چگونه از چت‌جی‌پی‌تی در دانشگاه استفاده کنیم که تقلب محسوب نشود؟ آیا آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس از شارژ فوق‌سریع پشتیبانی می‌کنند؟ آخرین خبر از پرونده قاچاق آیفون: ۱۱ مدیر متخلف ممنوع‌الخروج شدند سند هوش مصنوعی خراسان رضوی تدوین می‌شود تلاش آمریکا برای حل بحران مسکن با چاپ سه‌بُعدی! رمزارزها در آستانه آلت‌سیزن | پیش‌بینی‌ها برای ۲۰۲۵ همراه اول، اولین‌ اپراتوری که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در ایران پشتیبانی می‌کند همه چیز درباره eSIM یا سیم کارت الکترونیکی: مزایا، معایب و کاربردها مشکل کاهش بازدید استوری‌های متوالی اینستاگرام حل شد کاهش علاقه دانش‌اموزان به رشته ریاضی تهدید جدی برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در کشور کودکان نابغه‌ ایران چرتکه انداختند رشته «هوش مصنوعی» برای دوره دوم متوسطه ایجاد می‌شود والدین چطور می‌توانند بر استفاده فرزندانشان از کنسول پلی‌استیشن نظارت کنند؟ نتیجه تحقیقات جدید: سرعت پیرشدن سلول‌های بنیادی انسان در فضا افزایش می‌یابد کابل شارژ هم از جعبه ایرپاد پرو ۳ حذف شد! آیفون ۱۷ پرو مکس، قدرتمندترین گوشی اپل، رونمایی شد + مشخصات و قیمت اپل از آیفون ۱۷ پرو رونمایی کرد + مشخصات و قیمت مقایسه قیمت آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس اپل واچ سری ۱۱ معرفی شد + مشخصات و قیمت ایرپاد پرو ۳ اپل معرفی شد + مشخصات و قیمت آیفون ۱۷ اپل رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

اینستاگرام ۷۹درصد داده‌های خصوصی کاربران را با شرکت‌ها به اشتراک می‌گذارد

  • کد خبر: ۶۳۴۱۹
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
اینستاگرام ۷۹درصد داده‌های خصوصی کاربران را با شرکت‌ها به اشتراک می‌گذارد
بررسی‌های جدید حاکی از آن هستند که اینستاگرام شمار زیادی از داده‌های خصوصی کاربران را با اهداف مختلف با کمپانی‌های سوم شخص به اشتراک می‌گذارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین نرم افزار‌های موجود روی تلفن‌های همراه هوشمند است، اما به تازگی مشخص شده است که این نرم‌افزار به لحاظ حفظ حریم خصوصی در وضعیت فاجعه باری قرار دارد. تحلیل‌های جدید مرکز امنیت سایبری pCloud حاکی از آن است که این نرم‌افزار اطلاعات مالی، مصرف داده و تاریخچه مرور وب افراد را در اختیار شرکت‌های سوم شخص می‌گذارد.
 
این مرکز از طیف وسیعی از برچسب‌های حریم خصوصی جدید که توسط اپل از طریق App Store ارائه شده است به منظور تست میزان داده‌های خصوصی جمع آوری شده و به اشتراک گذاشته شده توسط اینستاگرام استفاده کرد. جالب است بدانید که این برچسب‌های حریم خصوصی با هدف کمک به مصرف کنندگان برای تشخیص نرم افزار‌های امن طراحی شده اند.
 
به طور میانگین در حدود نیکی از محبوبترین نرم افزار‌های همراه هوشمند داده‌های کاربران را با افراد و شرکت‌های سوم شخص به اشتراک می‌گذارند. با این حال اینستاگرام، فیس بوک و لینکدین از بدنام ترین‌های این فهرست به حساب می‌آیند و حتی از میان این سه وضع اینستاگرام از همه خراب‌تر است.
 
مرکز pCloud در تحلیل خود اظهار داشته است که: «جای تعجب نیست که محتوای تبلیغاتی زیادی در خبرخوان شما وجود دارد، این نگران کننده است که اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، مرکزی برای به اشتراک گذاشتن میزان بالایی از داده‌های کاربران خود است.»
 
اقدامات مرتبط با جمع آوری و به اشتراک گذاری داده‌ها توسط اینستاگرام موجب فعال سازی بسیاری از هشدار‌های برچسب‌های حریم خصوصی اپل شده است. یکی از اقدامات تعجب بر انگیز این نرم‌افزار در نقض حریم خصوصی کاربران به اشتراک گذاری خرید ها، موقعیت مکانی و اطلاعات تماس افراد با شرکت‌های سوم شخص است. همچنین داده‌های مرتبط با جستجو، مرور اینستاگرام و حتی مصرف داده کاربران نیز به افراد سوم شخص به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
مرکز pCloud همچنین ۱۰۰ مورد از محبوب‌ترین نرم افزار‌های در سراسر جهان را برای ارزیابی میزان تهاجمی بودن آن‌ها رتبه بندی کرد و دریافت که اینستاگرام در اینجا نیز در صدر فهرست قرار دارد. در مجموع، ۶۲ درصد داده‌ها با اهداف بازاریابی با سوم شخص‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. فیس بوک باز هم در جایگاه دوم این فهرست واقع است و ۵۵ درصد از داده‌ها برای اهداف بازاریابی توسط شرکت‌های دیگری به غیر از خود فیس بوک استفاده می‌شود.
 
 
منبع: ایتنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->