نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

یک فوق تخصص: الان سرماخوردگی نداریم؛ هر علامت بیماری را کرونا بدانیم

  • کد خبر: ۶۳۸۰۷
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
یک فوق تخصص: الان سرماخوردگی نداریم؛ هر علامت بیماری را کرونا بدانیم
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران: الان فصل سرماخوردگی نیست و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا صالحی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با انتقاد از تصمیم سازی نادرست و ساده انگاری و عادی انگار مردم که موجب شیوع مجدد و گسترده کرونا در کشور شده است، افزود: تیم‌های بیمارستانی به شدت تحت فشارند و مشوق‌های معنوی و مادی می‌تواند تاب آوری آنها را برای عبور از پیک بیماری تقویت کند.
 
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نتیجه تست پی سی آر ۶۰ تا ۷۰ درصد درست است، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید خودشان را ایزوله کنند و در صورت بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 
صالحی با ابراز خشنودی از اینکه سن ابتلای افراد پایین آمده اما کودکان بدحال نادرند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلاء و ظهور علائم زودتر به پزشک مراجعه کنند.
 
وی از مردم خواست که در صورت مشاهده کمترین علامت بیماری از بیرون آمدن خودداری کنند و پروتکل‌ها را اعم از فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها بیشتر رعایت کنند.
 
صالحی، اهمیت واکسیناسیون را یادآور شد و گفت: برخی از متخصصان معتقدند در صورت مؤثر بودن واکسن‌ها ۲ سال زمان می‌برد تا بیماری کنترل شود در غیر این صورت شاید تا ۱۰ سال هم زمان برای مهار بیماری لازم باشد.
 
منبع: عصرایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->