پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتقال کرونا از راه چشم؛ هرگز در فضای بسته صحبت نکنید

  • کد خبر: ۵۹۹۳۴
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
انتقال کرونا از راه چشم؛ هرگز در فضای بسته صحبت نکنید
براساس برخی مطالعات نیز درصد ابتلا به کرونا در عینکی‌ها کمتر از دیگران بوده است، زیرا عینک نقش محافظتی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا رئوفی افزود: صحبت کردن همچون عطسه و سرفه نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا دارد، اما پخش ذرات آلوده به کرونا (در صورت ناقل بودن شخص) در عطسه وسرفه بیش از صحبت کردن است.


وی با تاکید بر ضرورت تهویه هوا ادامه داد: در حال حاضر با شیوع کرونا هر یک از اماکن عمومی و خصوصی باید از تهویه هوا برخوردار باشد، به عبارت دیگر، ورودی و خروجی هوا بتواند جریان هوا را به طور مداوم عوض کند.
به گفته این دکتری فیزیولوژی پزشکی، در فضای باز جریان مداوم هوا ویروس را حذف می‌کند، اما فضای بسته مستلزم ورودی و خروجی جریان هوا برای حذف ذرات آلوده است.


رئوفی با بیان این که صحبت کردن نیز در فضای بسته احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد، گفت: ویروس کرونا عمدتا از طریق تنفس وارد بدن می‌شود، بنابراین صحبت کردن شخص ناقل کرونا هم در فضای بسته احتمال انتقال ویروس را شدت بخشیده و در حقیقت پخش ویروس در فضا است.

 

آیا ویروس کرونا از طریق چشم منتقل می‌شود؟

وی همچنین در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق چشم اظهار داشت: ماسک عمدتا از ورود قطرات آلوده به کرونا از طریق بینی و دهان جلوگیری می‌کند، اما این ذرات آلوده می‌تواند از طریق چشم به بدن نفوذ کند.


رئوفی تاکید کرد: چشم با مجاری بینی در ارتباط است، بنابراین ویروس کرونا از طریق چشم وارد مایع بینی و پس از آن مجاری تنفسی شده و بدن را درگیر خواهد کرد.


عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: براساس برخی مطالعات نیز درصد ابتلا به کرونا در عینکی‌ها کمتر از دیگران بوده است، زیرا عینک نقش محافظتی خواهد داشت.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->