چند نفر از مال باختگان را به پلیس آگاهی فراخواندند و اظهارات آن‌ها را موبه مو مورد بررسی قرار دادند. در ادامه پیگیری‌های مجریان قانون با همکاری شکات پرونده چند نفر از متهمان چهره زنی شدند.
به دست آمدن این سرنخ موجب شد تا کارآگاهان پلیس پی به هویت چند نفر از متهمان ببرند. در ادامه پیگیری‌های پلیسی مشخص شد که افراد شناسایی شده از سارقان سابقه داری هستند که چندی پیش از زندان آزاد شده اند. همین سرنخ موجب شد تا مأموران با استفاده از مدارک و مستنداتی که از این افراد داشتند محل اختفای سردسته این گروه تبهکاری را ردزنی کنند.


نقشه کشی مجرمانه در زندان

تحقیقات این پرونده روند خود را طی می‌کرد و سرنخ‌های به دست آمده مأموران را در یک قدمی مأموران تقلبی قانون قرار داده بود. کارآگاهان پلیس اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی در عملیاتی غافل گیرانه با یورش به مخفیگاه متهمان ۳ نفر از اعضای این گروه را دستگیر کردند. مأموران در بازرسی از محل نیز مبالغ زیادی وجه نقد به همراه تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه را کشف و ضبط کردند.

متهمان ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند و مدعی شدند که هیچ گونه خطایی از آن‌ها سر نزده است. سردسته اصلی این باند مأمورنما که در این عملیات دستگیر شده بود مدعی شد پس از آزادی از زندان به سراغ زندگی اش رفته و دور خلاف را هم خط کشیده است. در حالی که متهمان بر اظهارات خود تأکید داشتند ارائه مستندات و شواهد پرونده خلاف اعترافات کذبشان را فاش کرد.
 
متهمان به دام افتاده که دیگر حنای انکارهایشان برای پلیس رنگی نداشت ضمن اقرار صریح به جرمشان معترف شدند در زندان با یکدیگر آشنا شده و در آنجا نقشه مجرمانه خود را طرح ریزی کرده اند. آن‌ها پس از رهایی از حبس به سراغ چند تن از دوستان خود رفته و با حربه مأمور جعلی به بهانه‌های مختلف مردم را سرکیسه می‌کردند.


دستگیری ۳ مهره باقی مانده

آنچه از اعترافات متهم اصلی پرونده و ۲ همدست به دام افتاده اش می‌شد فهمید، این موضوع بود که آن‌ها بعد از آزادی از زندان یک تیم شش نفره را تشکیل داده و در قالب یک باند فعالیت مجرمانه خود را به صورت سریالی در سطح شهر مشهد انجام می‌دادند.
با اعترافات متهمان حالا برگ برنده در دستان کارآگاهان پلیس آگاهی بود. مأموران در عملیاتی ضربتی با هماهنگی قضایی ۳ عضو باقی مانده این باند تبهکاری را در یکی از مناطق شهر مشهد ردزنی و شناسایی کردند.

ضابطان قضایی در پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی در ادامه این عملیات ضربتی ۳ متهم را قبل از اینکه موفق به فرار از چنگ قانون شوند در مخفیگاهشان زمین گیر کردند. در بازرسی از محل نیز ۲ تیغه قمه کشف شد که احتمال می‌رود این سارقان مأمورنما با استفاده از این آلات جرم نقشه‌های پلید خود را عملی می‌کردند.


اعتراف به ۱۷ فقره سرقت

روز گذشته جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: متهمان ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند، اما پس از رویارویی با مستندات پرونده به حرف آمدند و به ۱۷ فقره سرقت و زورگیری از شهروندان با لباس مأموران قانون اعتراف کردند.

سردار ابراهیم قربان زاده بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی استان در تحقیقات بعدی خود به مستندات دیگری دست یافتند که نشان می‌داد متهمان این پرونده با استفاده از ۲ دستگاه خودرو پژوپارس و ریو تحت عنوان مأمور قانون نقشه‌های شوم خود را عملی می‌کرده اند. در ادامه تحقیقات این پرونده خودرو‌های متهمان با دستور قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد.

این مقام انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: ۶ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفتند و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند. همچنین تحقیقات مأموران ما درباره کشف دیگر جرائم احتمالی از متهمان این پرونده ادامه دارد. سردار قربان زاده در پایان از شهروندانی که به این شیوه از سوی متهمان پرونده هدف سرقت و زورگیری واقع شده اند خواست هرچه سریع‌تر برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی واقع در ابتدای بولوار پیروزی مشهد مراجعه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->