چگونه هوش مصنوعی ورزش تنیس را متحول می‌کند؟ توضیح شرکت ارتباطات زیرساخت درباره افت کیفیت اینترنت (۲۱ تیر ۱۴۰۴) آیا هوش مصنوعی دیپ‌سیک اطلاعات شما را به چین می‌فرستد؟ خالق بیت‌کوین در رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان بالاتر از بیل گیتس قرار گرفت فضانوردان جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی به فضا اعزام می‌شوند؟ احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات روسیه و آمریکا تا پایان تابستان ۲۰۲۵ ویدیو | درمان غیرتهاجمی آلزایمر با عینک نوردرمانی هند رادار جدید برای ردیابی هواپیماهای رادارگریز معرفی کرد ایلان ماسک از Grok 4 به عنوان هوشمندترین هوش مصنوعی جهان رونمایی کرد گلکسی z فلیپ ۷ معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی z فولد و فلیپ ۷ تا چند سال آپدیت اندروید دریافت می‌کنند؟ گلکسی واچ اولترا ۲۰۲۵ معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات سامسونگ از گلکسی z فولد ۷ رونمایی کرد + مشخصات و ویژگی‌ها دو بسته‌ حمایتی ویژه دانش‌بنیان‌های آسیب‌دیده از جنگ بهترین شغل‌های ده سال آینده + کدام مشاغل پرتقاضا خواهند بود؟ مشخصات گلکسی S25 FE منتشر شد صرافی نوبیتکس بهتر است یا والکس؟ سرپرست پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد بیت‌چت چیست؟ پیام‌رسان بدون اینترنت جک دورسی چگونه کار می‌کند؟ چرا زمان با افزایش سن سریع‌تر می‌گذرد؟ + راهکارهایی برای طولانی‌تر کردن روزها مهلت بازپرداخت اقساط تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان خسارت‌دیده در جنگ تمدید شد
سرخط خبرها

اینستاگرام ۷۹درصد داده‌های خصوصی کاربران را با شرکت‌ها به اشتراک می‌گذارد

  • کد خبر: ۶۳۴۱۹
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
اینستاگرام ۷۹درصد داده‌های خصوصی کاربران را با شرکت‌ها به اشتراک می‌گذارد
بررسی‌های جدید حاکی از آن هستند که اینستاگرام شمار زیادی از داده‌های خصوصی کاربران را با اهداف مختلف با کمپانی‌های سوم شخص به اشتراک می‌گذارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین نرم افزار‌های موجود روی تلفن‌های همراه هوشمند است، اما به تازگی مشخص شده است که این نرم‌افزار به لحاظ حفظ حریم خصوصی در وضعیت فاجعه باری قرار دارد. تحلیل‌های جدید مرکز امنیت سایبری pCloud حاکی از آن است که این نرم‌افزار اطلاعات مالی، مصرف داده و تاریخچه مرور وب افراد را در اختیار شرکت‌های سوم شخص می‌گذارد.
 
این مرکز از طیف وسیعی از برچسب‌های حریم خصوصی جدید که توسط اپل از طریق App Store ارائه شده است به منظور تست میزان داده‌های خصوصی جمع آوری شده و به اشتراک گذاشته شده توسط اینستاگرام استفاده کرد. جالب است بدانید که این برچسب‌های حریم خصوصی با هدف کمک به مصرف کنندگان برای تشخیص نرم افزار‌های امن طراحی شده اند.
 
به طور میانگین در حدود نیکی از محبوبترین نرم افزار‌های همراه هوشمند داده‌های کاربران را با افراد و شرکت‌های سوم شخص به اشتراک می‌گذارند. با این حال اینستاگرام، فیس بوک و لینکدین از بدنام ترین‌های این فهرست به حساب می‌آیند و حتی از میان این سه وضع اینستاگرام از همه خراب‌تر است.
 
مرکز pCloud در تحلیل خود اظهار داشته است که: «جای تعجب نیست که محتوای تبلیغاتی زیادی در خبرخوان شما وجود دارد، این نگران کننده است که اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، مرکزی برای به اشتراک گذاشتن میزان بالایی از داده‌های کاربران خود است.»
 
اقدامات مرتبط با جمع آوری و به اشتراک گذاری داده‌ها توسط اینستاگرام موجب فعال سازی بسیاری از هشدار‌های برچسب‌های حریم خصوصی اپل شده است. یکی از اقدامات تعجب بر انگیز این نرم‌افزار در نقض حریم خصوصی کاربران به اشتراک گذاری خرید ها، موقعیت مکانی و اطلاعات تماس افراد با شرکت‌های سوم شخص است. همچنین داده‌های مرتبط با جستجو، مرور اینستاگرام و حتی مصرف داده کاربران نیز به افراد سوم شخص به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
مرکز pCloud همچنین ۱۰۰ مورد از محبوب‌ترین نرم افزار‌های در سراسر جهان را برای ارزیابی میزان تهاجمی بودن آن‌ها رتبه بندی کرد و دریافت که اینستاگرام در اینجا نیز در صدر فهرست قرار دارد. در مجموع، ۶۲ درصد داده‌ها با اهداف بازاریابی با سوم شخص‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. فیس بوک باز هم در جایگاه دوم این فهرست واقع است و ۵۵ درصد از داده‌ها برای اهداف بازاریابی توسط شرکت‌های دیگری به غیر از خود فیس بوک استفاده می‌شود.
 
 
منبع: ایتنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->