«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها
PES یا FIFA؟

همه چیز درباره نسخه جدید و داغ فیفا FIFA20

  • کد خبر: ۵۸۴۹
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
همه چیز درباره نسخه جدید و داغ فیفا FIFA20
استقبال از نسخه جدید فیفا در دنیا بسیار زیاد بود و دیروز هشتگFIFA20 داغ ترین هشتگ توئیتر جهان شد. در اینستاگرام هم بیش از یک میلیون ست با این هشتگ به اشتراک گذاشته شد

محمدرضا ضیا - همان طور که گیمرها احتمالا شنیده اند، نسخه اصلی بازی FIFA2020 دیروز صبح، یکی دو هفته پس از بازی 2020 PES رقیب سنتی اش منتشر شد. تغییر خیلی محسوسی بین نسخه جدید و نسخه2019 این فوتبال های مجازی اتفاق نیفتاده است، اما تغییرات جذابی که درخور توجه هم باشند، وجود دارد. استقبال از نسخه جدید فیفا در دنیا بسیار زیاد بود و دیروز هشتگFIFA20 داغ ترین هشتگ توئیتر جهان شد. در اینستاگرام هم بیش از یک میلیون پست با این هشتگ به اشتراک گذاشته شد. بد ندیدیم شما را تا جایی که می توانیم، به دنیای این 2بازی ببریم تا اگر مرددید کدام را انتخاب کنید، کمکتان کنیم و اگر از طرف داران پر و پا قرص و وفادار یکی از این 2کمپانی هستید، اطلاعات بیشتری از بازی محبوبتان داشته باشید.


تغییرات 2020 PES
در این نسخه سیستم دریبل زنی جدیدی به بازی اضافه شده و می توانید دریبل های خیلی ریزی بزنید که کمک زیادی به عبور از مدافعان به خصوص در فضا های کوچک می کند. این سیستم شاید در اوایل خیلی تأثیرگذار به نظر نرسد، اما پس از آنکه در قسمت تمرینی بازی کمی با کنترل های آن سروکله بزنید، می تواند به شما در جریان بازی کمک زیادی بکند. یک ویژگی جدید و جالب دیگر در PES ، ویژگی به اسم Inspire در بازیکنان است. مثلا اگر بازیکن شما بازی ساز خوبی باشد، بقیه با اعتماد از دریافت پاس خوب از این بازیکن به دل دفاع حریف می زنند!


تغییرات 2020 FIFA
امسال سیستم زدن ضربات آزاد فیفا تغییر کرده و یک دایره روی دروازه خواهید دید. می توانید با حرکت دادن دایره، جایی را که دوست دارید ضربه به آن برود، انتخاب کنید. البته نمی توان گفت که این ویژگی باعث راحت تر گل زدن در ضربات آزاد شده است. فیفا همچنین برای کم کردن تأثیر حالت دفاع هوشمند قول داده بود و این تغییر کاملا محسوس است. در FIFA19 بازیکنان گاهی بدون توپ و بی هدف تکل می زدند. حالا دفاع خودکار تأثیر کمتری دارد و بازیکن نقش بیشتری در دفاع کردن دارد. درFIFA20 مشکل سخت گل شدن تک به تک ها هم برطرف شده است. در FIFA19 به دلیل همین مشکل بازیکنان بیشتر تلاش می کردند با سانتر یا شوت از راه دور گل بزنند. سیستم دریبل زنی هم بهتر شده و در یک به یک ها روش های بیشتری برای عبور از مدافع وجود دارد.


PES؛ شبیه تر از فیفا به فیفا!
از همان قدیم ها سادگی یا آبکی بودن فوتبال های شرکت کونامی، سوژه طنز گیمرها بود، اما در سال های اخیر شرکت ژاپنی تلاش زیادی کرده تا بازی اش واقع گرایانه تر شود و دیگر از آن پاس های افسانه ای که مستقیم از دفاع به حمله می رسیدند یا دریبل زنی های عجیب و مهارنشدنی بازیکنانی مثل آرین روبن در PES13، یا شوت های مهارنشدنی بازیکنانی مثل آدریانو برزیلی در
2006 PES خبری نیست. از این نظر نسخه 2020 در این سال ها به اوجش رسیده است. گیمرها این سیر صعودی PES را «فیفایی شدن» آن می نامند. فیفا همیشه در حقیقی بودن گیم پلی و سخت بودن آن، به خصوص در سال های گذشته چند گام بلند جلوتر از پِس بوده است. در PES جدید گل زدن در مقایسه با نسخه2019 خیلی سخت تر شده است. اینکه گیم پلی کدام بهتر است، کاملا سلیقه ای است، اما واقعیت این است که علاقه مندان قدیم PES دیگر باید با نسخه هایی با گیم پلی راحت خداحافظی کنند. راستش عده ای به خاطر همان «پاس فرار»ها بود که پِس را به فیفا ترجیح می دادند، اما حالا با 2گیم پلی نه چندان آسان روبه رو خواهند شد.


تجربه آنلاین با PES و FIFA
قسمت آلتیمیت تیم که بخش آنلاین فیفاست، تغییرات درخور توجهی دارد. همین اول بگوییم که برای بازی آنلاین هر چقدر هم که روی PES تعصب داشته باشید، بدون شک فیفا بهتر است. باید بپذیریم که آلتیمیت فیفا اعتیادآور است و حس ساخت یک تیم و قوی تر کردن آن را در زمان به بهترین شکل در شما ایجاد می کند. از تغییرات آلتیمیت 2020 می شود به سیستم مأموریت های فصلی اشاره کرد. هر فصل بازی، ۶ هفته طول می کشد و با انجام دادن مأموریت های مختلف در طول فصل و کسب امتیاز، جوایز متنوعی برای شخصی سازی ظاهر استادیوم یا قرضی به خدمت گرفتن بازیکنان مطرح خواهید گرفت. امسال مسابقات
FUT Friendlies به بازی اضافه شده است. مثلا یکی از حالت های این مسابقه SWAP است که در آن قبل از شروع بازی 3بازیکن تیم شما با 3بازیکن حریف به صورت تصادفی تعویض می شوند که این خودش ریسک بزرگی است.


جذابیت های آفلاین FIFA و PES
در مسترلیگ PES برخی میان پرده های سینمایی اضافه شده است و به شما امکان تصمیم گیری درباره مسائل مختلف را می دهد تا این بخش نیمچه داستانی هم داشته باشد که تجربه آن را جذاب تر از قبل می کند. مثلا جواب های شما در کنفرانس خبری قبل از بازی می تواند روی روحیه بازیکنانتان در مسابقه پیش رو تأثیر داشته باشد. علاوه بر این قیمت بازیکنان فوتبال در PES2020 هم به واقعیت نزدیک‌تر شده است. در قسمت آفلاین Career فیفا هم امسال پس از چند سال تغییراتی داریم. یکی از مواردی که به کریر اضافه شده، کنفرانس های خبری است. در جریان این کنفرانس ها می توانید با خبرنگاران صحبت کنید و نظرات مختلفی در رابطه با بخش های مختلف تیمتان یا بازی های پیش رو با آن ها در میان بگذارید. این دقیقا همان ویژگی است که هم زمان در PES2020 هم اضافه شده است. سیستم روحیه هم یکی دیگر از موارد جدید در بخش کریر بازی است و مسائلی مثل کم بازی کردن یا راضی نبودن از شرایط مالی روی عملکرد بازیکنان در زمین تأثیر خواهد گذاشت.


لیگ های جدید با اسم های واقعی
مشکل همیشگی بازی فوتبال کونامی، لایسنس است. مشکلی که تقریبا در هر نسخه از آن انتقاد می کنیم، ولی امسال کمتر این کار را خواهیم کرد. البته که همچنان در 2020 PES وجود نداشتن لیگی مثل بوندسلیگا یا اسامی عجیب و غریب تیم های premier league توی ذوق می زند، ولی برای جبران این ضعف، کونامی امسال سعی کرده تا لیگ های جدید زیادی به بازی اش اضافه کند. مثلا سری آ به شکل کاملا لایسنس شده یا تعداد زیادی لیگ نه چندان مطرح هم اضافه شده است. این ها همیشه به عنوان نقاط قوت فیفا به دلیل وابستگی که به فدراسیون بین المللی فوتبال دارد، مطرح می شد و حالا PES کم کم در مسیر پوشش دادن این نقاط ضعف است. حتی در نسخه 2020 تیم های بدون لایسنس هم بهتر نام گذاری شده اند. مثلا چلسی با اسم Chelsea B دیده می شود نه London Blue !


فوتبال خیابانی؛ برگ برنده FIFA
درحالی که در 3نسخه قبلی فیفا حالت داستانی را داشتیم و می توانستیم برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن دنیا ماجراجویی کنیم، امسال این شرکت به یکی از پرتکرارترین خواسته های هرسال مخاطبان، پاسخ مثبت داد و حالت فوتبال خیابانی با نام «ولتا» را به بازی اضافه کرد. این قسمت قرار است با سفر به خیابان های مختلف سراسر دنیا، جای قسمت داستانی قدیم فیفا را بگیرد. مدیران فیفا برای درست کردن این بخش بازی با افراد فعال در فوتبال خیابانی در سراسر دنیا مصاحبه کرده اند تا بتوانند آن را طبیعی تر درست کنند. همچنین در این قسمت به صورت آنلاین و رقابتی می توانید بازی کنید که قطعا با توجه به ماهیت تکنیکی فوتبال خیابانی یا همان گل کوچیک، تجربه ای متفاوت و جذاب خواهد بود. علاوه بر فوتبال خیابانی، شما می توانید در قالب تیم های 3 تا 5نفره به زمین فوتسال بیایید و در تورنمنت ها شرکت کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->