مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

بلاتکلیفی سفر به مشهد | هنوز دستورالعمل ممنوعیت سفر به مشهد ابلاغ نشده است!

  • کد خبر: ۶۱۵۹۹
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
  • ۳
بلاتکلیفی سفر به مشهد | هنوز دستورالعمل ممنوعیت سفر به مشهد ابلاغ نشده است!
درحالی‌که چند روز بیشتر به آغاز سال ۱۴۰۰ باقی نمانده است و امروز ۲۵ اسفندماه شهر مشهد براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت زرد اعلام شده است، هنوز دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت ورود به مشهد با خودرو‌ شخصی اعلام نشده است.

 نجمه سرباز| شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تردد به مشهد مشکلی ندارد، گفت: هنوز کتبا دراین‌باره به مشهد چیزی اعلام نشده است. در مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده فقط رفت‌وآمد به شهر‌های نارنجی و قرمز با خودرو‌های شخصی ممنوع است و درباره مشهد هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است و نامه اداری دریافت نکرده‌ایم.


وی با بیان اینکه ممکن است برحسب شرایط و چند روز مانده به نوروز، وزارت کشور مجدد محدودیت‌های جدید را اعلام کند و محدودیت‌ها به شهر‌ها برگردد، افزود: فعلا برای سفر به مشهد در ایام نوروز هیچ چیزی مشخص نیست و ما منتظر تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم تا دراین‌زمینه خاص تصمیم‌گیری کند.


به گفته وی، مشهد و نقاط گردشگری و زیارتی کشور استثنا هستند و می‌شود برای این موارد تصمیم جدا گرفت. پیشنهاد من این است باتوجه‌به شرایطی که در کشور حاکم است و ما چرخش ویروس کرونای انگلیسی را داریم، فعلا مردم احتیاط کنند و سفر غیرضروری نروند، زیرا تجمعات باعث انتفال ویروس می‌شود، چه در اماکن تفریحی و چه در اماکن زیارتی.


وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک که در هشتم اسفندماه اعلام شده است و اکنون ۱۵ شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد در وضعیت زرد و ۱۸ شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار دارند، افزود: باتوجه‌به اینکه وضعیت مشهد و خراسان رضوی در هفته‌های اخیر به‌لحاظ بروز کرونا در وضعیت تثبیت است، عادی‌انگاری کرونا، ازدحام و رعایت‌نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی خطر شیوع موج چهارم این بیماری را به‌دنبال دارد.


منتظر تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا هستیم

دراین‌باره نیز محمدعلی نبی‌پور، معاون استاندار خراسان رضوی، خواستار سفرنکردن مردم در ایام نوروز به مشهد و استان خراسان رضوی شد و گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم تا حد امکان به مشهد و استان خراسان رضوی سفر نکنند.


وی افزود: اکنون مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سفر به شهر‌های زرد و نارنجی ممنوع است.


وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه تاکنون سفر به شهر‌های بزرگ مسافرپذیر مانند مشهد با وجود وضعیت زرد ممنوع بوده است، تصمیم‌گیری نهایی دراین‌خصوص منوط به اعلام مکتوب ستاد ملی مبارزه با کروناست.


وزارت کشور: وضعیت شهر‌ها از نظر رنگ‌بندی تا ۱۵ فروردین‌ماه بر همین منوال است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز درباره سفر در ایام نوروز اعلام کرد: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هرگونه جابه‌جایی بین‌شهری است.


حسین ذوالفقاری با اشاره به تعطیلات نوروزی اظهار کرد: سفر به شهر‌ها و از شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از امروز که رنگ‌بندی شهر‌ها اعلام می‌شود تا ۱۵ فروردین‌ماه به همان منوال خواهد بود.



رئیس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: چنان‌چه در تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافران ۷۲ ساعت مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی‌تواند وارد آن شهر شود.

 

بر اساس فهرست اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت شهر‌ها از منظر روند بیماری، ۴۰ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند و بقیه شهر‌ها آبی و زرد هستند.


اینجا ببینید: اسامی شهر‌های قرمز و نارنجی کرونا در نوروز ۱۴۰۰ + لیست مشاغل و شهر‌ها (۲۶ اسفند ۹۹)

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
3
1
به نظرم این موضوع نیاز به این همه تاخیر در تصمیم گیری نداره باید سفر به مشهدم ممنوع بشه ما مشهدیا خودمون تو خونه موندیم بعد بقیه بیان چیکار ؟؟؟؟
عباس بزرگران
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
2
4
اشخاصی که از شهرها و استان های همجوار میخواهند جهت معالجه و یا ادامه درمان به مشهد سفر کنند باید چه کار کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
بزارین مسافر بیاد ماکه هم کارگر دور حرم هستیم باید چیکار کنیم با این ویروس چرخ زندگیمون چه جوری باید بچرخه با این ویروس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->