خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

تخفیف در مجازات قتل غیرعمد

  • کد خبر: ۶۰۷۸
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
تخفیف در مجازات قتل غیرعمد
سـتون صـدای مـشـاور جــایی بــرای بیــان پرسـش‌ها و مـشکلات حـقوقی شـما شهـروندان است که می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید و پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید.

پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

 

راحله حسین‌زاده -

سالانه افراد زیادی در جاده‌ها به دلیل بی‌احتیاطی در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که در این موارد راننده مقصر، مرتکب قتل غیرعمد شده است. هرچند این فرد به قصاص محکوم نمی‌شود اما قانون برای این عمل او مجازاتی در نظر گرفته است. فرزانه واحد وکیل پایه یک دادگستری در این نسخه از ستون صدای مشاور علاوه بر پاسخ‌گویی به دیگر سؤالات حقوقی شهروندان به این موضوع نیز می‌پردازد که در ادامه می‌‌خوانید.

837....0915// آیا می‌توان مجازات حبس قتل غیرعمد در حوادث رانندگی را به جزای نقدی تبدیل کرد؟
مجازات قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی بنابر ماده قانون مجازات اسلامی از ۶ ماه تا ۳ سال حبس است و در صورت درخواست اولیای دم، متهم مجبور به پرداخت دیه می‌شود همچنین مطابق ماده 37 و 38 قانون مجازات اسلامی امکان تخفیف در مجازات وجود دارد و در صورت تخفیف می‌توان جزای نقدی را جایگزین مجازات حبس کرد.
028....0937// آیا می‌توان بعد از عقد مهریه را افزایش داد؟
بله با رضایت طرفین امکان تغییر در میزان مهریه وجود دارد.
776....0915// آیا زوجه مکلف است در ایام عده در منزل شوهر سکونت کند؟
خیر الزامی برای سکونت زوجه در ایام عده وجود ندارد.
315....0935// برای چکی که فاقد امضاست آیا گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود؟
خیر برای صدور گواهی عدم پرداخت نیاز به رعایت شرایط شکلی چک، اعم از امضاء و تاریخ و مبلغ است. چک فاقد امضا دارای آثار حقوقی و بانکی نیست و به عبارت دیگر چک اصلا صادر نشده است.
955...0935// مجازات کپی کردن و انتشار عکس پروفایل اشخاص چیست؟
با توجه به اینکه عکس افراد در پروفایل خود جنبه خصوصی ندارد و هرکس قادر به رؤیت آن است موضوع وصف کیفری ندارد و قابل تعقیب نیست.
993...0915// آیا می‌توان از همسایه‌ای که اعتیاد دارد و باعث مزاحمت همسایه‌ها شده است شکایت کرد؟
در صورتی که عمل فرد موجب مزاحمت، ناامنی محیط و رفت و آمد اشخاص خطرناک شود، می‌توان به جرم مزاحمت از ایشان شکایت کرد.
520....0938// آیا نفقه به زنی که بنا را بر ناسازگاری گذاشته و بدون عذر موجه از شوهرش تمکین نمی‌کند تعلق می‌گیرد؟
در صورت احراز عدم تمکین، زن مستحق دریافت نفقه نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->