«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

آشنایی با خواص شگفت انگیز شیره انگور

  • کد خبر: ۵۸۳۹۰
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
آشنایی با خواص شگفت انگیز شیره انگور
شیره انگور غنی ازمواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی است.
به گزارش شهرآرانیوز، افراد می‌توانند از شیره انگور درفصل زمستان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کنند. مواد مغذی در شیره انگور به وفور یافت می‌شود، اما بسیار پرکالری است. با توجه به این که مواد مغذی زیادی دارد بنابراین می‌تواند انرژی زا هم باشد و ویتامین‌های از دست رفته را جبران کند. با این حال مصرف شیره انگور برای تمامی افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است مصرف آن برای برخی از افراد مضر باشد.

شیره انگور غنی ازمواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی بوده و با وجود این فواید در شیره انگور یک وعده غذایی خوبی برای جوانان و کودکان به حساب می‌آید. از آن جایی که کودکان و نوجوانان برای رشد نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند، مصرف شیره انگور برای آن‌ها می‌تواند علاوه بر تامین کالری، برخی مواد مورد نیاز بدن آن‌ها برای رشد را فراهم کند.
 
سطح کالری شیره انگور بسیار بالا است به همین دلیل افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی دچار ضعف می‌شوند، می‌توانند شیره انگورمصرف کنند. یکی دیگر از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی گلو است که به افرادی که در زمستان سرفه می‌کنند، گفته می‌شود که آن را با آب ترکیب و غرغره کنند.
 
شیره انگور موجب افزایش حجم عضلات شده و چربی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد به کسانی که کار‌های سنگین انجام می‌دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می‌شود. یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می‌توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

یکی از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق است، به همین دلیل افرادی که به خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می‌شوند و به دنبال آن سرفه می‌کنند، توصیه می‌شود که از غرغره شیره انگور با آب استفاده کنند. علاوه براین موارد می‌تواند به درمان صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری مفرط کمک شایانی کند.

البته باید دقت شود تمام افراد نمی‌توانند ازشیره انگور استفاده کنند، زیرا ممکن است عواقب و تاثیرات ناگواری برای افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، داشته باشد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->